EmmaElins

Alla inlägg under oktober 2014

Av emmaelins - 20 oktober 2014 18:55

Hejhej!


Yes, då har vi måndagen avklarad och det betyder att det återstår 4 dagar till höstlovet! .. Eller 6 om man räknar bort helgen.. Vad jag längtar alltså!


Jag hade tänkt uppmana er om en sak..

Som ni kanske vet eller iallafall har märkt så älskar vi när nå ställer frågor till oss. Vilken nyhet eller vad säger ni? Iallafall, det är verkligen superkul när ni har ställt så mycket frågor att vi kan ha en frågestund. Och vi behöver ER hjälp för att vi ska kunna ha frågestunder oftare.

Om ni tycker det är svårt att komma på något, bara skriv det första som ni tänker på, T.ex om vi tycker om någon, om vi har några husdjur, favoritfärg, favoritmat, vad som helst! Det behöver abslout inte vara några genomtänkta frågor utan bara skriv det första som kommer upp i huvudet på er!


Haha! Nu ska jag lämna det området så får ni istället njuta av denna måndagskvällen..

Själv ska jag roa mig med att göra min Engelska läxa.



Vi Hörs!




 




 


Av emmaelins - 19 oktober 2014 21:41

.... Tills det är höstlov !!


Ett stort WEEEY!

Haha, jag har längtat efter det sedan skolan började, sedan augusti alltså.

Jag har sett fram emot lovet i flera veckor och nu återstår endast EN skolvecka kvar.

Kan inte fatta att det gått så fort fast ändå långsamt.

Iallafall så kan jag knappt beskriva min längtan till Stockholm. Kommer bli GRYMT kul.



Men det är ju trots allt en intensiv skolvecka kvar, läxor ska in nästan varje dag denna vecka.

Och helt ärligt har jag inte börjat på en enda. Heh, men jag brukar inte ha panik över läxor. Jag har redan inplanerade läxdagar, så det är rutin på't.



Kan berätta lite kort om dagen också.


Vi begav oss på en liten tripp till Jönköping halva dagen ungefär.

Ingen direkt spontan shopping-tripp. Utan mer kolla efter lite nödvändiga grejer.

Så ja, vi kom hem igen runt 3.

Och efter det så var jag med Elin, och vi (jag) lockade Elins hår med sugrör. Haha, det tog typ över en timme att sätta i allt. Plus att det gick åt ett helt pack med sugrör, typ i onödan.

Haha nejmen, det var väl kul. Men resultatet blev sissådär. Elin var ju tvungen att ta ut allt hemma igen, och då var inte allt var helt torrt så det såg lite halvdant ut. Har tyvärr ingen bild på resultatet, men men..



Haha, det var allt jag hade att komma med nu.

Godnatt.




 










 

Av emmaelins - 19 oktober 2014 13:06

Hejsan på er!



Denna dag har inte börjat så bra om man säger så..

Idag vaknade jag av att min bror tjatade om att våran dator inte fungerande. Jag fick sedan se det själv och den såg inte alls ut som den skulle. Det såg ut som en helt annan version och den ville inte starta.

Jag hade också skrivit ett skolarbete på den som jag är tvungen att skriva ut tills imorgon så det var ju bara att sätta sig och skriva om det vid mammas jobbdator.. Kul! Verkligen så man vill börja sin söndag.


Just nu sitter jag och bloggar från en annan dator som har stått och dammat och som vi aldrig använder längre. Vi köpte den typ 2005 så ja.. Men jag tycker att den fungerar relativt bra iallafall. :)


Annars då?

Jag var på fotbollsavslutning i klätterhuset igår eftermiddag. Det var verkligen jätteroligt. Jag hade inte varit där på jättelänge så det var kul att se hur det var där och så igen. Jag kom upp till taket på en klättervägg som var 15 meter hög så lite stolt är jag faktiskt.


Efter det åkte vi hem till en tjej som är med i laget och åt tacos, kladdkaka och kollade på atleterna.

Så det blev en lyckad kväll tycker jag.



Ni får ha en fortsatt bra dag så kanske vi hörs lite senare!



 



 


 


Av emmaelins - 18 oktober 2014 15:44


                    



    








   

Av emmaelins - 17 oktober 2014 18:45

Hej på er!


Idag är det äntligen fredag igen vilket bara är för härligt. Det är liksom det man går och läntar efter hela veckan och det är så skönt när det väl är det. :)


Om en vecka är det höstlov och och en vecka och sex dagar sitter jag och Emma och våra mammor på någon resturang i Stockholm. :D Ni anar inte hur mycket jag längtar!


Idag har det väl varit en ganska bra dag, ganska roliga ämnen. Dock var maten bara för hemsk.. En äcklig soppa på en fredag.. :( Det vill vi inte ha!


Snart ska jag och min familj äta Thai-mat. Jag är verkligen såå hungrig! :P

Ska bli mysigt iallafall.


Föresten, ni har säkert hört att Ariana Grande kommer till Idol ikväll. Ville verkligen vara där och se på riktigt men jag får kolla på TV:n helt enkelt. Jag är inte jätteförtjust i Idol nu när det är massor av deltävlingar eftersom jag tycker det blir ganska enformigt men när Ariana kommer måste jag nog kolla ändå. ;)


Japp, det var lite om min dag och jag får önska er en fortsatt mysig fredagkväll!


 

 

Av emmaelins - 16 oktober 2014 21:11

Hej på er!



Tänkte bjussa på lite "mode inspirerade bilder" såhär på kvällskvisten.

Jag har märkt att mitt intresse för mode & kläder har blivit starkare och mer avancerat på sistonne.

Jag kikar ofta runt på olika klädsidor och drömmer mig bort om att allt det där skulle finnas i min garderob.

Känner att jag måste göra en rejäl rensning och genomgång i min garderob och även rusta upp med lite nytt. För det känns som att det bara är ett fåtal av kläderna som jag har där som jag använder.

Kan bero på att jag ändrat smak och syn på vad jag tycker är snyggt och inte.


Haha, men iallafall nu blir det lite mode-inspo.. :)




     




         

    

    




    




                                           





    




    




                             









 

Av emmaelins - 16 oktober 2014 20:06

... Till sommaren då det var varmt & skönt.

Inte för att jag direkt vill ha sommar igen, tycker det är mys med höst.



Bjuder på lite bilder som knäpptes i sommras.




       






       





      






       





        

  









 

Av emmaelins - 15 oktober 2014 21:10




 



- Systemkamera


- Hoola bronzer by Benefit


- Michael Kors väska


- Kenza's outfits


- Urban Decay Naked 3 eye shadow palette



Ja, det var fem saker/produkter jag verkligen vill ha!

Dessvärre är allt det ganska dyrt..

Så det finns knappt inte någon chans till att ALLA de grejer kommer bli mina.

Men önska kan man ju alltid göra, eller vad säger ni? ;)


Om jag måste välja så är det nog systemkameran jag vill ha MEST av allt just nu.

Helt ärligt, den hade gjort livet roligare.

Men det är ju inte bara att köpa grejer hux flux, det krävs pengar och även lite medvetenhet kring vad som är värt och inte. Om du inte är miljonär förstås.. x)



Hörs!






 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards