EmmaElins

Alla inlägg under april 2016

Av emmaelins - 20 april 2016 18:33

Hej allesammans!



Nu äntligen tänkte vi göra detta efterfrågade inlägg om våra födelsedagspresenter.

Det blev lite sent nu efter som vi fyllde år i slutet av mars/början av april, men bättre sent än aldrig.

Vi hade dock bara tänkt visa 3 av våra presenter för att det annars kan bli lite väl malligt enligt oss.


Vi kör igång!










Elin:





iPhone 6s


 

 

Det absolut bästa jag fick var ju min Iphone 6s. Jag kanske inte berättat vad jag hade för mobil innan, eller det var nog iallafall ett tag sedan. Jag hade en Samsung Galaxy s3 som hade tappat funktionen totalt. Så detta var något som behövdes och som jag är väldigt glad över.








Anastasia Beverly Hills Brow Wiz - Ebony


 

 

Denna penna fick jag av ingen mindre än bästa Emma.









Kaktus


 

Jag har länge velat ha en kaktus och där står den. Väldigt snygg inredning!













Emma:





Canon Objektiv


 

Detta objektivet har jag ju redan visat er, och det måste nog varit det bästa jag fick!










Adidas Originals Superstar


 

 

Nu är även jag en i mängden med dessa supersnygga skor, men jag förstår verkligen varför alla har köpt dem! ;)










Beige väska


 

Väsk-kollektionen behövde utökas ytterligare nu till våren, och vad passar då inte bättre än en beige, jättesnygg väska? Jag är väldigt nöjd med denna.









Hoppas ni gillade inlägget, hörs!











             


Av emmaelins - 19 april 2016 20:20


Hej allesammans!



Imorgon ska vi vara med i en volleyboll-turnering som anordnas en gång varje år bland alla årskurser på högstadiet. Sjuan till nian alltså. En liten tradition under denna turneringen är att klasserna brukar klä ut sig till olika saker. Det här året så var tjejerna i en klass i nian 80-talister. Det blev jag inspirerad av. De hade verkligen gått all in, en hade med sig en bergsprängare och en annan en peruk. Hur coolt?


Tjerjerna i vår klass bestämde att vi skulle ha svarta kläder på oss, en hög tofs, solbrillz och vita skor. Kanske inte det roligaste men vi lovade iallafall varandra att vi nästa år kör på en riktigt kul utklädnad. Då ni!! ;)

Men det blev iallafall bättre än vad det blev förra året. Då var det tänkt att vi skulle vara ninjor med röda band knutna runt huvudet. Men när det väl började närma sig turneringen var det inte ens alla i vårat lag som ville ha det. Så det blev endel tjafs kring det... Herreguuuud säger jag bara när jag tänker tillbaka på det.


Jag ser faktiskt fram emot imorgon. Jag tycker det är ganska kul med volleyboll när man väl kommit in i spelet. Inte för att jag är någon mästare men jag kan ju passa och brukar oftast få över bollarna. Sen ska det ju såklart bli roligt att se vad de andra klasserna är utklädda till. Jag ska försöka få min klass till ett gruppfoto. Får se hur det går.. Önska mig lycka till! x)



Nu ska jag göra mig iordning det sista och sedan kolla på Biggest Loser. Jag såg mitt första avsnitt någonsin igår och det verkar faktiskt roligt.


Vi hörs!



 






 

Av emmaelins - 18 april 2016 20:07

Hej allihopa!



Eftersom att förra veckan var så himla bra med bästa praoen, dans och typ lovkänsla, så kändes det fruktansvärt att gå tillbaka till skolan idag. Men så brukar det ju vara, att man (iallafall jag) går och åmar mig kvällen innan, men sedan när jag väl är i skolan flyter det bara på. Vare sig man tycker det är kul eller inte. Jag säger inte att jag tycker skolan är tråkig, men det är just efter ett lov eller någon annan ledighet som det känns extra tungt att gå tillbaka igen.


Idag hade vi dessutom ett matteprov, men jag tror det gick hyffsat ändå. Jag är ingen superstjärna i varken matte eller NO, men jag gör så gott jag kan och får helt klart vara nöjd med att det gick ganska bra! Naturvetenskapliga linjen är verkligen det sista jag skulle välja till gymnasiet.

Har inga intressen alls för de ämnena inom det området.


Nu på kvällen kände jag för ett träningspass och körde igång ett 45-minutersprogram på datorn. Träning är något vi inte skriver om så mycket här på bloggen, men det betyder inte att vi aldrig tränar. Snarare tvärt om. Vi båda dansar 3-4 pass i veckan och sedan försöker jag själv även lägga in egna konditions - och styrkepass någon gång i veckan. För mig är det viktigt att träna och vara aktiv, och jag tycker även det är väldigt kul. Och för att inte lata till sig med åren är det viktigt att hitta motivation och tycka det är kul, annars blir det bara att man skiter i det.

Haha, bara lite allmän fakta. x)



Ni får ha det bra, hörs!




 

Lite träningsinspo ;)













 

Av emmaelins - 18 april 2016 16:37

Hej allesammans!


För några måndader sedan så gjorde ju Emma ett inlägg om vad hon tycker om populära tjejtrender. Nu tycker jag att det är på tiden att jag också gör ett sådant. Det är ju verkligen så kul att tycka till om populära trender och verkligen få skriva av sig.


Ni får gärna kommentera om vad ni tycker om dn här typen av inlägg. Känns som om vi inte gör denna typen av inlägg så ofta. Men om ni tycker det är roligt att läsa så ska vi absolut fixa fler!



Alla bilderna är tagna från Google.





Adidas superstar


Det här är verkligen ett par skor som nästan varenda ungdom har känns det som. Det har iallafall blivit en riktig fluga på vår skola.

De här skorna var det ju ganska vanligt att man hade när man var lite yngre, särskilt om man var kille. Sedan försvann dem ett tag men har nu kommit tillbaka, främst bland tjejer vad jag har sett.

Jag har själv de här skorna och jag tycker om dem jättemycket. Jag gillar när skor har den mer "streetiga" stilen. Dock så är det ju lite tråkigt när så många har dem, men jag förstår å andra sidan varför man väljer att köpa dem.






Hunter stövlar


Det känns som att detta varit en trend hur länge som helst, och ärligt talat så tyckte jag inte att de här stövlarna var så snygga i början. Men jag har faktiskt ändrat åsikt lite. Jag tycker fortfarande att den glansiga modellen inte är särskilt snygg. Då kan man lika gärna dra på sig vilka galonisar som helst. Men den matta modellen, helst i svart eller grått tycker jag faktiskt är snygg.







Keps med böjd skärm


Det här är också något jag börjat se mer av på den senaste tiden - kepsar med böjda skärmar,  framför allt på tjejer. Tre ord: I LOVE IT! Det ser så snyggt och stilrent ut. Älskar som sagt den lite "streetiga" stilen.






Bomberjacka


Åh, detta är verkligen också så snyggt. En sådan här jacka skulle jag inte tacka nej till!







Calvin klein underkläder


Jag är lite kluven när det gäller de här plaggen. Visst, de är ju snygga och jag skulle ju inte tacka nej till dem. Men det är ju inget speciellt precis? Men det kanske är enkelheten som är snyggt..?






Chokers


Detta är snyggt på vissa, men inte på mig. Jag skulle inte känna mig bekväm över huvud taget i ett sånt här halsband.

Det snyggaste tycker jag, är som på bilden, utan någon nedhängande detalj. Någon bokstav brukar vara vanligt.









Sådär, det var alla trender jag hade och komma med från denna gången.

Hade bra folks!






 


Av emmaelins - 17 april 2016 16:41

Hej allesammans!



Som jag tror de flesta vet så går ju Emma och jag på konfirmation och nu har vi faktiskt kommit till den punkten då man måste börja fundera på vad man önskar sig i konfirmationspresent. (Avslutningen äger rum i den 21 maj) Så det är det detta inlägget kommer handla om, vad jag önskar mig för något.




 

Det första jag funderat på är den här klockan från Daniel Wellington. Jag tycker att den är väldigt fin, och just den här modellen känns lite mer som min stil än de andra "typiska" modellerna som väldigt många har. Jag har inte haft en vettig klocka på hur länge som helst, så den är ju behövd, men man kan ju inte undgå att en klocka är en väldigt snygg accessoar också.




 

Det andra jag funderat på är ett berlockarmband. Det kanske blir lite mer personligt än en klocka då man kan hänga på berlocker som representerar en själv. Just detta berockarmband från Thomas Sabo vet jag att Linn Ahlborg har. Jag tycker att det är väldigt fint och stilrent.




 

Det sista jag funderat på är det här halsbandet, ett såkallat "wishbone necklace". Föredrar att ta det på engelska eftersom det låter helt skruvat på svenska. "Lyckobenhalsband"

Men hela grejen, att man ska önska sig något och sedan låta halsbandet ta emot önskningen eller hur man ska säga, verkar så fint. Det är ju också någonting man kan ha på sig hela tiden.






Vad skulle ni ha valt? Alltid lika roligt att höra era åsikter!





 


Av emmaelins - 16 april 2016 18:58

Hej allesammans!



Idag har varit en sådan där dag när jag bara gjort en massa "måste-saker".

Jag har suttit med ett skolarbete i flera timmar och försökt knåpa ihop något bra, men usch vad arg jag var förut alltså. Jag blev bara så lack på att alltid behöva sitta med sånt här skit (på ren svenska) hemma jämt. Men jag är ganska petig med att saker måste bli bättre än bra, så därför tar det ofta ganska lång tid för mig, vilket inte alltid är positivt.


Ett annat problem som har uppstått är att jag inte kan logga in på våran blogg från min dator. Det har varit så flera dagar i streck nu och hur jag än försöker så går det inte. Sidan vill liksom inte laddas upp, det bara hakar upp sig. Så jag sitter just nu och gör inlägg från familjens gemensamma dator, men jag har inga bilder här i så om jag vill lägga upp några måste jag hålla på och maila och krångla.

Nä, detta måste lösas.


I förmiddags satt jag faktiskt och redigerade massor av bilder tagna i somras. Bästa hobbyn när man inte har något att göra, redigera, och sedan redigera lite till. Så kul! Och åh vad man längtar nu när jag tittade tillbaka på förra årets sommarbilder. Tänkte faktiskt visa er några av dem från 2015 för lite sommarfeeling ;)



 

 

 

 

 



Ha det bra, hörs!













 

Av emmaelins - 15 april 2016 22:01



Hej allesammans!

Jag vet inte riktigt vad som hände men nu helt plötsligt är jag dunderförkyld. Jag har varit lite halvdan de senaste dagarna men idag så bröt förkylningen verkligen ut. Jag har hostat precis hela dagen och i morse kunde jag knappt prata. Men jag pallrade mig upp och cyklade till praoen tillsammans med Emma iallafall. Som tur var blev rösten bättre under dagen men jag har fortfarande hostat och snoret har runnit konstant. (Lite too much information kanske)


Vi fick sluta ganska tidigt idag också eftersom vi gjorde det vi skulle göra ganska snabbt. Så direkt när jag kom hem så la jag mig i soffan med datorn men somnade nästan direkt. Ett tecken på att jag inte var helt kry. Jag sov i ungefär fyra timmar så nu börjar jag fundera på hur jag ska kunna somna ikväll.. Nu är jag nämligen uppe i högvarv men jag får väl försöka ta och coola ner lite. x)



Praoen denna veckan har som sagt varit jättebra! Vi har verkligen fått en inblick i hur det är att gå estet vilket är bra då vi kommer välja gymnasielinje om knappt ett år. Jag tror att vi har haft det väldigt bra på våran prao jämfört med andra kompisar man hört bara få diska och städa hela dagarna. Förstår inte varför personerna på en praoplats bara ger tråkiga arbetsuppgifter. Man vill väl ändå att praktikanterna ska få en positiv inblick i arbetslivet, eller?



Nej hörni! Nu ska jag snart sätta mig och kolla på vem som åker ut i Let's dance.


Jag hoppas iallafall att ni får en bra fortsatt kväll!
Hörs!



Får bli en liten selfie eftersom bildgalleriet på bloggen fortfarande ekar tomt när det gäller nya bra bilder på oss. Bättring ska ske!



 

Av emmaelins - 14 april 2016 21:09

Hej allesammans!



Då var 2016 års danssaga över. Det känns som att vi har alldeles för få föreställningar med tanke på den tid och allt arbete som läggs ner på detta. Vi har övat på koreografier sedan i vintras, och nu ligger allting bakom oss. Det känns lite tråkigt, för det var så kul. Men jag avslutade på topp!

Jag berättade ju om gårdagen, att allt inte riktigt gick som det skulle. Det var panik bakom scenen, och det blev fel i en dans. Men idag blev allt som jag tänkt mig. Inget gick snett, det var mindre stressigt, och jag kunde njuta lite mer av att vara på scenen istället för att se stressad och nervös ut.


Imorgon på praoen blir det att städa och plocka ner allt igen. Vi som nyss fixade i ordning det?

Vi ska även få kolla på gymnasiets dansföreställning på förmiddagen, och sedan tror jag inte att det blir mycket mer än så. Detta måste vara den lugnaste och bästa praoen man kan ha, om man inte vill ha några jobbiga och påfrestande uppgifter. Vi har fått gå hem runt 1 varje dag, förutom i måndags och igår. Men då fick vi ju istället flera timmars rast. Så detta har verkligen varit en toppenvecka på alla sätt, danssaga och en kul prao.

Men detta schema hade vi ju bara för att det var dansveckan nu, annars har ju danslärarna vanliga danslektioner och annat i vanliga fall. Denna veckan var ju ett undantag, men det har verkligen varit jättekul. Vi båda gillar att fixa & trixa, och göra fint, så det passade ju oss väldigt bra.



Ha det bra hörni!


Jag vet att tidningen tagit massor av bilder på danssagan, men Elin och jag var knappt med på någon.

Inga att lägga ut här iallafall, så ni får nöja er med lite mobilbilder.



 

Själva och förbereder i aulan.




 

Dessa kugghjul ni ser på bilden har faktiskt Elin och jag målat själva, på fri hand. Måste säga att det blev väldigt bra faktiskt!












 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards