EmmaElins

Alla inlägg under mars 2016

Av emmaelins - 13 mars 2016 19:36




Aa, rubriken talar. Snön ligger fortfarande kvar och det är mulet varenda helg.

Så tråkigt, gud vad less man blir på detta! Förra året vid det här laget hade våren anlänt för länge sedan, det ser man om man tittar tillbaka i vårat arkiv från mars förra året. Dessa bilder knäpptes för nästan exakt ett år sedan:


 

 

 

 



Kollar man på termometern just nu i skrivande stund visar den +1, och inte +21 som den gjorde den 8:e mars förra året. Alltså hur kan det vara så stor skillnad?

Nu kan man minsann inte använda vårjacka och vårskor, utan det är fortfarande påpälsat som gäller.

Uhh, snälla säg att det blir varmare snart & att solen kan titta fram! Man blir faktiskt mycket gladare och får mer inspiration till saker och ting då.


Det är även just denna årstid som man behöver sol allra mest - om man tänker på hur blek man är!

Vart tog brännan vägen egentligen? Jag som ändå hade lyckats bli väldigt brun i somras, men nu har det bleknat bort - iallafall i ansiktet.

Denna bild togs i början av sommaren förra året:


 


Nä, nu hoppas jag på en solig vår framöver så att man kan vara ute och få lite färg av solen igen!










 

Av emmaelins - 13 mars 2016 16:01




Bootcut jeans



Ååh, vad jag skulle vilja ha ett par bootcut jeans nu alltså. Problemet är att jag har hamnat i ett sådant mellanläge då jag inte vet om jag ska ha s eller xs. På mig släpar byxbenen nästan alltid i marken när jag provar sådana byxor. Hmm.. Som tur är så ska faktiskt jag och min familj till Stockholm nästa helg så då får jag se till att hitta ett par som passar.







Vita jeans




Skulle inte heller sitta fel nu till våren.







Marble case



Ser så classy ut så jag inte vet var jag ska ta vägen.







Vit jumpsuit




Något i stil med bilden ovan skulle jag gärna vilja ha på skolavslutningen. Jajemän, jag har redan börjat fundera.

Jag har haft klänning varje år så länge jag kan minnas så det skulle vara roligt med något nytt.









Bara så att ni vet

Vi kommer tyvärr inte kunna lägga upp våran frågestund denna helgen. Som Emma skrivit i sitt senaste inlägg så mår hon inte bra så vi har inte kunnat vara denna helgen och därmed inte kunnat skriva ihop frågestunden. Vi ska försöka få upp den på fredag nästa vecka istället så fortsätt att skicka in era frågor!





Hörs!


 

Av emmaelins - 12 mars 2016 18:35

Hej på er!



Kom hem för stund sedan efter en mycket rolig eftermiddag bestående av dans återigen.

Igår eftermiddag började jag faktiskt känna mig dålig, alltså i kroppen. Jag mådde inte alls bra, var frusen och trött. Bra timing!

Tror jag hade feber då, men som tur var så kände jag mig lite piggare idag. Men som vanligt när jag börjar känna mig sissådär får jag alltid ont i halsen. Jag kan bara inte förstå varför jag får ont i halsen så ofta?

Aja, jag trotsade det och cyklade dit ändå. Detta missar man ju bara inte för en sådan liten sak.


Idag var det ju sista uppträdantet för i år i melodifestivalen, tråkigt att det är över så fort.

Vårat nummer var ungefär 2-3 minuter långt, och sedan var det inget mer med det.

Men det gick jättebra även idag, det var inte lika nervöst idag som det var igår. Det är ju alltid lite nervöst precis innan & speciellt första gången. Men när man väl har kommit in i det och uppträtt några gånger blir man mer avslappnad och bekväm. Och dessutom hör det ju till att man är lite pirrig innan, jag har hört att man presterar bättre då än om man har en lite nonchalant inställning.



Nu är jag supertaggad inför kvällens final av den "riktiga" melodifestivalen!

Det ska bli jättespännande att se vem som tar hem det, jag har ju mina favoriter - framför allt Frans, Molly & Robin.

Den jag absolut inte vill ska vinna är ju låten Kizunguzungu. Jag tycker den är förfärligt dålig och barnslig. Men jag kan säga att jag faktiskt är lite orolig, den ligger ju ändå 2:a på Spotify-topplistan. Jag fattar verkligen inte varför? Vad är det folk tycker är så bra med den? Den hör inte hemma i melodifestivalen enligt mig, utan snarare i Bolibompa.



Har ni några favoriter? Kommentera!

Ha det bra så hörs vi imorgon!



 










 


Av emmaelins - 11 mars 2016 10:47

Hej allesammans!



Nu har vi precis slutfört de första dansföreställningarna för skolorna!

Det gick superbra och vi kände oss så snygga i våra glittriga klänningar och hattar! .... Eller så var det våran danslärare som tyckte så.


Nu är det bara att tagga igång morgondagens föreställning och hoppas på att det går lika bra då. Vi hade tänkt stanna kvar efter vårat nummer för att se vem som tar hem allting detta året - alltid lika roligt att se.


Imorgon är det ju faktiskt också den riktiga finalen i melodifestivalen så det gäller att man laddar upp med massor av godis, haha!


Vem hejar ni på? Kommentera gärna! Våra favoriter är Frans, Molly Sandén och Robin Bengtsson.



 








             



Av emmaelins - 10 mars 2016 19:14

Hej på er!



Nu har jag dagar bestående av dans framför mig - vilket känns jättekul!

Vi var iväg på ett genrep inför morgondagen & helgen förut, då finslipade vi bara lite på koreografin och testade platser, ljus osv..

Så nu ska allting sitta som en smäck tills imon!


Imorgon har vi två föreställningar på förmiddagen, så där med slipper vi ju skolan då - skönt! ;)

Vi ska ju dock bara medverka i ett nummer, vinnarbidraget från förra året. Men det ska såklart bli kul ändå!

Skolor kommer och tittar imorgon, och på lördag är det dagen då det gäller. På lördag får allmänheten komma och rösta och en vinnare ska koras.


Eftersom att Elin och jag var med för 2 år sedan hade jag en liten förhoppning om att de som håller i melodifestivalen skulle känna igen oss. Men icke, det verkade inte som att de hade en blekaste aning om vilka vi var. Men det är klart att man kanske inte kan komma ihåg alla som har varit med genom åren, och dessutom har man ju ändrat sig en del dem två senaste åren om jag tänker efter.


Jag passade på att ta bilder när jag ändå hade på mig mina "scenkäder". Ett silverpaljettigt linne, svarta tights och hatt ska jag ha på mig, alla har olika linnen. Hade dock inte hatten på mig på dessa bilder.



 

 



Önska oss lycka till imorgon! Hörs!









 

Av emmaelins - 8 mars 2016 20:35

Hej allesammans!



Nu kommer detta inlägget upp lite sent kanske, det var ju två dagar sedan det var helg nu. Men men, att redigera bilder tar sin tid, och speciellt när man har massa annat att göra. Ni vet nog vad jag menar..


Hur som helst så hade jag en superduperbra helg i Stockholm! För oss som bor på "landet", (nä då, men vissa av er Stockholmare tycker säkert att allt annat utanför tullarna är landet). Iallafall, för oss som bor i småstäder är det ju något helt annat att tillbringa en helg i storstan.

Bara det att affärerna är öppna längre än till två på helgerna, folk överallt och doften av storstad tillhör inte riktigt vardagen för oss. Nu kanske ni undrar hur doften av storstad luktar, men enligt mig är det en blandning av rök/avgaser, parfym och mat. ;)


Jag tänkte faktiskt visa er lite bilder som jag knäppte under helgen, systemkameran är självklart med!

Fast det var dock väldigt bökigt att gå och släpa på den, men vad gör man inte för lite bättre bilder än mobilbilder?




 


 

The outfit.

Jag invigde faktiskt mina over knee-boots för första gången! Jag var tvungen att ta vårjackan redan nu eftersom att min vinterjacka är marinblå, så jag tänkte att det matchade bättre med svart jacka till dessa skor. Det ska vara genomtänkt vet ni! x)


 








 

Ett besök på denna gata är ju i princip ett måste!




 





 

 

Klassiska badrums-selfies på hotell - alltid!




 

Var bara tvungen att ta bild på denna underbart färgglada kyckling- och nudelsallad som vi åt inne på MOOD. Ett plus i kanten var ju att bordet hade en sådan fin och "tumblrig" yta. Vi satte oss egentligen vid ett annat bord, men jag gick iväg med min sallad till detta bord bara för fota, allt för bilden såklart. ;)






 

 

 

När pappa och Filip hade åkt iväg på hockeymatch passade mamma och jag på att åka ut en sväng till Solna för att kika in på Mall of Scandinavia. Enda sedan det öppnade har jag alltid velat åka dit, och nu har jag äntligen fått se hur det ser ut där inne på riktigt! Först och främst, ett ord - stort.

Vi hade inte jättelång tid på oss där inne då vi hade en tågtid att passa, men vi gick väl där inne i 1 och 1 halv timme iallafall, och då hann vi ändå inte utforska allt.

Det var även väldigt fräscht och vitt, ja allt var bara så fint!

Så det var verkligen kul att se!






Yes, det var alla bilder jag hade att komma med!

Ha det bra hörni, hörs!



Ps. Fortsätt att flitigt ställa frågor till oss till frågestunden som kommer upp i helgen! Tack alla!

 










 


Av emmaelins - 7 mars 2016 20:38


Hej på er!


Den kommande veckan måste nog vara den mesta händelserika veckan under hela 2016 hittills. Jag har saker att se fram emot men också saker som jag inte ser fram emot.


Imorgon är det dans till klockan halv sju på kvällen, direkt efter skolan, inga konstigheter. På onsdag har vi ett NO-prov som jag måste hinna plugga på lite till, konfaträff på eftermiddagen samt streetdance. På torsdag blir det genrep till våran stads melodifestival som vi ska medverka i. Om ni missat det så ska vi vara bakgrundsdansare till vinnarbidraget från förra året. På fredag förmiddag hålls den första föreställningen som är för skolorna och på lördagkvällen hålls den andra då vinnarbidraget för detta året kommer att dras.


Vi kommer att ta ledigt från skolan på fredagen pågrund av den ena föreställningen. Oturligt nog kommer vi att missa SO-lektionen. Vi håller nämligen på att skriva en inlämningsuppgift om regeringen och riksdagen som ska vara inlämnad då. Pågrund av det kommer jag behöva lämna in den en dag tidigare. Som salt på såren så har jag också ett franskaprov på eftermiddagen vilket gör att jag måste komma tillbaka till skolan efter föreställningen....


Ja, som ni kanske märker så har jag ganska mycket att göra. Men som den planerare jag är (skojar) har jag skrivit en del på SO-inlämningen redan så jag ska nog hinna med allt det här.





OBS!

Kom ihåg att ställa frågor till våran frågestund!







Vi hörs!

'




 


  

 







 




Av emmaelins - 7 mars 2016 11:30


Hej allesammans!



Detta är inget jag pratat med Emma om med tanken slog mig om att vi kunde hålla en frågestund här på bloggen. Då vet ni ju vad ni har för uppgift hoppas jag? Bomba oss med en massvis av frågor! Desto mer desto bättre!


Jag tänkte att vi kunde svara på dem nästa helg, så nu har ni en hel vecka på er att ställa många frågor. Vi vill ju ändå hålla i en så stor frågestund som möjligt. 


Skippa tänket i att frågorna måste vara avancerade och genomtänkta innan ni skickar in dem utan skriv det första ni kommer på eller det första ni undrar över när ni hör bloggnamnet "EmmaElins" så ska vi försöka svara på så många som möjligt!

Ni kan antingen ställa frågorna i kommentarerna på detta inlägget eller i frågefältet till vänster.




Nej, nu ska jag nog göra lite chiapudding som jag kan äta i morgon till frukost. Det var helt okej faktiskt, smakade kanske inte jättemycket men jag blev mätt och det är nyttigt. Jag får se till att dränka den i bär så blir det nog bra.



Glöm inte att ställa frågor nu hörni!




Vi hörs!






  



 




Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards