EmmaElins

Alla inlägg under oktober 2014

Av emmaelins - 10 oktober 2014 20:03

 




Johnny Bulls

Fuktansvärt snygga stövlar som passar perfekt till hösten. Älskar, älskar, älskar!





Urban Decay Naked 2, 3

Båda dessa ögonskuggspaletterna är så himla fina. Både förpakningarna och ögonskuggorna är såå fina. Helt naturliga men ändå så snygga! Love It! :)





Vicoria's Secret Butik

Som de flesta vet har en Victoria's Secret butik öppnat i Stockholm city. Känner mig så taggad på att gå in där tillsammans med Emma när vi ska åka till Stockholm tillsammans vilket kommer att ske på höstlovet. :)





Halloween

Det är verkligen något jag längtar efter. Inte för att jag ska gå bus eller godis eller något sådant men själva stämningen då tycker jag är toppen! :D





 




Torra Läppar & Torr Hud

Höst innebär också torr hud och torra läppar vilket inte är kul alls. Usch säger jag bara..





AloeVera

Vissa kommer säkert tycka jag är dum i huvudet nu men jag tycker faktiskt inte om AloeVera..

Tycker det bara smakar diskmedel och det där 'fruktköttet' som finns med känns bara kontsigt i munnen.. :P





Anaconda - Nicki Minaj

Nicki Minaj's "låt", om det ens kan räknas som det tycker jag är hur dålig som helst. Det är helt klart den mest konstiga och dåliga låten jag någonsin hört.





Cykelhjälmar

Jag vet att cykelhjälmar är viktiga och räddar liv på många som råkar ut för allvarliga cykelolyckor men själva designen på dem tycker jag är för gräslig. Jag passar inte i hjälm över huvud taget och kommer aldrig att vänja mig heller för den delen..








 

Av emmaelins - 10 oktober 2014 18:37

Hejsan. Nu tänkte vi äntligen visa de efterlängtade bilderna från våran 'photoshoot'.

Så enjoy...





       





       




                   





     




       





               





      




                   




               





       





                 





                




            





              






      




                                        






                






       








Hoppas ni gillade bilderna, hörs! :)









 

     



 

Av emmaelins - 10 oktober 2014 16:18

Hejhej :)



Då var det fredag igen, veckorna rullar på och det närmar sig höstlov!


Dagen har varit som vanligt, något seg förmiddag men relativt kort eftermiddag.

Har ju idrott på elevens val sista lektionen, vilket är bra för då känns det som att tiden går fortare.


Planer för helgen då?

Ja, inget speciellt faktiskt. Tanken var från början att jag skulle följt med till Jönköping imon där min lillebror skulle ha premiärmatch i hockeyn. Men förmodligen blir det inte så nu eftersom han är sjuk idag.

Så det blir väl att ta helgen som den kommer helt enkelt. Känner mig ganska läx-fri också för den delen. Haha, inte ofta man har den känslan :'D



En sak till bara, håll utkik nu under resten av dagen för idag kommer vi släppa en bomb med massor av bilder från höst-fotograferingen i söndags. Exciting.. ;)


Aja, ha en fortsatt härlig fredag.




                          







 

Av emmaelins - 9 oktober 2014 20:33

Ja, dåliga dagar har man med jämna mellanrum.

Och idag har det varit en sådan.



Tråkigheterna börjar först när vi kommer till skolan.

Jag plockar ut NO-mappen ur skåpet och går upp till klassrummet där resten av klassen väntar utanför.

Och utanför blir vi ståendes ett bra tag utan att lärare dyker upp.

Efter ca 15 minuter går vi därifrån och får reda på att lektionen blir inställd. Snacka trökigt eftersom vi kunde fått sovmorgon till 9.20 istället för 8.10 som vi stressade dit till i onödan.


Det hela fortsätter sedan när vi befinner oss i simhallen för att ha bad, och givetvis så ska vi dyka & plocka upp sådana här stora 'plast-dockor' från botten - vilket jag är kass på. Så jag lyckades ju såklart inte med det, dock försökte jag iallafall.


Men här slutar det inte.

Utan efter badet, så hade vi en HALVTIMME på oss att duscha, göra oss i ordning, cykla tillbaka till skolan, och äta! EN HALVTIMME. Förklara för mig hur man hinner allt det på 30 min.

Så givetvis kommer vi tillbaka till skolan lagom till lektionen börjar utan att ha hunnit äta något.

Som tur var lät våran lärare oss gå och äta på lektionstid istället.


Efter allt det, så väntade ju denna "efterlängtade" engelska-redovisningen..

Så jag var jättenervös innan och hade knappt kunnat tänka på något annat under hela dagen.

Men jag gjorde det iallafall, även om jag hatar sånt här.. x) Men det gick bra.

Så nu ÄNTLIGEN kan jag släppa det och det känns så skönt.


OCH till råga på allt så har saker försvunnit för mig hela dagen. Mitt pennfack är SPÅRLÖST borta. Det bara *poff* försvann. Jag kan inte hitta det någonstans. Bye bye med alla sakerna jag hade där i...



Haha, gud vilket långt inlägg detta blev nu. Applåder till er som orkade läsa det.

Hörs!




 

Av emmaelins - 7 oktober 2014 21:46

Innan jag säger något annat vill jag bara uppmana er att STÄLLA FRÅGOR.

För som sagt kommer vi ha en stor frågestund inom kort. Så det är NU du har chansen att fråga vad du vill. Eller om du har någon fundering kring bloggen eller oss.

Så kommentera gärna detta inlägget eller ställ en fråga i "frågefältet".


Vi fick även frågan om vi kunde göra en video med svaren istället för att skriva.

Kommentera gärna vad ni tycker om det också. Skriva - eller video?

Men i slutändan är det ju trots allt Elin & jag som bestämmer vad det blir, så bli inte besvikna om det inte blir en video :)



NU bjussar jag på lite höst inspo..



       


     Alla bilder är lånade från We Heart It.









 


Av emmaelins - 7 oktober 2014 15:22

Hej på er!



Kom hem från skolan för ett tag sedan. Men usch vilket väder det är ute. Det har verkligen slagit om till höst. Det blåser, är kallt & regnar.

Till råga på allt var vi tvungna att vara ute och orientera i detta också. Ett ord - USCH.


Men men, nu börjar jag återfå värmen igen och om en timme ungefär ska jag iväg på dans i två & en halv timme. På tisdagar är det Balett och Modernt som gäller, och på torsdagar Jazz.

Innan det ska jag bara plugga på lite gammeldagsa ord & begrepp inom svenskan, kul..

och även träna på redovisningen i Engelska som ska göras på torsdag, längtar INTE kan jag säga. Vi ska stå själva inför hela klassen och prata om en låttext. 

Som tur är kommer det vara över på typ 2 min x)


Nog pratat om skolan.


Jag har äntligen fått över bilderna från kameran på Elins och min lilla "höst fotografering" till min mobil.

Så snart, mycket snart kommer bilderna upp här.

Ska bli väldigt kul att visa resultatet eftersom att bilderna blev såå fina.


Men ni kan redan nu få en liten "sneak peak"


       





Vi hörs!








   

Av emmaelins - 6 oktober 2014 19:06

Hallo på er! ;)



Nu är det måndag och det innebär ny vecka, nya tag.

Idag har det varit en helt normal måndag som alltid. Tråkig och trist som alla andra måndagar..

Vi har nämligen två NO-lektioner och en mattelektion. Dock ska antalet NO-lektioner på måndagar öka ännu lite till eftersom våran NO-lärare bara kan komma till skolan på måndagar, så alla våra NO-lektioner hamnar på en och samma dag! Känner bara på mig hur degigt och segt det kommer att bli men, men, inget att göra åt. :/



På torsdag kommer jag att göra en redovisning i engelska och har redan börjat gruva mig som in i. Några fick göra det idag och om jag uppfattat det hela rätt var man skitnervös precis innan.

Tänkte träna lite till det snart och även plugga på till ett hemkunskapsprov vi kommer att ha på onsdag.



Nu är det bara 3 veckor kvar tills höstlovet och så jag längtar asså! :D




Men nu ska jag återgå till pluggadet.

Vi hörs!






 




Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards