EmmaElins

Alla inlägg under december 2014

Av emmaelins - 14 december 2014 18:06

Hejhej!



Tredje advent idag då, vilket betyder att det blir en liten adventspecial.

Denna gången blir det tips & inspiration på två olika nagel-designer som funkar finfint till jul & nyår.

Så vi kör väl igång.. ;)







                                        Red Classic Ivory

                                                  


      



       



 

      


 

Nagellack:

- Max Factor, nr 01 "Ivory"

- Depend, nr 14

- Depend top coat, nr 30







                        Dark Glam

                                           

    




    




    


 

Nagellack:

- ZTIZ (vet varken nummer eller färg)

- Depend, nr 20

- Depend top coat, nr 30





Ja, hoppas ni gillade inlägget.

Hörs!







   

 

Av emmaelins - 13 december 2014 19:59

Go kväll!



Ja ni, idag har jag då dansat.

Tillbringat totalt 6 timmar av dagen i aulan/scenen för repetition, genrep, genomgångar och slutligen föreställning.

Det har varit en grymt rolig dag men också lite stressig här & där.

Som ni kanske hört innan så skulle vi dansa balett & modernt idag, och det var kul att få visa upp en annan dansstil nu istället för samma vanliga jazz.

Jag kände mig verkligen som en balettdansös i mina balettskor och spretiga kjol... x)

Modern-dansen var också lite speciell då vi skulle dansa med levande ljus, så vi hade verkligen övat in ordentligt hur vi skulle göra innan. Värmeljusen hade vi i små koppar, vilket både var bra och dåligt.

Bra för att man skulle bränt sig annars, och för att det skulle vara något svårt att dansa med ljusen i våra bara händer. Men dåligt för att det kanske inte blev någon "jätte-effekt" av små värmeljus i koppar..

Men det blev nog ganska häftigt ändå eftersom att vi var många på scenen.

Hur som helst blev föreställningen väldigt lyckad iallafall.


Dans är något jag aldrig tröttnar på.

Jag har verkligen hittat min grej och det blir aldrig enformigt.

Extra kul blir det ju när man har sina allra bästa vänner i gruppen också, vi har väldigt kul tillsammans vilket gör att stämningen är på topp.



Ja, hoppas ni hade en härlig lördag ni med, kram :)




      


En lite halv-dassig bild från föreställlningen när vi dansade med ljusen. (Modern-dansen)









 

Av emmaelins - 11 december 2014 20:50

Hej på er!


Ja, vi kommer för varje dag som går en dag närmare julafton, och vem är inte exalterad? Jag är det, by the way.. ;)


Idag har det varit en rätt bra dag, inga läxor eller andra skolarbeten som ska lämnas in vilket är hur skönt som helst! Lektionerna är överlag väldigt sköna nu eftersom betygen nu är satta, vilket de blev igår kväll.

Nu när jag väl är inne på det ämnet måste jag påpeka skillnaden mellan olika lärares betygsuppfattning. Vissa sätter ganska låga betyg nu så att man ska kunna jobba sig uppåt under de två kommande åren i grundskolan medan vissa redan efter den första terminen får ett A. Antingen det ena eller det andra. Det blir bara orättvist om man ska göra på olika sätt.

Jaja, nog om det!


Tidigare ikväll var jag och kollade på min lillebrors Lucia-framträdande. Det var kul. Jag skulle vara den som filmade och tog kort under Lucia-tåget, men vi satte oss för långt bak så det blev ingen vettig bild typ, suddiga och dana. Ouups.. x)


Nej, men nu ska jag nog börja göra mig iordning inför kvällen. (Har tänkt på att jag nästan alltid avslutar med det.) x)


Hörs!


  

Tyckte bara att bilden var för söt!





 

Av emmaelins - 10 december 2014 20:07

Jag ska hålla mig kort.


Men jag vill tillägna ett stort TACK till er läsare.

Tack för att ni gillar & läser våran blogg,

kommenterar och ställer frågor.


I söndags slog vi besökrekord med det dubbla antalet besökare vi vanligtvis har.

Kommentarer har också ökat på sistonne, vilket är jättekul verkligen.

Jag tänkte att det var passande att hålla tack-tal idag, med tanke på att det är Nobel-dagen.

Som tack för att ni läser och engagerar er så skulle vi vilja tilldela ER ett pris också, men det tar vi någon gång framöver.


Det var allt jag hade att komma med nu, kram!



      


                                      OBSERVERA & ANTECKNA! Ta inte denna bild seriöst x))







 

Av emmaelins - 9 december 2014 21:13




 




    


 




 


Alla bilder är tagna från Google.






 

Av emmaelins - 8 december 2014 19:49

Hej på er!



I detta inlägget tänkte jag ge exempel på två klassiska fotomisstag.

Jag kan inte påstå att jag är proffset själv, men jag vill bara dela med mig av mina tips för att det INTE ska bli som såhär:




      


Ofokus på huvudmotivet

Det är ju egentligen inte sådär jättekrångligt att fokusera med kameran, men det kan mycket väl bli att kameran fokuserar på bakgrunden om den är rörig.

Nu blev det här mer en översikt över Helsingborg istället för mig som huvudmotiv.

För undvika detta är det bra om du får med MER av huvudmotivet istället för bara en liten del.

Gå närmare, zooma in eller placera motivet i mitten skulle jag rekommendera.





     


Rörig omgivning

Som jag var inne lite på förut ska du undvika röriga bakgrunder/omgivningar när du fotograferar porträtt eller på personer över huvud taget.

Denna bilden tog jag precis när jag "började" fotografera.

Eftersom att solen lyser rakt på Elin blir det bara bländat och ingen motljuseffekt som man vill ha.

Ska du vara i en skog rekommenderar jag att inte välja FÖR snåriga och röriga bakgrunder.

 




Hoppas du gillade inlägget. Hörs! :)






 

Av emmaelins - 7 december 2014 20:37

Go kväll!



Idag har vi då KÄMPAT för att få till en julheader.

Hela förmiddagen lång och lite av eftermiddagen gick åt till att fixa i ordning oss,

styra med den komplicerade rekvisitan, ta bilden, och sist men inte minst redigera.


Man ser ju inte sådär jättemycket av rekvisitan på headern men gud vad vi kämpade med att få upp den där volangen och kulorna.

Vanligtvis är det bara en vanlig vit vägg där men vi ville ju göra det lite "juligare" så vi bestämde oss för att sätta upp en volang och julgranskulor på väggen.

Och det var INTE det lättaste ska jag säga. Vi fick till och börja med hamra dit häftstift i den hårda väggen och där efter försöka få volangen att sitta, vilket tog sin lilla tid.

Sedan trycka dit julgranskulorna med hjälp av ytterligare några häftstift. Dock blev det en julgranskula mindre då det rätt som det var sa kras och så låg den i tusen bitar på golvet - dammsugare & soppkvast fram.



Men efter mycket om & men lyckades vi få till en bra bild som vi sedan redigerade.

Och vi kan inte vara mer nöjda med resultatet. *Skrytvarning*


Hehe, nejmen man måste väl få vara nöjd med det man själv gjort!

Ni får gärna kommentera vad ni tyckte :)





Hörs!




 

Av emmaelins - 7 december 2014 18:15

Hej igen!


Nu när julen är här tänkte jag att det skulle passa bra med lite förändringar.

Jag var nämligen och klippte mig i tisdags men gör inlägget nu då jag inte haft någon tid att göra det nu i veckan. Jag kände att jag ville förändra mitt hår och klippa av en bit eftersom jag haft "långt" hår innan och jag var väldigt trött på det.

Det kändes som om det bara hängde flatt ner hela dagarna och eftersom jag inte är någon frisyrmästare direkt gjorde jag aldrig något med det, lät det istället bara hänga.

Nu när jag har klippt upp det en bit behövs det inte fixas till varje dag utan håller sig snyggt och har volym ändå.


Jag är väldigt nöjd. :)


  



I onsdags fick jag äntligen också något jag eftertraktat väldigt länge.

Ett par Johnny Bulls.


Jag tycker de skorna är såå snygga och de passar nästan till allt.

Jag får de i förskott men de räknas ändå som en julklapp. Jag får dem nu för att jag behöver ett par rejälare skor nu när det är som kallast.


Dem är jag också väldigt nöjd med och jag blev verkligen hur glad som helst när jag fick dem.



  



Hoppas ni tyckte om detta lite blandade inlägget, hörs!






 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards