EmmaElins

Alla inlägg under december 2014

Av emmaelins - 19 december 2014 16:11

Hejhej!



Humöret är på topp just nu! Äntligen ÄR det jullooov !!

Så superskönt alltså.


Nu har jag HELA jullovet framför mig och jag ska se till att göra det till det bästa.

Finns det någon skönare känsla..? Inte för tillfället iallafall.


Dagen var mysig och lugn.

Vi kollade som sagt på filmen som jag sa igår. (Hundraåringen)

Jag hade ju aldrig sett den innan så jag kan berätta lite kort om vad jag tyckte.

Enligt mig var den ganska dålig faktiskt. Den var osammanhängande, rörig och lite överdriven.

Handlingen blev liksom lite "too much" om ni fattar vad jag menar?

Det var även svordommar hit & svordommar dit hela tiden nästan, vilket drog ned betyget.

Jag kan även tillägga att den var långtråkig då & då. Så enligt mig är det inte värt att lägga 1 timme och 50 minuter på den filmen.


Ja, sedan kan jag ju även ta upp det här med risgrynsgröten till lunch.

Och jag kan säga som så att blaskig var den INTE den här gången.

Utan istället klistrig & stabbig. Så det var inget att "hänga i julgranen" det inte.



Men jaja, NU ska jag inte prata eller tänka mer på skolan på 2 och en halv vecka.

Suuperskönt!



Vill även säga att ni kommer få se bilder på våra outfits idag lite senare.

Spännande va? x) Hehe..



Hörs! Och ha ett jättebra jullov ni också.







 

Av emmaelins - 18 december 2014 21:18

Till jullooov.. !!


Nu är det bara EN ynka dag kvar tills det är jullov.

Imon kl 13.30 är betygen utdelade, terminen avklarad och vi går på lov.

Känns såå skönt!


Morgondagen blir väldigt chill & avslappnad.

Vi börjar kl 09.00, lite sovmorgon alltså.

Sedan blir det film med lite smått & gott till det, myys. Vi i klassen har röstat fram att vi ska se "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". Har aldrig sett den innan, så jag får se vad jag tycker om den.. ?

Efter det blir det väl den klassiska juldansen, som inte är något att hurra för direkt.

Till lunch serveras alltid blaskig risgrynsgröt sista dagen, och det är lite delade åsikter om den där gröten.

Vissa tycker den är supergod och bara VRÄKER på med socker och kanel.

Medans vissa andra, inklusive jag tycker den är blaskig och smakar plast. Mums med plast.

Dessutom tycker jag gröt tillhör frukostfronten mer än till lunch.


Ja, sedan efter lunch är det avslutning i aulan och till sist betygs-utdelning.



Så det blir en ganska rolig dag imon. Jag tänkte även ha på mig blusen jag har på headern imorgon för att vara lite extra fin, hehe x)




Ja, det var allt jag hade att skriva.

Sov gott :)




     







    



Av emmaelins - 18 december 2014 20:49




       





  




 

Av emmaelins - 18 december 2014 19:41

Hejsan!


Eftersom det nu verkligen börjar närma sig julafton nu tänkte jag att jag skulle dela med mig av min önskelista.

Jag kanske gör detta lite sent, men som man brukar säga, bättre sent än aldrig! :D



- En dator (HP)


- Urband Decay Naked 3 eyeshadow palette


- MAC Pro Longwear concealer


- OPI nagellack (Väldigt svag rosa)


- Batiste Torr Schampo


- Pengar


- Godiis x)



Ja, som ni ser så önskar jag mig inte jätte mycket, dock ganska dyra saker.

I år har jag tyckt det varit sjukt svårt att komma på vad jag egentligen önskar mig, faktiskt. (För en gång skull) x)


När man var liten gjorde man önskelistor där minst trettio saker stod uppskrivna. Nu är det endast sju saker på min önskelista. xD


Kommentera gärna  vad ni önskar er. Jag tycker personligen det är väldigt kul att få reda på vad andra önskar sig.




Ha en fortsatt bra kväll så hörs vi!





 


Jul
Av emmaelins - 17 december 2014 20:30

Hej på er!


Ja, som ni ser på rubriken har detta varit en väldigt bra dag enligt mig, mysig.. Ja, bra hur som helst... x)



Dagen börjades med film i vårt klassrum då vi egentligen skulle haft SO. Istället kollade vi på de tre muskitörerna de tre första lektionerna då filmen varade i en timme och fyrtio minuter.

Stunden som var kvar körde vi en tävling då vi alla tävlade om en påse skumtomtar.

Man skulle komma på ord eller saker inom olika kategorier utifrån en viss bokstav. Sedan fick man lite olika poäng för vissa saker osv..

Gissa vem som kom sist? Jo mitt lag..

Inga skumtomtar till MIG alltså.. :(


Efter lunchen hade vi matte då vi gjorde en undersökning och skulle sedan också redovisa undersökningen genom något slags diagram. Det var lätt och krävde inte så mycket tänkande i det hela.


Egentligen skulle vi haft hemkunskap efter det men det blev inställt då våran lärare är sjukskriven. (wohoo) x)

Det var min korta skoldag. Älskar när skoldagar är korta och inte kräver så mycket koncentration.


Påtal om annat så pratade Emma och jag om vad vi skulle ha på oss för kläder på fredag då vi har julavslutning.

Håll gärna utkik efter outfit-bilder på dem.



Hoppas ni har haft en bra dag!

Hade bra, hörs!



 




 


Av emmaelins - 16 december 2014 19:59




   


Vad tycks? Själv blev jag väldigt nöjd!

Kommentera gärna om ni gjort ett pepparkakshus i år. :)


Hörs!









 

Av emmaelins - 16 december 2014 17:52

Hej på er!



Nu tänkte jag visa 3 produkter som jag verkligen rekommenderar, så vi kör väl igång ;)





                          Loreal Paris - värmeskyddsbalsam

              

Detta är då ett värmeskyddsbalsam som ger ett lent och skinande resultat efter man använt någon värmetång. Detta är absolut INTE så "fettigt" eller oljigt som vanliga balsam. Utan detta är mer som en tunnare gel.






                                            OPI nagellack

    

OPI nagellacken är banne mig de bästa som finns.

Från början tyckte jag att dessa nagellack var lite väl dyra..

Men efter att ha suttit och tragglat med Depend och Viva La Diva-nagellack så är OPI-nagellacken för sjutton VÄRDA priset!

Älskar denna våriga/sommriga färgen också.







                          Victoria's Secret - Body lotion

         



   

Älskar verkligen Victoria's Secrets body-lotions. Eller älskar ALLA deras produkter men aja.

Denna är så härlig att smörja in sig i såhär i vintertid när man är torr.

Jag gillar inte klabbiga body-lotions, men denna är helt perfekt i konsistensen.




Hörs! :)







 

Av emmaelins - 15 december 2014 16:54

... Jul & jullov!

Jaaa, det är bara 4 dagar kvar i skolan av denna hösttermin.

Kan inte fatta att det faktiskt gått en hel termin av sjuan!


Men det är så galet skönt att det snart är lov.

Och väl på lovet händer det en massa skoj.. x)

Julafton om 9 dagar, nyår om 16 osv..


Jag längtar väldigt, väldigt mycket tills julafton. Hela den dagen är bara så mysig och perfekt.

Jag tror vi kör den traditionella varianten av firande i år igen.

Vilket innebär att vi är här hemma och firar med släkten, myys.

Hur firar ni eran jul? Kommentera gärna.



Över till annat..

Idag var jag hemma från skolan pågrund av att jag för hängig & förkyld för att gå dit.

Men det gjorde väl inte mig så mycket egentligen, jag missar ju knappast något såhär sista veckan innan jullov.



Till sist tänkte jag bjuda på 2 stycken jullåtar.











Hörs! <3






 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards