EmmaElins

Alla inlägg under mars 2016

Av emmaelins - 26 mars 2016 11:25

   

Hej allesammans!



Nu så sitter jag i bilen påväg till Ängelholm i Skåne.
Jag kan bara säga att det var totalt kaos på E4n när vi åkte igenom Jönköping. Det ska hållas en motormässa i Elmia som väldigt många ungdomar ska på, så det var världens kö upp dit. Många ambulanser var på plats då vissa har varit lite väl vilda på motorvägen och krockat. Usch, blir rädd av att tänka på det.


Hoppas iallafall att ni får en bra dag. Hörs!


 

 

 

 

 

 

Av emmaelins - 25 mars 2016 15:23



Hej allesammans!


Idag är det ju den första dagen på lovet och hur skönt känns inte det? Vet inte hur många gånger jag har skrivit det men att inte behöva vakna upp till en väckarklocka är ju något av det bästa som finns. Utöver att jag haft sovmorgon har jag inte gjort jättemycket idag. Jag har hjälpt mamma att baka en citronkladdkaka och gjort våffelsmet för idag är det ju faktiskt våffeldagen. Sedan har jag packat lite för jag och min familj åker faktiskt till Skåne imorgon, likt förra året, för att hälsa på en familj som står nära vår. Så det ska bli kul!


Vid halv fem ska jag, Emma och en annan kompis åka på en till gudstjänst. Konfimerar man sig måste nämligen gå på två gudstjänster under påsken, förmodligen för att det är den tid på året som betyder väldigt mycket för kristendomen. Dock blir det att åka iväg till en kyrka som ligger lite längre bort den här gången för det var det enda tillfället som alla kunde samtidigt.



Såg ni på Guldtuben igår förresten? Det gjorde både jag och Emma, det är ju liksom lite ett måste enligt oss. Jag tycker att vissa av vinnarna förtjänade att vinna medans andra inte gjorde det.

Ni får gärna kommentera om vad ni tyckte eller om ni tittade på det överhuvudtaget!




Nu ska jag äta lax och potatis och sedan packa klart det sista inför imorgon. Jag ska försöka uppdatera lite innan jag åker, men tills dess: gla´ påsk!




 






 

Av emmaelins - 24 mars 2016 16:53

Hej på er!



Nu sitter jag här igen med ett helt lov framför mig - alltid lika härligt!!

Det känns faktiskt som fredag idag, men det är ju bara torsdag, vilket är bra eftersom lovet blir 1 dag längre nu! Jag har lite saker inplanerat, men inget speciellt så - förutom min födelsedag! Det får man ju se som speciellt. Jag fyller 15 på torsdag nästa vecka, så det ser jag fram emot. Annars ska jag åka till Norrköping en dag för att shoppa (igen). Men utöver det ska jag bara sova ut på morgnarna & göra något kul av dagarna! Och som jag alltid säger, men detta är en av dem bästa och skönaste känslorna. Har ni också påsklov nu?


Idag fick vi skippa sista lektionen i skolan på grund av att vi skulle gå en "skärtorsdagsvandring" med konfirmationen. De band för våra ögon med ögonbindel som vi hade på oss under hela vandringen, och man var även tvungen att gå runt barfota i kyrkan och utomhus. Tanken med det hela var väl att vi skulle få känna på vad Jesus fick uppleva vid denna tid på året. Vi fick bära en planka på axlarna (korset) och fick en stor spik stucken i handen, inte så hårt förstås. ;)

Vi ska snart tillbaka till kyrkan faktiskt, men då för att gå på en obligatorisk gudstjänst.


När jag sedan kommer hem från kyrkan är planerna att klicka in på Splays youtubekanal för att se Guldtuben-galan live! De sänder faktiskt live därifrån vilket är jättebra och jag är väldigt exalterad över att se vilka som tar hem priserna för i år!



Ha det bra hörni! & jag drar den klassiska meningen åter igen: Nu kickar vi igång påsklovet!!



 











 

Av emmaelins - 23 mars 2016 18:15




På vägen till Stockholm satt Elin och jag och lyssnade på musik i stort sett hela tiden. Eftersom att vi båda har Urban Ears så kopplade vi samman lurarna så att vi lyssnade på samma spellista. Det är en av dem saker vi har gemensamt, samma musiksmak! (nästan iallafall)

Måste även passa på att säga att Urban Ears är ett par riktigt bra lurar! Otroligt sköna, bra ljud och bra bas i musiken! Ingen reklam här, utan jag tycker verkligen det.


Här kommer några sköna låttips som vi lyssnade säkert 5 gånger om & som vi diggar just nu:















 

Denna låt fanns tydligen bara på Spotify, så gå in där om ni vill lyssna! :)









 

Av emmaelins - 22 mars 2016 21:06

Hej på er!



Nu är vi åter hemma igen efter en mycket bra, men stressig och kall dag i Stockholm.

Vad är det för väder Stockholm bjuder på? Snöstorm & vinterkyla. Jag hade förväntat mig bättre kan jag säga, nä då. ;)

Vi har inte uppdateriat något där ifrån som ni märkt, men från det att vi klev ur bussen i förmiddags tills vi klev in igen har det inte funnits en sekund till att blogga.

Bussresan gick bra, jag var lite orolig innan då jag vet att jag lätt kan må illa i bussar. Men jag tog åksjuketabletter innan resan, och det hjälpte förmodligen!


Syftet med resan var ju inte att shoppa loss, utan att göra två studiebesök på livrustkammaren och på riksdagen. Livrustkammaren var väl sissådär intressant, lite långtråkigt då jag inte är så intresserad av historia. Men riksdagen var däremot roligare. Vi såg faktiskt tre partiledare, varav en av dem var statsministern. Vi fick bland annat gå in i kammaren för att höra på en pågående debatt, och då var det Stefan Löfvén som stod där framme och talade. De andra två vi såg var Gustav Fridolin & Jonas Sjöstedt. Självklart var alla framme med sina mobiler och skulle fota direkt, man blir ju lite sådär uppspelt när man ser någon man känner igen från t.ex TV, som i detta fallet.


Sedan fick vi ju även lite tid på stan, och trots att Elin och jag hade gjort noggrana planeringar på hur vi skulle lägga upp tiden för att få så mycket gjort som möjligt - blev det ändå väldigt stressigt.

Vi fick lite drygt 2 timmar på oss efter våra studiebesök, och på den tiden hann vi med att äta inne på MOOD, gå in på NK, Hollister, H&M, Åhléns city & äta frozen youghurt. Fast den där frozen youghurten fick vi kasta i oss på vägen till bussen då det alltid blir bråttom för Emma och Elin hur mycket tid man än har. Det hela slutade med att jag köpte en sak - storshopping! ;) Nä men jag provade några grejer inne på Hollister som dock inte passade. Så det blev bara en sak, men en dyr en och jag är väldigt nöjd med den. Det var en produkt från MAC om ni undrar. Jag var faktiskt inte heller ute efter något speciellt förutom denna sak från MAC då, jag beställde faktiskt en jättefin kappa igår som jag pratat en del om och sedan har jag shoppat lite annat de senaste veckorna - så jag känner mig nöjd med det jag har!



Ja, det var allt om denna dagen! Hörs!



 

 

 










 



Av emmaelins - 21 mars 2016 19:57

Hej på er!



Nu blir det ett till inlägg om ungefär samma sak som Elin skrev om, nä då inte riktigt, men jag hade lust att göra ett jag med.

Vid det här laget har ni säkert förstått att vi ska till Stockholm imorgon med klassen. Det både jag och Elin ser fram emot mest är ju tiden man får på stan efter vi varit på våra studiebesök.

Att besöka riksdagen och livrustkammaren ska väl också bli intressant, kanske? Men att gå på stan är ju helt klart det bästa med denna lilla utflykt. ;)

Vi har planerat upp vilka butiker vi ska gå i och var vi ska äta. Men det krävs ju nästan att man planerar det om man ska få ut något av tiden. Går man där och släpar fötterna efter sig rinner lite drygt 2 timmar iväg ganska fort.


Det blir uppstigning redan vid 05.20 för mig imorgon, hur ska jag orka?

Men jag måste ha den tiden om jag inte ska behöva stressa. Jag är inte den som brukar trycka i mig frukosten och slänga på mig samma kläder som jag haft 3 dagar i rad. Jag vill göra allt i ett behagligt tempo, så då får jag helt enkelt ta och masa mig upp så tidigt.


Jag ska inte utlova för mycket, men lite uppdatering där ifrån ska vi försöka ge er! Med tanke på att bussresan är ganska lång ska vi försöka fixa lite inlägg då. :)



Ha det bra, hörs!


 

Vi måste ha en photoshoot, och det är snart. Känns inte som vi har några nya bra bilder på oss..








 

Av emmaelins - 21 mars 2016 18:42


Hej allihopa!


Som jag skrev i ett inlägg lite längre ner så ska vi åka upp till Stockholm imorgon med klassen. Det ska bli kul, mycket roligare än en vanlig skol-tisdag som vanligtvis består av långtråkiga teknik- och mattelektioner. Har någon missat det så ska vi besöka riksdagen och livrustkammaren på slottet (som jag antar är ett slags museum..?) Har man tur kanske man stöter på någon partiledare och i bästa fall statsministern. Det är ju faktiskt deras arbetsplats så man tycker ju att man borde se någon iallafall. Två andra klasser, som åkte på denna stockholmsutflykt för två veckor sedan hade turen på sin sida och lyckades se Stefan Löfén, fast omringad av livvakter.

Det tråkiga, som jag har hört, är att man inte får ta med sig sina mobiler in på riksdagen. De ska tydligen låsas in i några särskilda skåp. Så det blir inte några fanbilder med politikerna. :( Hoppas dem gör ett undantag, hoppas.



Jag har precis packat klart. Jag har förberett några mackor med räksallad som jag ska ta med som lunch imorgon om någon undrar. Snart ska jag hoppa i duschen och sedan äta kvällsmat.




 



Vi hörs!


 

Av emmaelins - 20 mars 2016 20:43

Hej allesammans!



Först nu kan jag sätta mig ner och kolla igenom alla sociala medier och göra ett inlägg.

Har haft fullt upp exakt hela dagen!

Mamma & pappa skulle åka iväg till Linköping och göra några ärenden där, så jag följde med för att gå lite inne på Ikanohuset - lite shopping är ju alltid kul!

Vi var iväg redan vid 10 imorse, så någon sovmorgon var det inte tal om. ;)

Jag gick till Vero Moda för att kolla på en kappa jag sett på nätet, men givetvis fanns den ju inte i min storlek. Det problemet har jag nästan alltid, XS är oftast slut i det jag vill ha. Så det blev ingen kappa, och typiskt nog är den storleken slut på alla hemsidor som säljer den på nätet också. Men jag får väl hoppas på att den kommer in igen! Jag tröstade mig med att köpa lite annat istället, bland annat ett par nya fina glajor nu när solen har börjat titta fram!


När vi kom hem var det bara att byta om och göra sig i ordning för att åka iväg för uppträde med dansen. Det skulle vara någon musik-tävling här i stan idag och vi skulle vara ett pausnummer. Så vi uppträdde med samma dans som på melodifestivalen. Men jag tycker det blev lite fiasko av allt. Det kom ungefär 100 pers, mycket mer än så var det inte. Så det var ganska lamt att stå och dansa när det i princip ekade tomt ute i publiken. Men dansen blev ju ändå lyckad, och det var nog en av de roligare kvällarna ihop med dansgänget, skrattade väldigt mycket!

Ett plus i kanten var att de hade gjort i ordning ett litet "greenroom" där det var uppbunkrat med alla möjliga snacks, godis, dricka & frukt. ;)



Ja, det var min söndag det. Imorgon är det skola igen, men som tur är har vi en bra vecka framför oss! Stockholm med klassen på tisdag, och en lite kortare dag på torsdag och sedan looov!!

Ha det bra hörni!



 









 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards