EmmaElins

Alla inlägg under november 2014

Av emmaelins - 11 november 2014 20:28

Hejsan på er!



Ja.. Vad ska man säga.. Jag tror jag har hamnat i en svacka.

Prov lite utslängda här och var i veckan och uppgifter som ska göras.

Man vaknar upp av att bli förbannad över att väckarklockan ringer och man orkar inte stänga av den. Man ligger och drar till kvart över sju och inser sen att det är time att gå upp.

Man går till skolan, sitter där och ugglar ett tag och går sedan hem för att göra läxor som man jämt och ständigt sitter upp till öronen med.

Sen är det sovdags.

Så kommer nästa dag...


Okej, så tråkigt är mitt liv. Nä, jag överdrev lite.

Hur är det med er då? Bra? Good!


Jag har just duschat eftersom jag varit på dans och nu tänkte jag ta en strepsil åt mitt halsont och hosta och sedan läsa eller något för jag är jättetrött.


Ja, det blev ett litet inlägg om hur läget är för mig just nu.


Ha en bra kväll allihopa så hörs vi!





  


Passande bild till min livssituation. x)








 


Av emmaelins - 10 november 2014 20:13





    









   

Av emmaelins - 10 november 2014 18:54

Hejsan!



Då var det måndag kväll igen.

Skönt att äntligen ha denna dag avklarad. Jag menar - vi såg ju knappast fram emot idag.

Två prov i både matte & NO stod på schemat. Jag tillbringade nästan HELA dagen igår åt att plugga, repetera om och om igen, och läsa i den där tjocka biologiboken.

Trist.

Men jag är ändå relativt nöjd med mina insatser på båda proven.

Matten gick bättre än förväntat.


Egentligen har hela dagen varit lite "smått" jobbig. Har gått runt med huvudvärk hela eftermiddagen.

Haha, känns som om att jag alltid har ont någonstans. Men huvudvärk kan jag få ibland då det är mycket som ska göras på kort tid, alltså fullt upp.



Men nu till roligare saker.

Som ett litet "endags-break" från skolan kommer vi ha friluftsdag nästa torsdag.

Jag och Elin har gått och grubblat över vad vi ska välja hela helgen. Iallafall är jag en sådan person som alltid får beslutsångest. Jag tänket oftast FÖR mycket och vänder och vrider på saker och ting.

Men det är ju bara en friluftsdag, inte ett beslut mellan liv och död.

Så vi valde tillslut dans. Och det kommer säkert bli jättekul med tanke på hur mycket vi älskar dans.

Och när vi ändå snackar dans kan jag ju säga att Elin och jag håller på att göra en egen dans till låten "Heroes". Om ni vill skulle vi ju kunna filma när den är klar och lägga upp här! ;)




Men det var allt, hörs!



                  






 

Av emmaelins - 10 november 2014 18:27

Hej på er!



I detta inlägget tänkte vi visa två outfits.




                                                     Elins outfit

                            




      




                 




              



Tröja: H&M

Jeans: Lager 157

Skor: Skopunkten





                                Emmas outfit

             




          





     



Tröja: JAQUELINE de YONG

Jeans: JC (crocker)

Skor: B. young











       

Foto · Mode
Av emmaelins - 9 november 2014 19:53

Hejhej!



Efter att ha frågat om ni hade något "önskeinlägg" så var det mest efterfrågade att jag skulle visa mina Victoria's Secret - produkter.

Så det är DET jag tänker göra nu, så enjoy <3





Body mist's


       



På bilden ser ni (från vänster):

- Pure Daydream

- Mango Temptation

- Strawberries & Champagne 

- Coconut Passion

- Aqua Kiss

- Midnight Dare



       




      

 





Favoriter



   


Mina absoluta favoriter är Aqua Kiss & Pure Daydream. Jag gillar det fräscha de har i sig, plus att dom passar att ha när som helst.






Body lotion & Lip gloss



   



               




Såhär i efterhand kom jag på att jag glömt bort min älskade Body Wash (Aqua Kiss)! Men det är väl inte hela världen, ni fick ju se den i "Stockholms Haulen".


Hoppas ni gillade inlägget, hörs!









 

Av emmaelins - 9 november 2014 17:38


 






  





 





 






 






 






 


Alla bilderna är tagna från We Heart It.










 

Av emmaelins - 8 november 2014 22:01


 



"Have Fun" Parfym från H&M.

Luktar Awsome !!







  


Victoria's Secret Body Mist - Passion Struck

Helt klart min favorit Body Mist från Victoria's Secret!






 

 



Nyx butter gloss i färgen 09 "Vanilla Cream Pie"

Ger verkligen läpparna en jättefin färg!






 



Grå-glittrigt nagellack i färgen "I Don't Give A Rotterdam!"

Supersnyggt!







 


Mina supermysiga tofflor! Är så skönt att ha på sig nu denna årstiden då det är ruggigt och kallt ute.

Vet tyvärr inte vad dem är ifrån.









 

Av emmaelins - 8 november 2014 13:43

Hejhej!



Vad gör ni en lördag som denna?

Själv lider jag av nackspärr..

Igår efter skolan började jag känna att det började ömma på vänstra sidan av nacken, sedan gick det inte vrida däråt längre, och någon timme senare satt jag stelt upp med en varm vetesäck runt nacken och hade fruktansvärt ont.

Usch, den smärtan av att ha ont i nacken är inte bekväm. INGEN smärta är bekväm.


Som tur var så är det bättre idag. Jag är inte så stel och kan slappna av mer.

Men man kan ju undra var det kom ifrån? Jag måste ha sträckt mig på något konstigt sätt..



Men iallafall, nog om nackspärr.


Jag tänkte fråga om ni hade något "önskeinlägg" ni vill att vi eller jag ska göra? :)

Man vill ju gärna veta vad NI tycker är kul att läsa, så skriv en kommentar om vad DU skulle vilja ha för inlägg så kan vi fixa det.

Så det är bara att kommentera!




Hörs!








 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards