EmmaElins

Alla inlägg under april 2016

Av emmaelins - 13 april 2016 21:07

Hej på er!



Det enda vi skrivit om de senaste dagarna är dans, dans och ännu mera dans. Jag vet att vi har några dansintresserade läsare som tur är, men vi ska försöka variera inläggen så gott det går.

Men det är ju dock lite svårt just nu när dagarna i princip bara består av dans.

Efter föreställningen i morse gjorde vi i princip ingenting på praoen. Inte för att det gör oss någonting, men det enda vi gjorde var att kolla på estetelevernas genrep till en annan föreställning, filmade lite och fixade i ordning lite på scenen inför kvällen. Vi fick ta en lunchrast på 3 timmar och då drog vi fram på stan och åt lunch på ett mysigt café. Efter det cyklade vi hem igen och tanken var då att vi skulle fota och redigera klart inlägget med födelsedagspresenterna. Men vi var så proppmätta att Elin nästan somnade på min säng, och jag själv satt bara vid datorn.


Föreställningen vi hade nu på kvällen gick hyffsat bra. Jag känner mig dock inte helt nöjd. Jag kunde gjort saker bättre, och det var stressigare än någonsin mellan 2 nummer. I ett nummer ska vi ha tuggummin i munnen, och när musiken i numret innan oss tystnade hade vi fortfarande inte öppnat förpackningen och vi stod fortfarande kvar bakom scenen. Jag skulle dessutom vara på andra sidan scenen och det är inte det smidigaste att ta sig dit när man har 5 sek på sig. Jag bara kastade tuggummiförpackningen och tryckte mig förbi alla småbarn som kom mötandes i den trånga trappan!

Usch herregud, vilken panik det var alltså. Men jag hann - precis!

Nä, imorgon får det blir bättre, och jag ska dansa felfritt! Och förhoppningsvis är man inte lika nervös då heller. Jag är aldrig nervös över att jag inte ska sätta koreografin, för den kan jag innan och utantill. Snarare att jag inte ska hinna, att det blir för stressigt eller för att något ska gå fel på scenen. Idag kände jag att jag tappade balansen när vi skulle snurra på knäna, men jag hoppas inte att det det var något som syntes.


Önska oss lycka till imorgon också! Ha det bra, hörs!














 

Av emmaelins - 13 april 2016 10:36

Hej allihopa!


Nu har premiären gått av stapeln av våra dansföreställningar som kommer hållas både idag och imorgon. Vi cyklade till aulan vid åtta-tiden och vi har varit här sen dess. Vi gör nämligen detta inlägget från aulan. Föreställningen gick bra, lite stressigt mellan de olika danserna men det löste sig.

Nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra. Eller snarare sagt, det FINNS inte så mycket att göra. Vi får se vad som händer helt enkelt.


 













   

Av emmaelins - 12 april 2016 21:01

Hej allesammans!




Nu var ännu en dag på praoen avklarad.

Idag så har vi verkligen vi tagit slutspurten med all rekvestita. Vi har fått måla dit det sista på chokladfabriken som ska vara i bakgrunden under hela förstälningen och även fixat det sista med kläder och annat småplock. Vid tolv ungefär så fick vi en timmes lunchrast då vi åkte hem till mig och åt lite mat. Sedan begav vi oss tillbaka till aulan men fick efter en timme åka hem igen. Vi hade nämligen gjort allt vi skulle. Det som var kvar var att lärarna skulle fixa med ljussättningen, men det är ju knappast vi kapabla till att hjälpa till med.


Sedan vid fyra-tiden så åkte vi tillbaka (känns som det blev en hel del cyklande från aulan och hem idag) för då så började genrepet till föreställningarna. Jag kan säga att både Emma och jag i år har det väldigt stressigt mellan de olika nummerna. Man hinner ju, men det är med nöd och näppe alltså. x)


Imorgon klockan halv nio smäller det alltså. Det är då den första föreställningen börjar.

Ni får önska oss ett stort lycka till så hörs vi imorgon!




       

Lite bilder från dagen. Lite dassiga kanske, men iallafall bättre än inget.







 

Av emmaelins - 11 april 2016 19:18

Hej allesammans!



Då var vi hemkomna efter första praodagen denna vårtermin. Eller ja, vi kom hem för ungefär 1 timme sedan nu.

Jag tog mig en skön sovmorgon till halv 10, sedan gick jag upp och åt frukost och satte mig lite vid datorn. Efter att ha gjort mig i ordning cyklade jag och Elin sedan iväg till danssalarna.

Väl där fick vi först och främst vara med på en dansklass med gymnasieeleverna. Vara med och vara med, vi kollade på rättare sagt. Vi cyklade sedan till ICA för att köpa varsin sallad till lunch, och satt och åt den ute i vårsolen. Resten av eftermiddagen har bestått av förberedelser inför danssagan. Fixa rekvisita & öva på danserna var några av de saker vi gjorde.


Imorgon ska vi vara där vid 9 och vara med på ljussättningen. Danslärarna har gång på gång ursäktat sig för att det kanske är lite halvtråkigt, men vi tycker inte det är så illa. Snarare kul faktiskt! Bättre än att stå och skruva på en mutter i en industrifabrik. ;)


Imorgon är det ju även fyra timmars genrep på eftermiddagen/kvällen, men förmodligen kommer vi nog att få åka hem innan det och komma tillbaka senare. Det tar ca 10 min att cykla till dansen hemifrån oss, så det är väldigt smidigt!



Nä, nu ska jag ta och kolla på säsongspremiären av Biggest loser, har kollat på det flera år i rad nu och tycker alltid att det är lika intressant! (OBS, skrev denna mening precis innan kl 21, jag började skriva detta inlägg 19.18 men blev inte klar förens runt 21.00, det kom vissa saker i mellan)

Hörs!



Bjuder på lite bilder från dagen:


 

 

 

 













   


Av emmaelins - 10 april 2016 21:41

Hej allihopa!



Konfalägret är nu över för denna gången och det har varit ganska kul. Fredagkvällen var ju helt klart bäst, men igår och idag har varit helt okej ändå.

Det känns superskönt att inte ha någon trökig skola att gå tillbaka till imorgon bitti iallafall.

Elin och jag får istället ta oss en skön sovmorgon för att sedan cykla iväg till danslokalerna för prao.

Som jag nämnt tidigare börjar vi ju inte förens 12 imorgon, vilket är rena rama lyxen då jag vet att vissa börjar redan vid 7. Usch, önskar dem lycka till!

Denna vecka är inte ens vad jag skulle kalla för prao egentligen, det känns nästan som vi har ett lov framför oss. Haha, nädå, lite seriöst är det ju såklart.

Men eftersom att vi har dansveckan nu kommer vi ju mest befinna oss på scenen och förbereda, fixa kostymer och kanske öva lite på våra danser. Äta får vi också göra i princip när vi vill.

Anledningen till att vi valde att praoa just här är ju för att vi inte vill missa danssagan pågrund av praoen. Så vad passar då inte bättre än att praoa på våran dansskola, tänkte vi.


Påtal om något helt annat, vi har fått några kommentarer om vi ska göra något inlägg om våra födelsedagspresenter eller inte. Och ja det ska vi, men bara de 3 bästa. Vi har fotat dem idag, så förmodligen kommer inlägget upp nu inom de närmsta dagarna. Vi måste bara redigera, och ha tillfälle att lägga upp det helt enkelt. Men det kommer!



Ha det bra, och alla vänner som läser detta, lycka till på eran prao denna vecka!



 

Nu är det verkligen brist på bra, NYA bilder på oss (iallafall mig).. så det får bli en selfie x)










 

Av emmaelins - 9 april 2016 15:50

Hej på er!



Eftersom att det inte blev något inlägg igår pågrund av konfalägret kastar jag mig på datorn och gör ett nu istället, kom hem för bara en liten stund sedan.

Detta "lägret" började ju redan igårkväll, och det var faktiskt väldigt mysigt och kul igår. Vi åt tacos direkt när vi kom dit och efter det spelade vi ett spel som de kallade för "zingolotto". Det var som bingolotto, fast istället för att kryssa siffrorna med penna ställde man istället drycker på brickan. Bland annat då drycken Zingo, (sedan fick vi ju självklart dricka dem också) ;). Vi körde i lag som vi fick bestämma själva och undertiden ställde de fram chips och godis på varje bord. Det lag som fick bingo fick svara på frågor, göra uppdrag eller liknande för att vinna priser.

Vårat lag fick dock aldrig bingo, men det var kul ändå!


Idag har det varit lite mer "seriöst" än igårkväll.

Vi fick lyssna på en föreläsning om 2:a världskriget, göra lite olika åsikts-övningar skulle man väl kunna säga, och så fick lite info om en resa som vi ska göra med alla konfirmationsgrupper i maj. Vi ska nämligen åka till Berlin! Vi ska vara borta i 4 dagar, och vi ska åka buss ner dit. Så det kommer ju ta lång tid att åka dit. Men det ska bli kul! Vi ska besöka ett koncentrationsläger och lite annat, men vi får även lite egentid på stan.

Jag har ju varit i Berlin innan, så jag kommer förmodligen känna igen mig lite då vi gjorde ett stopp där i somras när vi bilade genom Europa. Det blir ett litet återbesök liksom!



Hörs!



 

En bild från Berlin i somras.










 



Av emmaelins - 7 april 2016 21:45


Hej allesammans!


Jag har nu suttit och sökt runt för att hitta lite tags jag kan göra och hittade nyss en. Nämligen "The snapchat-tag" som består av elva små frågor.


Inget mer snack, vi kör igång!




1. Vad heter du på snapchat?

Jag heter elinjohansoon, som på instagram. Jag lägger dock bara till de jag känner.




2. Hur ofta snapar du?

Det varierar lite från dag till dag men i genomsnitt skulle jag säga att jag skriver med någon varje dag.




3. Hur många snapade du med igår?

Det var tre personer.





4. Vilken är din favoriteffekt?

Antingen den svartvita eller den som bara ljusar upp och som nästan slätar ut ansiktet.




5. Vad skickar du för slags snaps?

Nästan bara oseriösa men det kan hända att det kommer in en liten "försöker vara snygg-snap" någon gång ibland. ;)




6. Hur många vänner har du?

Jag har 45 vänner, men lägger som sagt bara till de jag känner + några kändisar.




7. Har du lagt till några kändisar?

Jag har faktiskt bara två stycken, Linn Ahlborg och Tova Helgesson. Förut så hade jag några fler men dem har försvunnit och sedan dess har jag inte lagt till dem igen.




8. När skickade du senast en snap till någon?

För ungefär tio minuter sedan. ;)




9. Använder du filtret med de olika figurerna?

Absolut, hur kul som helst ju!




10. Vad tycker du om snapchats senaste uppdatering?

Den var lite svår att förstå sig på i början tycker jag, och då syftar jag på de olika chatfunktionerna, men nu fungerar den ganska bra. Jag är däremot lite tveksam till autouppspelningen av stories. Det blir bara rörigt tycker jag.




11. Vad saknar du hos snapchat?

Jag saknar tiden då man kunde se andras bästa vänner. Jag förstår inte riktigt varför de tog bort det men synd är det. :(






Hoppas ni tyckte denna lilla tagen var rolig att läsa.

Hörs!









 

 

Av emmaelins - 7 april 2016 20:54

Hej allihopa!



Haft en bra dag? Min dag harvarit precis som alla andra skoldagar. Det tuggar på liksom.

Förut hade vi lite besök av min morbror som kom hit och firade mig idag istället då han inte kunde förra veckan. Efter det gick jag och mamma ut på en liten promenix i en park där det alltid blommar så fint av blåsippor och vitsippor såhär års. Dock såg de ganska ledsna ut just idag då det är så kallt!

Vi får la gå dit en annan dag för att ta lite bilder, såklart! ;)

För övrigt har jag bara suttit och funderat och skrivit på en argumentation som vi håller på med nu i svenskan. Jag tror Elin nämnde det i ett tidigare inlägg. Men uhh, att det ska vara så komplicerat att formulera sig så bra som möjligt. Antingen kommer jag inte på något alls, eller så har jag alldeles för mycket idéer i huvudet att allt bara blir rörigt. Så är det alltid för mig. Jag får det aldrig att flyta på, speciellt inte i skolan. Det går mycket bättre hemma, därför slutar det alltid med att jag sitter och skriver allting här hemma.


Påtal om något helt annat. I helgen väntar ett konfaläger från fredag kväll till söndag eftermiddag.

Det är här i stan och vi ska inte vara där 3 dagar i streck, utan vi åker hem på kvällarna och åker tillbaka på morgnarna. Så man sover ju hemma i sin egen sköna säng iallafall, det är bra det!

Vi får väl se hur det blir. Vi har fått hem ett schema nu i förväg och tittar man på det ser det väl lite sådär ut om jag ska vara ärlig. Känns som man alltid har en lite halv-dan inställning till sådana är dagar med konfirmationen, men vi får väl hoppas på att det blir roligt! Imorgon ska vi ha taco-kväll, så det blir ju god mat iallafall. Till skillnad från lägret i höstas då vi blev bjudna på vegetarisk lasange på en fredagkväll, det var uppskattat kan jag säga. (inte).



Om vi går tillbaka till det jag nämnde i början hittade jag ett par bilder från en photoshoot vi hade förra året i denna park där det just då blommade massor av vitsippor, kan visa några av dem igen:


 

 

 


Ha det bra, hörs!











 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards