EmmaElins

Alla inlägg under november 2014

Av emmaelins - 25 november 2014 21:53

We heart It är en mycket bra inspirations-app som jag använder mig av mycket när det gäller bilder här på bloggen.

Man kan söka på nästan vad som helst och det kommer upp en massa fina bilder på det du önskat.


Själv heter jag "InspirationByEmma". Dock laddar jag inte upp bilder själv, än så länge.

Och jag har heller knappt några followers men det är inte därför jag har appen.

Utan mer för att kolla på fina bilder och få inspiration när jag behöver.


Jag kan absolut rekommendera We Heart It om du inte redan har det.

Gillar du fina bilder, mode, skönhet osv så är detta appen för DIG!



Här är min profil, om du ville se.. x)



                      



Kan även visa några av de bilder jag har "hjärtat".



                      



                      




       




                             






KRAM








 





   

Av emmaelins - 24 november 2014 20:37

Hejhej!



Nu tänkte jag att vi kör en liten "Too Much Information"- TAG såhär på kvällskvisten.

Så vi kör igång.



Vad har du på dig?

- Myskläder x)


Någonsin varit kär?

- Ja


Hur lång är du?

- 1.64


Några tatueringar?

- Nej


Favoritprogram?

- Jag vet inte, har ingen "favorit"


Någonting du saknar?

- Stockhoolm bland annat..


Favoritlåt?

- Hmm, typ "Ugly heart" - G.R.L


Hur gammal är du?

- 13


Stjärntecken?

- Vädur.


Favoritfärg?

- Vit, marinblå, svart


Hög eller låg musik?

- Beror på vilket tillfälle..


Hur lång tid tar det för dig att duscha?

- 10 - 20 minuter


Hur lång tid tar det för dig att göra dig i ordning på morgonen?

- En timme minst, inklusive frukosten alltså.


Någonsin varit med i ett slagsmål?

- Heh, nej jag är inte typen som agerar med våld.


Rädslor?

- Ormar, fåglar, trånga utrymmen.


Senaste personen du pratade med?

- Pappa


Favoritmat?

- Har ingen speciell favorit. Jag gillar det mesta här hemma. Skolans mat är däremot inte lika populär.


Plats du vill besöka?

- Det finns många! Bland annat USA, Paris, London.


Favoritsmak på godis?

- Choklad, och Hallonlakrits - den kombinationen är mums.


Vilka instrument spelar du?

- Spelar inget instrument men har spelat gitarr.


Favoritsmycke?

- Öronhängen kanske.. ?


Senaste låten du lyssnade på?

- Cheerleader - OMI


Vem borde göra denna TAG:en nu?

- Just DU. Haha, alla som vill!





Hoppas ni fick lite underhållning, hörs ;)








 

Av emmaelins - 23 november 2014 14:06

  

- Nyx Butter Gloss

Älskar verkligen dessa läppglansen! Läpparna får både färg och en jättefin lyster. Loove!


- Passion Struck, Body mist från Victoria's Secret

Detta är helt klart min favorit body mist just nu! Doften är helt underbar, både fruktig och söt men ändå lite fräsch vilket jag verkligen älskar!


- Pepparkakor

Eftersom julen börjar närma sig nu har jag tyckt att det varit väldigt gott med pepparkakor. Men jag menar, vem tycker inte om pepparkakor? ;)


- Doftljus

Nu när det är mörkt på kvällarna är det ju alltid mysigt men ljus. Speciellt doftljus då rummet efter ett tag luktar jättegott.


 

- Dator-strul

Något jag stör mig jättemycket på är när man suttit jättelänge och kämpat med t.ex ett inlägg och sedan hakar datorna bara upp sig och ingenting sparas. Tror inte det bara är jag som tycket det är skitjobbigt rent utsagt..


- Prov

Någonting jag verkligen inte tycket om men är något som jag får handskas med väldigt ofta. En stor tummen ner till prov!


- Klumpig mascara

Ser helt enkelt inte bra ut alls. Jag själv är väldigt noga med att mina ögonfransar inte är klumpiga för det är någonting jag verkligen hatar.


- Måndagar

Den värsta dagen på hela veckan. Man är allmänt trött hela dagen och iallafall hos mig är det den tråkigaste och segaste dagen i skolan. Så skönt när man har det dagen avklarad.






 

Av emmaelins - 22 november 2014 17:06

Hejsan!



Förut var vi ute och fotade lite outfits som vi tänkte visa nu.





Emmas Outfit


   



   




             




   




           



   



Älskar verkligen denna outfit, den känns fräsch och snygg på samma gång.



Skjorta: Ginatricot

Kofta: Ginatricot

Jeans: Crocker

Boots: VOX shoes

Väska: PRADA






Elins outfit


              



  



             




        




          



         



       

Supergullig look som både passar på hösten och på våren. Love It!



Stickad tröja: Ginatricot

Scarf: Odd Molly

Jeans: Lager 157

Halsband: Snö Of Sweden

Skor: Skopunkten

Väska: Ginatricot










      

Foto · Mode
Av emmaelins - 21 november 2014 17:00

Hejsan!


Idag är dagen här igen, dagen som vi alla älskar! Fredag!


Nu har jag varit hemma ett tag men jag tänkte skriva ett inlägg om dagen innan jag traskar vidare upp till Emma.

Dagen har varit ganska bra ändå. Dock har vi haft ett Svenska-prov på eftermiddagen men det gick som en dans, det var alltså inga som helst problem med det.

Efter den lektionen väntade bara elevensval då vi har idrott och sedan är dagen slut.

Jag iallafall får alltid en speciell känlsa den timmen. Den är väldigt skön eftersom man vet att man snart få gå hem för att ta helg.


Ja, fredag är absolut min favoritdag i veckan.

Fredagar brukar ju dessutom vara ganska chill så det är ju skönt.


Förlåt för dålig uppdatering från min sida. Men ni som går i högstadiet vet hur det är och just nu har jag ganska mycket att stå i. Man kommer hem från skolan och är svintrött och orkar inte blogga och sedan måste man ju såklart plugga eller göra läxorna.

Ja, nog tjatat om det!


Håll utkik efter mer uppdatering ikväll så hörs vi!


    

Av emmaelins - 20 november 2014 20:12

Hejhej!



Dagen har varit superbra och jätterolig!

Med tanke på allt som hände igår var det tur att det var friluftsdag idag.


Dagen började med dans i danssalarna i två timmar, och det var riktigt kul - med tanke på hur mycket jag älskar att dansa. Dansläraren hade gjort en koreografi till en låt som vi då lärde oss. Och vi fick även hitta på lite eget själva i en grupp, så det jättekul! (Okej, jag vet inte hur många gånger jag nämnde ordet "dans" i detta stycket? x) )


Men iallafall, efter det drog jag, Elin och en tjej som heter Wilma vidare till en thai-resturang här i stan och åt en god lunch. Till skillnad från skolan som idag serverade Ungsfärs med potatis..

Men det slapp vi idag då. 

Tyvärr kunde vi dock inte sitta och njuta hur länge som helst eftersom att vi var tvungna att skynda till skolan då vi skulle gå en promenad i skogen som avslutning.

Har ingen som helst aning om varför vi skulle gå den där promenaden i regn & rusk? Onödigt och antagligen bara för att fylla ut tiden.

Men det var väl ändå helt okej :)



När vi var tillbaka så var klockan ungefär 13.20 och då fick vi gå hem, så det blev en ganska kort dag idag också vilket var skönt.

Hemma pluggade jag lite tyska och till svenskaprovet imorgon. Suck & pust.

Och några timmar senare var det dags för dans igen, alltså den "riktiga" dansen som vi går på.

Där övade vi bara vårt nummer på julavslutningen som är om ca 2 veckor, ser fram emot det!




Ha en fortsatt skön kväll, hörs!




           


                                                  Bild lånad från We Heart It. 









 

Av emmaelins - 19 november 2014 15:12

För nån vecka sedan klagade vi på att dagarna bara går utan någon "happening".



Det är från och med idag förändrat.

Idag fick vi vara med om HAPPENING om något. Det här har varit den mest dramatiska dagen kanske under hela tiden vi gått i skolan. Kanske den mest tragiska och spännande dagen på samma gång.


Vi tycker vi tar dagen i skolan från början, till slut.


Morgonen var lugn, vi hade liite sovmorgon vilket var skönt.

Klockan 07.50 säger min mamma till mig att hon läst att ALLA elever och lärare ska samlas i aulan 8.15 istället för 8.40 då vi egentligen börjar. Då står vi fortfarande i pyamas och har knappt börjat göra oss i ordning.

Så det var bara att lägga på ett kol och stressa iväg till skolan.



När vi kommer fram till skolan bemöts vi av en kraftig brand - och röklukt.

Fönster och dörrar står öppna och stora fläktar är framsatta.

När vi kollar upp mot övervåningen på skolan ser vi en svart och utbränd sal. Fönstret är krossat och det ser bara allmänt otrevligt ut.


Vi skyndar in till aulan där information ska utges om händelsen.

Rektorn berättar vad som hänt och elever och lärare lyssnar spänt.

Det har alltså brunnit i vår skola.


Det var inte bara en liten brand heller. Utan hela kemi/matte-salen hade stått i lågor under natten.

Brandmän och ett sanerings-företag hade fått kämpa hela natten lång och var fortfarande kvar på skolan när vi kom.



Ingen visste vad som skulle hända resten av dagen eller vart man skulle ta vägen då hela NO-korridoren var avstängd för undersökning.

Elever som hade svårt att andas in röklukten hänvisades till skolsköterskan som avgjorde om man skulle åka hem eller inte.

Många var även nyfikna och gick upp för att kolla hur det såg ut i den avspärrade korridoren.

Man kunde se genom plasten och såg att hela korridoren var fylld av aska.

Eftersom dörrar och fönster var öppna blev det svinkallt inomhus och de flesta gick runt med jackor.


Eftersom att salen där det brunnit var våran mattesal kunde/kan vi inte vistas där längre.

Hur det kommer att bli de närmsta veckorna vet ingen men DÄR går inte att vara.

Därför skulle vi idag ha matte i en annan sal istället.

Men allt mer elever blev illamående under dagen och gick hem.

Så rektorn och andra lärare beslutade att skoldagen skulle brytas.


Så runt 12.30 kunde vi bege oss därifrån, vilket var så skönt!



Imorgon har vi friluftsdag så då är vi ändå inte i skolan. Men sedan får vi se hur det blir på fredag.


Hoppas inlägget var läsvärt och spännande.

Hörs!



Här är några bilder från händelsen. Lånade från SVT.se.


     

 


                     




          








      

Av emmaelins - 17 november 2014 19:17

Hejhej på er!



Ja ni, det går med stormsteg mot advent.. och vipps så är det julafton.

Och ååh vad jag längtar till jul & jullov.

December är en sådan mysig månad. Advent, lucia, julafton och allt där emellan.


Önskelistan är dessutom nästan fixad & klar. Så det är bara att hoppas på att tomten uppfyller mina önskningar.. x)

Är det bara jag? - eller är det inte så att ju äldre man blir så önskar man sig dyrare & dyrare saker.. ?


Men iallafall.

Förut var jag även lite med Elin som vanligt. Eller egentligen så är vi inte med varandra så mycket i veckorna då det är plugg, dans och annat som kommer emellan.

Men förut drack vi lite glögg och mumsade på pepparkakor och hade det allmänt myys.

Julstämning på hög nivå.



Som avslutning på detta inlägget bjuder jag på lite jul & vinter - bilder.





      




    




    




      




      




     




         

                                   (Bilder lånade från We Heart It)
 






 

       

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards