EmmaElins

Alla inlägg under oktober 2014

Av emmaelins - 25 oktober 2014 21:35

Hej på er!



Mår ni bra? Det gör vi iallafall.

Det har varit en bra start på höstlovet.


Dagen började med en skön sovmorgon, som vi gjort oss väl förtjänta av.

Sedan har vi varit med varann nästan hela dagen och bland annat gjort en sminkning som vi faktiskt kan visa här.



     



Det blev en neutral, lite lilaskiftande sminkning.



Sedan har vi väl inte gjort så mycket mer, mest bara haft en allmänt mysig kväll då vi åt nudlar & kycklingwok till middag, mums :) Och kollat på finalen av Atleterna, med snacks.


Men nu ska vi snart börja göra oss i ordning inför natten, och det kan ta sin lilla tid.. ;)



Men ni får ha det bra, och vi får bjuda på bättre uppdatering imon då detta blev ett trist inlägg.

Hörs!



       




       











        





Av emmaelins - 24 oktober 2014 16:18

Ja, ni.. nu äntligen är det HÖSTLOOV!

Alltså, vad jag har längtat efter detta. Och nu ÄR det lov.

Woohoo, yey, aahh, yaas x)


Jag cyklade till skolan med hakan högt och humöret på topp, och det märktes faktiskt att alla var lite extra glada idag.

Dagen var ganska chill ändå och vi fick sluta lite tidigare än vanligt. För att vi var på en liten "allsång" till avslutning sista lektionen, och ja vad ska jag säga om den.. ? Det spårade ur lite i slutet kan man säga, för att det var två elever som höll i det hela och de kunde inte riktigt vara seriösa om man säger så.. x)

Men jag skrattade väldigt mycket också så det var en skrattande avslutning innan jag lämnade skolområdet för att ta mitt efterlängtade lov.



Men det är nu det roliga börjar. Det känns som om det här kommer bli det roligaste höstlovet någonsin.

För jag har så mycket kul saker att göra.

Sova över med Elin, vara med underbara vänner, halloween och framför allt STOCKHOLM. Åååh, det närmar sig..



Men nu ska jag bara njuta och fira att det är lov, haha hörs! :)



     










 









 

Av emmaelins - 24 oktober 2014 12:49

... Två lektioner kvar ... :))








     








Av emmaelins - 23 oktober 2014 20:55

Hej svejs!


Bjuder på 3 stycken outfits nu, för jag är på såå bra humör! ... Höstlov om en dag ni vet... :))



               



Kabelstickad tröja: Ginatricot

Skjorta: Ginatricot

Jeans: JC, crocker






       




Jacka: Vero Moda

Scarf/halsduk: Lager 157

Tröja: Bondelid (Lager 157)

Jeans: JC, crocker

Armband ( om ni ser det? x) : Snö of Sweden





       


Förlåt för dålig bild, men hittade ingen bättre än denna..



Blus: Noll - sexton

Jeans: Ja, JC crocker

Väska: Ginatricot, pfft, ingen chanel där inte.. ;)









   

Av emmaelins - 23 oktober 2014 19:39

   





 





 








 





 


Alla bilderna är tagna från We Heart It.





 


Av emmaelins - 22 oktober 2014 19:52

Hejsan svejsan!


Nu börjar onsdagen lida mot sitt slut vilket är bra på ett sätt eftersom vi då är en dag närmare lovet men också dåligt eftersom att vi imorgon har en skit-dag rent utsagt..

Musik, vilket är så himla tråkigt eftersom vi sitter och degar hela lektionen och får inget gjort.

Både engelska och svenskaförför ska göras och på idrotten så ska jag måste springa terräng-banan  i regn och blåst då jag missat en gång pågrund av att jag var förskyld. USCH!


Idag fick vi sluta 13.20 för att våran hemkunskapslektion blev inställd. Så det var rätt nice!

Ganska bra dag överlag.


Anledningen till att jag inte har bloggat så mycket är för att vår dator som vi använder har pajat.

Jag får då sitta vid vår andra dator som gör lite hur som helst ibland. Bloggplatsen är väldigt trög vissa tillfällen men nu fungerar någorlunda vettigt för en gång skull.

Ja, så nu vet ni varför. ;)



Nu ska jag äta kvällsmat så vi hörs!





  



  




Av emmaelins - 22 oktober 2014 19:18

Något jag brukar äta ibland på kvällarna är fruktsallad.

Jag tycker det är såå gott med frukt i alla dess sorter.


Så istället för att äta sötsaker och snacks kan man ju äta fruktsallad. Okej, nu sitter inte jag och tror att alla andra äter sötsaker och liknande varje vardagskväll, men ifall sötsuget kommer kan man ju köra en nyttigare variant och sätta tänderna i frukt. Inte för att vara sån nu x) För jag äter gärna popcorn eller något sådant på fredagar.. :))) Men men, jag tror ni förstår.



       




Frukter i denna fruktsallad:


- Banan

- Päron

- Äpple

- Granatäpple

- Passionsfrukt

- Apelsin

- Clementin



Nu kanske man inte har alla dessa frukter hemma jämt, men det gör ju inget.

Det är bara att blanda och kombinera själv! ;)








   


Av emmaelins - 20 oktober 2014 19:32

Go kväll!



Okej, med tanke på rubriken låter det som jag är värsta halloween-freaket eller något..?

Men nej.

Fast jag tycker ändå att den här speciella halloweenkänslan dyker upp i mig då & då.

Särskilt nu när det närmar sig. Pumpor är utställda utanför folks ytterdörrar, och fullmånen lyser starkt.

Haha, jaja någon fullmåne har jag inte sett röken av på länge.


Men det är något som är speciellt med halloween, det är ändå lite mysigt och spännande.

Men gud, det låter som om jag är 8 år nu x)


Haha, mina beskrivningar går inte vägen idag så vi lämnar det!


Det jag slutligen skulle komma till var att Elin och jag tänkte göra en halloween sminkning någon gång på lovet, innan halloween. För det är ju det som är kul - att göra själva sminkningen.

Det gjorde vi förra året med, och det blev faktiskt lyckat. Så vi gör en favorit i repris i år igen.

Och självklart lägger vi upp bilder på resultatet sedan.


Det sista jag tänker göra är att visa några halloween inspirerade bilder för att få lite känsla, hehe..




       





       





     




    




     




     


Bilder lånade från We Heart It.










 

         



Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards