EmmaElins

Alla inlägg under november 2014

Av emmaelins - 17 november 2014 09:08

Hej på er!

Då var det måndag och just nu sitter vi på en bänk i SKOLAN..
Men denna veckan blir lite rolig iallafall med tanke på friluftsdagen på torsdag, som vi nämnt ett antal gånger nu x)

Hade bra, hörs!



   









 

      

Av emmaelins - 16 november 2014 20:46

Hej på er! :)


Denna helgen tycker jag har varit väldigt bra. Emma och jag har varit hela dagen idag och även lite igår. Vi har hittat på många roliga saker, bland annat slylat varandra enligt olika kända märken. Ni får hålla utkik efter bilder på  de olika kreationerna här på bloggen.. ;)


Nu när det blir mörkt tidigt får jag en väldig höstkänsla. Kanske beror det på det, kanske varit en extra mysig helg på grund av det. Vid klockan fem på eftermiddagen är det kolsvart ute när man i sommras kanske låg på stranden och badade. Men jag tycker det är mysigt!


Imorgon är det måndag igen vilket innebär skola.. Jippie..

Nä, men det gör faktisk inte så mycket eftersom denna veckan kommer bli roligare för att vi har frilufts-dag på torsdag. Ska bli såå kul att tillbringa nästan en hel dag åt dans !!

Dock så har vi ett hörförståelse-test i engelska och ett svenska-prov om klassiska skönlitteraturer som jag ser minde fram emot... :/



Hoppas ni har haft en bra helg iallafall!

Vi hörs!








 



Av emmaelins - 16 november 2014 17:22

Hejhej!




I detta inlägget tänkte vi visa 3 produkter som vi verkligen tycker om & rekommenderar.

Så vi kör igång.. :)






Bath & Bodyworks

Anti - bacterial hand gel

   

 

Vi älskar verkligen dessa hand-spritar, speciellt denna som luktar helt galet gott.





NYX Butter Gloss

- Vanilla Cream Pie


   

Detta läppglanset ger både mycket färg och perfekt glans på samma gång vilket är jättebra. Det bästa läppglanset vi testat med andra ord då det inte heller är ett dugg klibbigt. 






Blending Brush




   



   


Denna Blending Brush är köpt på Åhléns, men är ändå en jättebra borste. Den blandar ut ögonskuggor och ger en "flawless finish".





Det var alla rekommendationerför detta inlägget.

Kommentera om ni tycker att detta är något vi borde göra oftare!

Hörs ;)









      

Av emmaelins - 15 november 2014 22:01




      




   





    




    





      





    




        

         

                                              (Bilder lånade från We Heart It)








 

Av emmaelins - 14 november 2014 19:25

Go kväll på er!



Jag tänkte bjuda på några random bilder ni aldrig sett tidigare. Några är lite halvgalna, men jag bjuder på det som sagt x) Och dessa bilder togs inte igår precis heller, utan vissa är från ett halvår sedan..





      




     




          




     





     




                             





       






Haha, ha en skön fredagskväll folks!

Hörs :)








   

 


Av emmaelins - 13 november 2014 21:13

Hej på er!



Det var några dagar sedan jag hörde av mig här.

Men jag tror ni anar anledingen.. Läxor, plugg och prov sätter stopp för bloggandet.

Jag har otroligt mycket att göra nu. Mer än någonsin.

Denna vecka och nästa är det fullt upp. Förhoppningsvis lugnar det ner sig efter det. :)



MEN nu kör vi lite plus & minus.




PLUS  



      


+ Jag längtar till jul för man börjar få julkänslor redan.



+ Mysiga kvällar



+ Friluftsdag nästa torsdag, alltså dans nästan hela dagen istället för skola.



+ Pepparkakor



+ Att det är fredag imon



+ Doofteer, jag går inte hemifrån utan att ha sprutat på mig något slag av doft, haha x)



+ Min gosiga säng




MINUS




- Mycket läxor och plugg



- Långa sega skoldagar



- Förkylningar går runt i skolan :((



- Att det blir mörkt så tidigt



- Tidiga morgnar..






Och nu när jag ändå är igång så kör vi en "TBT" nu när det ändå är torsdag.

Så throw back till... Stockholm.. åå vad jag vill tillbaka, saknaar!



                   


Den lyckan alltså.. x)











 



Av emmaelins - 13 november 2014 20:56

Martin Tungavaag - Samsara 2015












 


Av emmaelins - 12 november 2014 18:33

Hej på er!


I detta inlägget tänkte jag göra en TAG, Selfie TAG. Jag har sätt VÄLDIGT många bloggar som gjort denna TAG:en så jag tänkte: Why not?


Jag förstår dock inte varför den heter "Selfie Tag" eftersom det inte har något med Selfie:s att göra. Men jag tror ändå att den heter så eftersom det är en TAG om en sjäv. Kanske, kanske inte..


Vi kör igång helt enkelt.



Vad är din bäst fysiska egenskap?

Jag tror själv att det mitt leende eftersom jag har fått höra att vissa tycker mitt smile är fint.



Om du skulle få besöka en plats var som helst i världen, vart skulle det åka?

Inget svårt val precis.. Såklart är det USA !! Skulle så fruktansvärt gärna vilja åka dit eftersom det finns så mycket att se där.



Vad behöver du för att må bättre när du är sjuk?

Om jag är riktigt sjuk är det bästa nog att sova. Men om man är lite förskyld mår jag bättre av att dricka te och kolla på någon serie eller någon film.



Vilket råd skulle du ge till ungdommar här i Sverige?

STOP SMOKING !! Eller, ja.. typ..?



Vilket djur tror du att du var i ditt tidigare liv?

Jag tror inte på sånt precis men om jag levt ett tidigare liv tror jag att jag var en katt eller hund eftersom jag är vänlig och ganska smidig. (;



Om du kunde resa tillbaka i tiden, vad skulle du då förändra?

Om jag kunde resa tillbaka i tiden skulle jag resa tillbaka till de första dagarna i förskoleklassen. Det var då jag träffade de kompisar jag fortfarande har idag och jag skulle gärna vilja förändra grunden till relationer jag fortfarande har. Sånt som sitter och gnager i bakhuvudet än..



Vad gör du för roliga grejer på helgerna?

För det mesta är jag med kompisar, tar det lungt och bara njuter av att man har helg och inte skola för en gångs skull. Men ibland måste man ju göra läxor också, vilket INTE är kul..



Ni skulle inte kunna hitta mig död utan...

...en hårborste! Jag är beronde av att borsta mitt hår och vill alltid ha det mjukt och lent och INTE trassligt!



Om du kunde ha en superkraft, vilken skulle det då vara?

Det skulle vara så coolt att kunna flyga. Bara kunna hoppa upp i luften och flyga iväg och kunna se allt från andra perspiktiv!



Ja, det var alla frågor i denna TAG:en.

Hoppas ni tyckte om inlägget, vi hörs!





  


But first let me take a selfie !











 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards