EmmaElins

Alla inlägg under januari 2015

Av emmaelins - 16 januari 2015 20:38

Hej på er!


Vet ni vad jag tycker är riktigt snyggt nu under vintern?

Det så kallade lager på lager modet.

Att först ta på dig en vit skjorta och sedan en grå kabelstickad tröja är något av det snyggaste som finns enligt mig.

Liksom, varför bara sätta på sig en plaff liten tröja när man kan pimpa upp outfiten med så lite som en skjorta under?

Det blir både varmare om man har lätt för att frysa och man ser också dubbelt så uppiffad ut.


Detta mode har funnits ganska länge nu och om ni undrar varför jag inte lagt upp det tidigare är för att jag inte riktigt nappat på det innan. Nu är jag helt galen i det. (Som ni kanske förstår) x)

Får lust att köpa hur många skjortor som helst så jag kan mixa och matcha hur mycket som helst, testa att kombinera nya olika klädesplagg och färger med varandra.


Slänger in några bilder från Google här:





                 




    



                     


                      



Hoppas ni gillade detta inlägget!


Hörs!






 

Av emmaelins - 15 januari 2015 19:39

Heejsan!



Nu skulle jag vilja be er att ösa in frågor & kommentarer!!

Vi kommer i ett inlägg framöver, eller rättare sagt snart, svara på ALLA era frågor.

Det brukar oftast bli som så att man inte kommer på något att fråga och struntar i det.

Men gör INTE det, fråga vad du vill. Det du kommer på just då. Det är ju det som är kul - lite spontana frågor istället för bara; "Favoritmat?"


Du kan även skriva om du har någon synpunkt eller något du vill framföra angående bloggen, eller något helt annat.

Det svarar vi mycket gärna på.


Så fråga på & kommentera massor nu!



Hörs!




 


Av emmaelins - 15 januari 2015 17:11

Ariana Grande, The Weeknd - Love me harder





Kygo ft. Conrad - Firestone





Meghan Trainor - Lips Are Movin









 

Av emmaelins - 14 januari 2015 20:22

Hej på er!


Ja, onsdagsmys kan man säga. Vi kollade på två femtiominuters filmer idag, en på SO-lektionen och en på tekninken. Inte för att det var några jätteroliga filmer precis. Lite faktafilmer från SLI.se eller vad det nu heter. x) När vi kollade på SO-filmen somnade jag nästan, bokstavligen.

Det var första lektionen och vi hade haft en halvtimmes sovmorgon och jag vet inte, känns som jag blir tröttare på morgonen när vi har fått sovmorgon. Konstigt, man tycker att det ska vara tvärtom.


Dagen var ganska bra ändå, okej lektioner om man säger så. (Känns som om jag alltid skriver så.) x)


För några dagar sen skrev jag om att en helt ny katogori av inlägg där jag bland annat kommer visa hur man skissar modeller eller designar kläder eller helt enkelt visar sånt jag själv ritat dyka upp på bloggen snart, imorgon eller i övermorgon beroende på vad jag hinner. Så tagga igång nuu! ;)

Krävs ganska mycket förberedelser inför detta så det är orsaken till att det tar sin lilla tid.


Men nu ska jag se klart det sista av Mästerkocken tillsammas med min familj.


Kram!




 

Av emmaelins - 14 januari 2015 19:48

Ja, inspirationen kom faktiskt tillbaka snabbt den här gången.

(Jag skrev i förra inlägget att bloggtorkan var här)



Något som är väldigt "inne" nu är ju såklart Odd Molly's populära koftor.

Eller Odd Molly över huvud taget är väl ganska populärt.


För några dagar sedan såg jag att Boozt.com hade/har en stor rea på massor av Odd Molly kläder.

Men jag hann knappt blinka.. och vips så var alla koftor slutsålda överallt.

De gick som smör alltså. Jag kan tycka att de är lite väl dyra, liksom 1.700 är ganska mycket pengar att lägga på en kofta som jag säkert inte kommer kunna ha om några år.


Sedan är det också lite tråkigt när alla ska ha likadana kläder/saker jämt & ständigt.

För ett år sedan var det VS bodymist som alla skulle ha, och nu är det Odd Molly-koftor.


Meeen, jag kan bara inte låta bli att tycka att koftorna är sååååå fina!

Jag skulle jätte, jättegärna vilja ha en själv. Liksom mönstret, rosetten, formen och allt.

Allt är perfekt.

Koftan jag skulle vilja ha ser ut såhär:



 


Såå fin, eller hur? ;)




Ja, nu ska jag sätta mig och kolla lite på TV med familjen.

Ha en skön kväll, hörs.







 


Av emmaelins - 14 januari 2015 18:45

Jag satt nyss och kollade på massa bilder från sommaren 2014.

Och för stunden längtade jag faktiskt efter sommar igen.


- Sol, varmt, bad, ljusa ljumma kvällar, doften av grillat osv..

Åhh!


Men samtidigt är det ju mysigt med vinter också. Speciellt när det är snö ute.


Nu tänkte jag iallafall visa lite bilder från i somras i brist på annat.

Ibland drabbas man av bloggtorka, och det var tydigen min tur nu.

Haha, hoppas inspirationen är tillbaka imorgon ;)





      

       

                 Denna bild är tagen i när jag sitter i båten om ni undrar..  





    

                  Strand i Helsingborg.





      Tro det eller ej men denna bild är egentagen. Eller rättare sagt har mamma tagit den på mina händer.

Hade tur eftersom vi var på stranden just under denna fina solnedgång.




 










 


   

Av emmaelins - 13 januari 2015 15:38

Hej på er!



Dansen var det längesedan vi skrev något om.

Men idag drar den igång igen efter juluppehållet.


Jag har verkligen hittat min grej när det gäller "idrotter" och det är just dans.

Eller jag vet inte om man kan kalla dans en idrott, men tro det eller ej - dans ÄR jobbigt.

Det är liksom inte bara att stå och stampa och vifta med armarna. Inte på den nivån vi är nu iallafall.

Det krävs både kondition, smidighet och styrka i vissa rörelser.


Så tror du att dans är lite "tjola hopp tjola hej" så har du nog fått fel uppfattning.


Hehe, anledningen till att jag skriver detta är för att jag ogillar den där stumma reaktionen man ibland får när jag säger att jag går på dans.

Ungefär; - Jaså dans..? ... inget mer.. ? Precis som om det inte skulle vara jobbigt för fem öre.



Men men, senare ska jag & Elin iväg på lite balett & modernt.

Det ska kul att komma igång igen och så småning om börja öva på nya koreografier till föreställningar och annat.



Ha det bra! Hörs :)




                         






 








Av emmaelins - 12 januari 2015 20:21

 Hej allesammans!


Lika fort som snön föll ner från skyn smälte den bort igen..


Igår och i förrgår snöade det något rejält och jag tänkte för första gången: "Är det nu snön kommer stanna kvar?" SVAR: Nej. Nu på eftermiddagen började snön smälta och när jag gick hem från skolan var det i stort sätt bra slask kvar. ):


Därför tänker jag nu bjuda på lite Snow Inspiration bilder så vi kan drömma oss bort till vinterlandet eller vad man nu säger.. x)


Edit: Nu regnar det visst också.. Jippi jej..


                  




                    




                   




                    





                  




                              


Alla bilder är tagna från Google.





   

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards