EmmaElins

Alla inlägg under oktober 2014

Av emmaelins - 15 oktober 2014 20:27

 




  




 

 




 




  








 









Av emmaelins - 14 oktober 2014 20:53


PLUS



+ Höstlov om 1 och 1 halv vecka!


+ Halloween, alltså den känslan när det är halloween är på något sätt speciell.


+ Jag är frisk. För att vara sjuk så mycket som jag har varit - är HEMSKT.


+ Stockholm på lovet !!


+ Höstens alla mysiga, mörka kvällar.


+ Höstiga doftljus.




MINUS



- Långa skoldagar


- Att frysa, tro mig.. det är så oskönt.


- Tiden går låångsamt när man vill att den ska gå fort.


- Läxor, det ÄR och FÖRBLIR ett minus.


Kommer inte på något mer minus för tillfället, får väl se det som något positivt? ;)



SÅ, nu har jag suttit i en halvtimme för att komma på några punkter plus och minus.

Gick lite segt kände jag. Kan bero på att jag är ganska trött efter dagens äventyr, och även för att tisdagar är sega i sig.



Men men, nu har jag iallafall åstadkommit lite läsning till er.

Haha, hörs!





                







 


Av emmaelins - 14 oktober 2014 20:43

Hej på er..



Ja, som ni ser i rubriken har detta varit en dålig dag för mig..

Allt var bra fram till franskan då jag skulle gå ner och jobba med ett häfte i vår skolas såkallde 'Uppehållsrum' och lämnade då kvar mina böcker i klassrummet. Sedan när jag kom tillbaka för att lektionen var slut var min övningsbok helt försvunnen. :( För ögonblicket trodde jag att den bara hade gått upp i rök men sedan förstod jag att någon annan måste ha fått med sig den av misstag, men jag menar.. Kan man inte hålla ordning på sina egna saker och inte bara rafsa ihop allt man ser utan att inte kolla ordentligt.


Ja, det var sak nummer ett det. Nu kommer det värsta! ..

När jag skulle sticka in min skåpsnyckel i hänglåset kände jag att det var helt blött och kladdigt.

När jag tog en närmare titt såg det allvarligt ut som någon stått och SPOTTAT och DRÄGLAT på mitt lås!

Det var trådigt och lite skummigt, precis som spott ser ut. Vem går och spottar på någons hänglås?? Människan som gjort det kan inte vara frisk i hjärnan asså.. SÅ HIMLA KORKAT AV DEN PERSONEN OCH SÅ OBEHAGLIGT FÖR MIG SKA JAG SÄGA DIG!!

Men senare på kvällen hade jag utvecklingssamtal och då tog jag med min rengöringsmedel och mamma och jag sanerade då mitt lås. Lite fjantigt kanske men jag har total fobi för sånt där.


Kände mig tvungen att skriva av mig lite. Jag kanske inte låter som en solstråle i detta inlägget men det kan bero på att jag är på väldigt dåligt humör just nu pågrund av detta.



Vi hörs och jag får hoppas på en bättre dag imorgon.





      





    







Av emmaelins - 13 oktober 2014 19:11


  




 





 






 





 







 

Av emmaelins - 12 oktober 2014 20:10

Haha, något som lärare alltid säger: "Tiden går fort när man har roligt" fast när man sitter och trökar sig igenom ett So-häfte eller något. Inte så kul om du frågar mig..



Men hej iallafall! :D Mår alla där hemma bra? Jag mår bra iallafall!


Det var ett tag sen jag skrev ett läsvärt inlägg ensam nu så jag tänkte att det var dags igen.

Det är tyvärr lite svårt att uppdatera på skoldagarna med långa inlägg varje dag eftersom jag har träning och det är läxor som måste göras. Men något annat slags inlägg kommer abslout! ;)



Nu är det söndagkväll igen och det innebär skola imorgon.. Tummen ner för det.

Denna helgen har gått väldigt snabbt, förmodligen för att Emma och jag varit hela dagarna och hittat på massor av skoj! :D Det är DÅ tiden går fort. När man har kul på RIKTIGT!


Det blir en extra trökig dag imorgon pågrund av att vi ska ha tre NO-lektioner nästan i rad vilket kommer att bli hur segt som helst. Det är första gången vi kommer att ha så och den första gången är alltid den värsta.. :/


Men ni får ha en fortsatt bra söndagkväll och se till att ta vara på VARJE sekund för ni vet ju vad som väntar imorgon..

 

 

Av emmaelins - 12 oktober 2014 17:24


 

Produkter:

- Maybelline New York eye shadow palette "Pink Grey Drama"

- Max Factor kohl pencil i 020 black.

- Maybelline New York Big Eyes mascara.


Borstar:

- Ecotools "Airbrush"

- Blending brush (Åhlens)

- Eye shadow brush (H&M)









      

Av emmaelins - 12 oktober 2014 13:20

Hejsan på er!


Nu tänkte vi äntligen ha våran frågestund. Tyvärr blir det ingen video nu, för många ville att vi skulle lägga upp denna frågestund så snabbt som möjligt, så det tar för lång tid med en video.

Vi vill även säga tack till alla som ställt frågor, jättekul att ni engagerar er! :)


Men nu kör vi igång!




Hur gamla är ni?

Vi är 13.



Favoritaffärer?

Emma: Sephora, Ginatricot, H&M

Elin: H&M, Sephora



Har ni någonsin varit kära?

Emma: Nja, lite kanske.

Elin: MÅNGA gånger..



Favoritparfym?

Ralph Lauren 2.



Favorit bodymist?

Emma: Midnight Dare

Elin: Such A Flirt



Favorit ämne?

Emma: Idrott

Elin: Idrott och bild.



Favorit färg?

Emma: Marinblå, vit & ljusrosa

Elin: Aprikos, vit & skrikrosa



Kollar ni på någon serie, vilka isåfall?

Emma: Nej, faktiskt inte.

Elin: Teen Wolf & The vampire diaries



Kan ni göra en bff-tag när ni knäcker ägg i huvudet, i video?

Ja, det kanske vi kan göra xD



Favorit-bloggare?

Emma: Nellie Berntsson & Kenza

Elin: Misslisibell, i brist på annat..



Favoritmärke? ( både smink & kläder )

Emma: Kläder - Hollister, smink - Maybelline eller Benefit

Elin: Kläder - Hollister, smink - Maybelline New York



Favorit höst-trend?

"Lager på lager" T.ex en skjorta under en stickad tröja.



Bra att ha i väskan på hösten?

Alltid bra med hårborste, tuggummi & läppbalsam



Favoritplagg?

Emma: Kabelstickad tröja från Ginatricot

Elin: Stickad tröja från H&M



Vilken kamera fotar ni så fina bilder med?

Canon eos 600D



Ungefär hur många läsare får ni per månad?

Cirka 2500 per månad.



Kan ni göra ett inlägg då ni sminkar er?

Ja, vi tänkte nämligen lägga upp ett sådant idag, håll utkik :)



Favorit-bok?

Emma: Vet inte faktiskt..

Elin: Cirkeln



Om ni fick en superkraft, vilken skulle det då vara?

Emma: Att bli osynlig när man vill.

Elin: Flyga.



Favoritlåt?

Emma: Heroes - Alesso ft. Tove Lo

Elin: Rooftop - Zara Larsson



Vad har ni planerat att göra i Stockholm?

Vi ska ska kolla på en konsert som heter "Flashdance" och såklart shoppa!




Ja, hoppas ni inte blev allt för besvikna bara för att det inte blev en video nu.

Men vi kan lova att video kommer, någon gång framöver :)




 







 

       





Av emmaelins - 11 oktober 2014 18:53

Hej på er!


Vi var ute och fotade lite 'Outfit-bilder' förut som vi tänker visa nu.

Så enjoy..



Elins outfit


T-shirt: Lager 157, bondelid

Jeans: Kappahl

Skor: Skopunkten


 



 




 




 

 





Emmas outfit


Tröja: Ginatricot

Byxor: JC, crocker

Skor: Skopunkten



 




 




 




 





Hoppas ni gillade inlägget & ha en fortsatt mysig lördagskväll!







 

       

Foto · Mode

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards