EmmaElins

Alla inlägg under december 2014

Av emmaelins - 7 december 2014 17:33

Hej på er!



Då var det andra advent! Vilket innebär att det är dags för våran lilla adventspecial igen.

Den här gången bjuder vi på två lite "finare" juloutfits.





                                              Elins outfit


        



             




   




   



   



Tröja: Bik Bok 

Kjol: H&M

Strumbyxor: Gina Tricot

Halsband: Snö Of Sweden

Skor: VOX shoes






                                  Emmas outfit 



                         




      




    



Topp: Filippa K (MQ)

Kjol: H&M

Strumpbyxor: Ginatricot

Kofta: H&M

Skor: VOX shoes

Halsband: Glitter  





Förlåt för dassiga utomhusbilder men det börjar ju typ mörkna vid 3 nu för tiden.

Vi la mer tid på headern idag!


Hoppas ni gillade inlägget, hörs!







   

Av emmaelins - 6 december 2014 16:30

Hejsan på er!


Nu är den härliga lördagen här igen, och snälla, stanna denna gången..? x)


Nejmen, Emma och jag hade planer på att vi skulle köpa julklappar idag vilket vi gjorde under förmiddagen och lite in på eftermiddagen. Jag behövde också köpa lite, eller faktiskt bara en sak till mig, en mascara.

Efter att ha velat mellan Loréals False Lash Telescopic och Maybellines Go Extreme bestämde jag mig för att ta False lash Telescopic. Jag har hört mycket bra om den så jag tyckte att den var värd att testa.

 

Vi var på stan ett bra tag men sedan när vi kom hem så skulle Emma åka iväg till någon släkting.

Får se om vi kan vara mer sedan eller inte.


Eftersom att julen närmar sig med stromsteg har Emma och jag tänkt fota en Jul-header.

Vi tänkte att imorgon skulle vara en bra dag att göra det på men vi får väl se.


Ha en fortsatt bra lördagkväll så hörs vi!



  




 


Av emmaelins - 6 december 2014 16:28

Svaret på rubriken är ett nej enligt mig.

Det är bara så GRÅTT & TRIST just nu.


Jag sitter här och nu, och ser ljusstakar i grannars fönster, stjärnor, ljus med mera..

Jag känner doften av hyacint och det är sådär mysigt mörkt ute.

Allt det jag sagt nu är relaterat till julstämning..


..MEN, det är något som saknas..

En otroligt viktig del av julen och för julstämningen.

Och jag vet exakt VAD det är.


Jag pratar ju självklart om SNÖ!


Snön, VAR är du? Jag vill att du ska vara HÄR nu.



Det SKA vara snö på julen för det gör så stor skillnad.

Julstämningen går från botten till toppen när det är SNÖ.

Det blir ljusare på dagarna och mysfaktorn höjs ytterligare.


Ja, som ni märkt så älskar jag snö och jag önskar verkligen att den kommer inom kort.




                     


                                                  


        Min känsla just nu








 


Av emmaelins - 5 december 2014 21:35

Vem vill du ska vinna idol 2014? Lisa Ajax eller Mollie Lindén?

Kommentera gärna vem du hejar på och vem du vill ska vinna!

Kram!

  

 


Av emmaelins - 4 december 2014 20:46

Hej på er!


Ja, detta har varit en väldigt utmattande dag. Direkt när jag kom hem från skolan la jag mig i sängen och somnade på direkten.


Eftermiddagen idag var hur seg som helst och man ville helst bara lägga sig ner på bänken och sova på de tre lektionerna eftermiddagen bestod av.

Det hela blir ju inte bättre av att det försvinner elever titt som tätt för att de har slutat för dagen medan vi har våran timmes SO-lektion kvar.. :/


När jag kom hem tänkte jag att jag skulle göra klart en bilduppgift vi har tills imorgon men det orkade jag helt inte med så jag somnade istället. Men den är klar nu iallafall och reda för att inlämnas.


Ser faktiskt fram mot imorgon eftersom vi ska bowla sista lektionen på elevens val. Ska bli jättekul fast än jag är sämst på att bowla.. x)


Ja, som sagt är det skönt att det är fredag imorgon.

Nu ska jag nog börja göra mig iordning för att sedan krypa ner i sängen.

Hörs!





  





Av emmaelins - 3 december 2014 21:17





                 




             





    












       



Kommentera vad DU skulle välja mellan varje alternativ.









     

Av emmaelins - 2 december 2014 20:30

Hej på er!



Nu äntligen kan jag pusta ut efter in intensiv dag, eller iallafall eftermiddag.


I skolan var det samma tugg som vanligt, men det gick väl ganska fort ändå.

Och efter det var det dans som gällde hela eftermiddagen lång.

Vi hade dansavslutning i stadshuset idag och det var verkligen superkul.


Efter skolan var det fort hem för att sedan äta, plugga litegrann och sedan byta om till scenkläderna.

Sedan cyklade Elin & jag fram till stadshuset för genrep, som gick på 5 minuter typ.

Så det var kanske ingen jättestor idé att stressa dit. Men men..

Efter det cyklade jag hem igen för att äta och fixa håret, och sedan åkte jag dit igen för föreställning.


*Sedan & sedan & sedan*.. x)


Men dansen gick jättebra och det var sjukt kul att både dansa och att vara där och umgås med härliga tjejerna i dansgruppen!

Jag hade sett fram emot detta typ hela dagen så det känns lite trist att det nu är över..


MEN som tur är så kommer det ju en dansföreställning till redan den 13 december.

Och då är det balett och modern dans som gäller. (nu var det jazz)





Hörs!










 




Av emmaelins - 2 december 2014 15:44

Hej på er!


I detta inlägget tänkte jag göra min hudvårdsrutin eftersom att jag tyckte att det verkade vara en rolig grej att göra efter Emma gjort sitt "hudvårdsrutin-inlägg". Bara så ni vet så använder jag inte många produkter alls men jag tänkte att jag det kan vara kul för er att se ändå.


Enjoyy.. ! ;)






Calming Gel-Cream Wach - Loréal Paris


 




Rengöringslotion - Medstop


  



Dessa två prudukter är det jag använder för att ta bort allt mitt smink. Jag brukar variera från dag till dag men de fungerar iallafall hur bra som helst. Gnygga bara in dessa i ansiktet och allt smink går bort på ett smack.

          



Caring & protecting day cream - Medstop


 




Caring & nourishing night cream - Medstop



Efter att jag rengjort mitt ansikte smörjer jag in det med antingen dag - eller nattkräm beroende på om det är morgon eller kväll. Dessa krämer återfuktar huden exelent och gör den mjuk och len.

  





Ja, som sagt, inget avanserat. Hoppas ni tyckte om inlägget!

Hörs!









 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards