EmmaElins

Alla inlägg under november 2014

Av emmaelins - 7 november 2014 17:47

Hallå hallå ;)



Då var det äntligen fredag igen då. Första veckan efter lovet avklarad - skönt.

Jag trodde att det var lika långt kvar till jullovet nu, som det var från sommarlov till höstlov.

Men tydligen inte. Det är faktiskt "bara" 6 veckor kvar. Så vi får hoppas att det rullar på.

December är dessutom en lite mer händleserik månad så det brukar gå fort. Har redan två dansföreställningar inbokade med både Balett, Modernt och Jazz.


Men där är vi ju inte ännu.

Dagen då..

Jo den var väl precis som alla andra dagar, enformig med andra ord.

Haha, vad jag är positiv! Nejmen..

Förmiddagen var väl inget och hurra för, då den är väldigt lång. Och eftermiddagen var väl inget vidare heller för den delen.

Väldigt chill dock, vilket var skönt. Vi fick sitta och kolla på en usel film i 50 minuter. Vilket var extremt uttråkande, men som sagt chill.

Och efter det lite elevens val (idrott). Som enligt mig inte var alls kul idag. Vi fick spela lite fotboll med killarna, eller spela och spela, jag trampade mest runt vilket resulterade i att jag frös mer efter idrotten än innan x) Men ärlig talat, jag är inget fän av fotboll. Jag har ingen känsla för det över huvudtaget och dessutom är jag bollrädd. Jag testade på fotboll lite grann förra året, men icke sa nicke - det var inget för mig.

Men däremot älskar jag att spela badminton. Kan bero på att jag är bättre på det också.. ;)

Men ärligt, det är ju roligare om man är bra på något. Elin och jag kunde stå timme ut och timme in och spela i min trädgård i somras. Och vad säger man? - Övning ger färdighet.



Nu ska jag bara njuta resten av kvällen och bara vara glad över att det är fredag :))

Hörs!




     












   

Av emmaelins - 6 november 2014 20:50

Go kväll!



Tänkte visa en sminkning jag gjorde igår kväll då jag ändå inte hade något att göra.

Och som Elin sa, vaknade upp med ett vinterland utanför fönstret imorse.. Ovanligt tidigt för att vara Småland.. ?



Men iallafall, till sak nu. (sminkningen ser mindre och mer blå ut beroende på var jag står)

Och förlåt för att vissa bilder blev lite smått suddiga, men det blir lite så när man beskär bilderna så pass.






        





 

       






                                             






 





Av emmaelins - 6 november 2014 20:15

Hej på er!


Idag när jag vaknade såg man rena rama vinterlandet när jag kollade ut genom fönstret! Häärligt! :)

Såå kändes det dock inte när man kom ut i snön för att gå till skolan, utan då snöade det rakt i ansiktet vilket resulterade i att jag gick och tittade ner i marken hela vägen till skolan och så hörde man samma läte om och om igen - *klafs klafs klafs*. Då kände man mer att man ville ha sommaren tillbaka igen..


Hur har eran dag varit då? Bra?

Jag har iallafall haft en helt okej dag.. ja, förutom att jag gått och hostat hela dagen förstårs..

Skippade dansen idag också pågrund av min förkylning eftersom jag inte vill sitta fast i detta allt för länge nu.


Istället har jag ägnat min eftermiddag till att vila och att PLUGGA - såklart.

Mycket läxor och prov att stå i nu. :/


Yes. Blev ett litet spontant inlägg om min dag men nu ska jag nog göra det sista på franska-läxan, göra mig lite te och sedan krypa ner i sängen. Skönt för imorgon är det freedag !! :)





  






 






 


Alla bilderna är tagna från We Heart It.








 

Av emmaelins - 5 november 2014 18:26

Hejhej!



Förlåt för dålig uppdatering igen.

Men just nu är det mycket att stå i. Har både läxor och prov nästan varje vecka framöver och det känns segt. Jag har heller ingenting att se fram emot längre, vilket också suger. Dagarna bara går utan någon "happening". Dagarna känns enformiga och uttråkande vilket leder till dåligt humör när jag kommer hem då man har en hel hög av läxor att ta tag i.

Usch, november är en sådan typisk dyster och händelselös månad känns det som. Det behöver ju inte vara så. Men nu är det så för min del.


Det som är bra är att jag har massa idéer på inlägg jag kan göra. Så ingen idétorka här inte ;)

Det är bara det att till varje inlägg krävs det bilder. Och då menar jag bra och ljusa bilder. Problemet är att när jag kommer hem från skolan så dröjer det inte länge förns det är becksvart ute. Så då försvann den möjligheten..

Men jag ska försöka fixa lite bilder som jag kan använda i inlägg imon direkt efter skolan då dagsljuset inte försvunnit.



Det var allt jag hade att skriva nu, kanske blev tråkigt men iallafall.

Hörs!





            


Random bild x)







   


Av emmaelins - 3 november 2014 18:27

Hejsan!



Nu äntligen tänkte vi visa er vad vi köpte i Stockholm. Jättekul att ni visade lite entusiasm när vi frågade om ni ville ha en haul.

Detta är inte för att skryta, för vi hade inte lagt upp detta om ingen hade velat. Men nu tyckte ni ju att det skulle vara kul att se så vi tänkte, varför inte?


Men vi kör igång då..






    Sephora


     

På Sephora köpte vi varsin handkräm.

Emma: Strawberry, Elin: Mango.

Från början var vi ute efter en "Naked 3 palette" från Urban decay men den hade dom inte där :/

Så det fick bli en handkräm istället för något ville vi ju köpa.








         H&M


            





      

Elin: Mönstrad peplum topp. (H&M)





    

      





       


Emma: Svart läderväska med guld-detaljer. (H&M)






       

Emma: Real Techniques powder brush. (H&M)




          


Elin: Real techniques eye shadow brush. (H&M)










    Ginatricot


   

Emma: Svart/grå stickad kofta/tunn jacka. (Ginatricot)









    Glitter 


    

Emma: Svart läder-väska. (Glitter)


 







    Kicks


   

Elin: Hårnålar, alltid bra att ha x) (kicks)









     NYX 


 

På NYX köpte vi båda varsitt "NYX butter gloss" i färgen 'Vanilla cream pie'. Superbra är det verkligen!










Victoria's Secret


     

Emma: Aqua Kiss body mist & body wash. Sedan köpte jag (vi) även en smink-necessär, men den ska vi få i julklapp så den hade vi lagt undan när vi tog bilderna men vi kan lägga in en bild från google.




       


Elin: Passion Struck body mist & body wash. Och även necessären som vi nämde innan.


Såhär ser den ut:


        







Ja, det var faktiskt allt vi köpte och vi är supernöjda med grejerna.

Hoppas ni gillade inlägget så hörs vi! :)








       


Av emmaelins - 2 november 2014 20:20

Hejsan på er!



Som ni kanske kommer ihåg pratade vi om att vi skulle göra en halloween-sminkning såhär vid allhelgona.

Vi var ju i Stockholm dagen då det var halloween men vi ville ändå göra sminkningen så det fick bli idag.

Så nu tänkte vi visa resultatet i bilder.


Det tog typ 1 timme att göra detta, och vi fick bokstavligt talat skrubba, gno och skölja bort allt. Men det var kul att göra sminkningen så det var det värt.


Men enjooyy och var beredd på att skrika - högt. Nejdå, så mycket skräms vi inte x)





       




        





              




   

       




     




       




     




     




     




       




       






Hoppas ni gillade inlägget, hörs! <3







                   

Av emmaelins - 1 november 2014 18:45

 Martin Tungevaag - Wicked Wonderland




Avicii  ft. Robbie Williams - The Days





Calvin Harris ft. Ellie Goulding - Outside







 

Av emmaelins - 1 november 2014 13:39

Hejsan!



I detta inlägget tänkte vi berätta om hela våran Stockholmsresa.

Så sätt er till rätta och njut x)


Den tidiga torsdagsmorgonen var inne och vi gick upp ca 05.30, för att sedan bege oss mot tågstationen och ta tåget upp till Stockholm.

Vi anlände i Stockholm ungefär halv 10 så resan gick ganska fort då vi åkte vid 7 här ifrån.

När vi då var framme gick vi med resväskorna från stationen till Östermalm där hotellet låg. Vi checkade in där och lämnade av väskorna för att sedan ge oss ut i Stockholmsluften.


Under dagen gick vi runt i "city" och kollade runt i olika butiker.

Det som var bra med den dagen var att tiden gick så sakta. Eftersom vi hade varit uppe så tidigt så kändes det som att klockan var fem när den egentligen bara var två.

Vi hann ju självklart med att gå in i den nya Victoria's Secret butiken, och det var såå kul att äntligen få gå in där. Dock var butiken helt ÖVERBEFOLKAD. Det var nästan fullpackat av folk där inne så det gick knappt att komma fram.

Men vi hittade ändå saker vi ville ha men vi köpte det dagen efter på förmiddagen då det inte var så mycket folk.


På kvällen gick vi till en supermysig resturang med italienskt tema. Så vi åt en jättegod pizza där.

Efter det begav vi oss mot "China teatern" där vi skulle se föreställningen Flash Dance.

Det var något av det bästa vi sett. De dansade och sjöng grymt bra och eftersom vi är väldigt intresserade av det så uppskattde vi det extra mycket.


Dagen där på (fredag) började med en jättegod hotellfrukost. Det fanns allt man kunde önska sig. Från äggröra, bacon, färska frallor till frukt och bär.

Dagen spenderades på stan då vi shoppade loss x)

Vi gick in i massor av olika affärer och kom ut med fina påsar.

Vi käkade lunch inne i Gallerian och åt en söt och god efterrätt i form av en STOR choklad - och mintmarräng. MUMS!


Sorgligt nog hade även den dagen ett slut och vid halv sex tiden rullade tåget hem igen.

Vi var utmattade efter de två roliga dagarna och resan kunde inte blivit mer lyckad!





Nu tänker vi bjuda på lite bilder som vi tog under dagarna. Systemkameran fick dock stanna hemma då vi inte kunde släpa runt på den där. Så vissa bilder kanske är lite dassiga med tanke på att de är tagna med mobilen men det duger.



        Märkesbutiker

        




         




        



      NK

       



      Victoria's Secret

      




                 




       Flashdance

        




         




   Selfies

 




        



                          

                                           



       Övrigt

        

       Halloween - inspirerade bakverk




      


      Den supergoda marrängen




Hoppas ni gillade inlägget, hörs!









 

       















 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards