EmmaElins

Alla inlägg under januari 2015

Av emmaelins - 23 januari 2015 20:34






 


- Loréal Paris False Lash Telescopic Mascara

Denna mascaran är passar riktigt bra till de som vill ha ens fransar separerade med långa. Jag är en av dem och jag själv tycker att mascaran fungerar riktigt bra!




- Snön

En stor tumme upp till snön som kommit och som jag tror för en gång skull inte kommer att smälta på ett tag. Känslan av "Winter Wonderland" när man tittar ut är bara för härlig.




- Popcorn

Popcorn är något som jag börjat gilla mer och mer på senaste tiden. Enkelt, inte så flottigt som t.ex chips brukar vara, men ändå supergott!




- Lager på lager - modet

Har verkligen fastnat för denna snygga kombination då man har en skjorta under en valfri tröja.

Skulle i stort sätt kunna bära det varje dag i skolan ett bra tag utan att tröttna på det. Loove!






 

Av emmaelins - 23 januari 2015 19:58

Hejhej.



Jag tror det är fler än jag som alltid äter samma sak till mellanmål (efter skolan).

Men det kan ju bli lite tröttsamt efter ett tag..

Dock är man ju lite halvtrött och orkar inte ställa sig och göra någon gormélunch sådär efter skolan.

Så därför tänkte jag nu dela med mig av 5 enkla tips på mellanmål för att blanda inläggen lite mer än att bara skriva om dagen.




1. Smoothie


 

- Smoothie är väl inget nytt precis, men det är precis lagom mättande om man inte är jättehungrig.

Bär - eller banansmoothies är väl bland det godaste som finns.. ? ;)





2. Pestomacka


 

 


- En pestomacka är alldeles perfekt som mellanmål + att det är lite mer mättande.

Det är som en vanlig toast kan man säga, fast denna gör man i ett våffeljärn.

Man tar alltså två rostmackor, pesto, valfritt pålägg t.ex ost, skinka, tomat, och sedan pressar ihop de två mackorna i våffeljärnet. Smarrigt..




3. Fruktsallad


 

- En fruktsallad med frukter i alla dess sorter är alltid gott.

Frukt mättar & ger mer energi än vad man tror!





4. Omelett


 

- Omelett går både snabbt och enkelt att göra. Och gott är det också.




4. Bananpannkakor


 


- Första gången jag smakade bananpankakor tyckte jag inte att det var särskilt gott.

Smaken är ganska annorlunda, men antingen så gillar man det eller inte.

Nu tycker jag iallafall att det är jättegott.

Smidigt och enkelt att göra!




Alla bilder är lånade från Google.



Hoppas ni gillade inlägget, hörs :)





 

Av emmaelins - 22 januari 2015 21:00

Hej!


I min TMI-tag skrev jag att "Love Me Like You Do", en låt av Ellie Goulding var min favoritlåt men nej, jag har hittat en ännu bättre. Nämligen Nicky Minaj och Skyler Grey's "Bed Of Lies". Jag har hört den låten många gånger innan men i idag slog det mig helt plötsligt: VARFÖR HAR JAG INTE UPPFATTAT ATT DENNA LÅTEN ÄR SÅ BRA?"


Den låten är verkligen min favoritlåt. Själva musikgenren, texten, ALLT, är verkligen top notch!


Nej, ni ska få lyssna på den istället. Mycket bättre än att läsa mina försök på beskrivningar.. x)

   




Jag har märkt att den blivit en hel del låt-inlägg på senaste tiden men jag tycker att det är roligt att läsa sålänge man skriver ett intro, alltså inte bara döper rubriken till "Låttips" och lägger en ynka låt.


Men hoppas iallafall ni gillade inlägget!




Kram!







 

Av emmaelins - 22 januari 2015 20:13

Hejhej!



Såhär på kvällskvisten bjuder jag på några vinterbilder, eller närbilder rättare sagt, som jag tog igår. :)




     

           

      

        










         

Av emmaelins - 21 januari 2015 19:49

Hej!


Alla har väl hört talas om TMI-tagen som fömodligen är väldigt inne nu, både på YouTube och i bloggvärlden. Eftersom jag ser den nästan överallt. x) Så i detta inlägget tänkte jag att jag skulle göra den.


Vi kör igång!



1. Har du någonsn varit kär?

Ja, lite förälskad har man väl varit då och då. Men jag vet inte.. kär när man går i femman..? Är det verkligen seriöst då..? Kommentera gärna vad du tycker om det.


2. Har du någonsin haft en jobbigt avslut på ett förhållande?

Nej, nej, nej... nej.


3. Hur lång är du?

Jag chansar på att jag är 1,60 ungefär.


4. Några piercingar?

Om man räknar med öronhängen så ja. Men annars inte.


5. Favoritserie?

Det står mellan Teen Wolf, Vampire Diaries eller Gossip Girl.


6. Favoritlåt?

Tror ändå också att det är Ellie Gouldings "Love Me Like You Do". Fastnade för den låten första gången jag hörde den. Den är verkligen så bra!


7. Favoritfärg?

Aprikosfärg, svart, vit och skrikrosa.


8. Hur gammal är du?

Jag är 13 men fyller 14 i april.


9. Hög Vs låg musik

Hög ofc.


10. Hur lång tid tar den för dig att duscha?

Från 5 till 35 minuter. ;)


11. Senaste gången du sa att du älskade någon?

Oo.. Jag säger inte det ofta alltså.. Nä, jag har absolut ingen aning.


12. Senaste boken du läste?

Maze Runner (del 2, The Scorch Trials)


13. Senaste serien du såg?

Gossip Girl.


14. Relationen till dig och den personen du fick sms av senast.

Det var Emma och hon är min bästa kompis. (Hoppas att ni vet det vid detta laget) x)


15. Plats du vill besöka?

USA.


16. Kändiscrush?

Dylan O'brien, Ian Somerhalder och Ed Westwick.


17. Senaste personen du umgicks med?

Det var Emma. Vi bakade en kladdkaka om någon vill undrar. (Som om någon gör det?) x)


18. Vem vill du ska göra denna TAG:en?

Alla som läser detta inlägg kan väl roa sig med att göra den. Det blir bra det!




Hoppas ni gillade detta inlägget.





Hörs!





 

Av emmaelins - 21 januari 2015 15:15

Hej på er!



Nu har jag varit hemma i snart 2 timmar.

Det var såå skönt att få gå hem kl 13.20 idag istället för 15.10

Våran hemkunskapslärare var nämligen sjuk idag, så då fick vi som tur var inställt!

Från början var det tänkt att HELA klassen skulle vara med på tekniken.

Vi har alltså halvklass i hemkunskap & teknik.

Men några killar i klassen lyckades övertala någon lärare om att vi skulle få gå hem istället.

Så det var ju hur skönt som helst att äntligen få komma hem skapligt och hinna GÖRA något på eftermiddagen istället för att bara sitta & dega.



Direkt när jag klev innanför dörren hämtade jag systemkameran och gav mig ut på en liten fotorunda i kvarteret. Här har det blivit "Winter wonderland" igen, så jag kände bara att jag var tvungen att gå ut och knäppa några bilder på snötäckta grenar, vita träd osv..

Det var bara lite synd att det inte kunde vart sol ute. För sol + snö = fantastiska bilder.

Solen gör så att bilden får mer lyster och blir inte så "platt" eller vad man ska säga.

Men jag fokuserade mest på att ta närbilder denna gång, så då spelar det väl inte så stor roll.

Men om man däremot ska ta landskapsbilder eller bilder i naturen över huvud taget, så är det alltid finare när solen skiner som ett motljus i bakgrunden.



Ha en fortsatt skön eftermiddag hörni!

Hörs :)




       








   

Av emmaelins - 20 januari 2015 20:54

Hejhej!


I detta inlägget har jag tänkt visa lite fina bilder jag "hjärtat" på We Heart It. På We Heart It heter jag ElinsInspiraion så där kan ni ju gärna följa mig om ni har lust. ;)



      




    



      



     


                                                  
    Visst är de bara för söta? :)

     


Gillar när bilderna är ljusa och fräscha och inte mörka och otrevliga. x)


Detta inlägget kanska blir lite väl lamt men jag har inte haft någon tid att planera något såkallat ordentligt inlägg idag. Har spenderat eftermiddagen i danssalarna idag. Så istället för att skriva ett inlägg om hur det var i skolan där det ändå bara är samma gamla tugg gör jag detta istället.

Men jag hoppas iallafall ni tyckte om detta inlägget!



Kram!






     

Av emmaelins - 20 januari 2015 20:30

Hej på er!



Om ni läste mitt inlägg om hår som jag skrev häromdagen, så vet ni att jag skrev att mitt hår blir mörkare på vintern och ljusare på sommaren. Alltså skiftar det färg beroende på årstid.

Egentligen är det ju inte så konstigt, tror det blir så för de flesta som aldrig har färgat/tonat håret.


Men iallafall, i detta inlägget tänkte jag visa och skriva om två fantastiska produkter som jag använder i håret just nu.

Det är alltså ett schampoo & balsam som ska bevara och stärka din blonda hårfärg.



                

     


"Sheer Blonde" av John Frieda



Jag har använt dessa i ca 3 veckor och jag ser skillnad.

Jag har tyvärr ingen "före"-bild. Alltså bild på hur mitt hår såg ut innan jag började använda detta.

Men strunt samma, det viktigaste är ju att det faktiskt BLIR någon skillnad.

Och än sålänge har jag ju mycket mer än hälften kvar.

Så det ska bli spännande att se hur stor skillnad det är när schampoot och balsamet är slut.


Nu menar jag inte att man kommer bli nästan platinablond. Absolut inte.

Men däremot ser jag en liten skillnad redan nu, en aning ljusare, och det känns fräschare än någonsin.

Påtal om fräscht..

Doften är heelt underbar, det luktar liksom som ett exklusivt frisörschampoo.

Och när vi ändå är inne på exklusivt så är dessa produkter inget man köper på Ica Basic för 30 kr.

Utan man får lägga ganska mycket mer än så.

Men tycker man att sin blonda hårfärg ser dassig och tråkig ut på vinterhalvåret, så är detta absolut något för dig!



Hoppas ni gillade inlägget! Hörs :)








 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards