EmmaElins

Alla inlägg under maj 2016

Av emmaelins - 16 maj 2016 19:35


Hej allesammans!


Idag, en av de få dagarna då jag hade tänkt ta mig direkt till dansen efter skolan, så var den ju såklart inställd. Jag gick en liten extra promenad i kylan för att jag skulle slippa att stå och vänta på att dansen skulle börja där vi brukar träna eftersom skolan slutade ganska tidigt idag. När jag väl kom in i värmen hade jag lagom tid på mig att byta om och allt verkade lungt liksom. Men när jag väl kommer fram till själva danslokalen så sitter det ju såklart en liten lapp på dörren där det står att alla danslektioner med Sophia, som våran moderndanslärare heter är inställda pågrund av skada. Så då var det ju bara för mig att ge mig ut i skitvädret igen och traska hemmåt. Buhu! :(


Jag måste bara flika in med en liten grej angående vädret.. Var fasen tog värmen vägen egentligen? Förra veckan var det över 20 grader vid det här laget och nu är det inte ens över fem? Usch alltså, jag vill inte tillbaka till det tråkiga marssenariot.


Men iallafall. För att jag skulle känna att jag har gjort någonting av eftermiddagen så satte jag på ett 16 minuters pass på youtube och körde igenom det. Jag har nästan aldrig kört något sådant innan, men det är någonting jag ska försöka börja göra, en gång i veckan eller något liknande. Det är ju faktiskt väldigt jobbigt, särskilt det jag körde, och känns som att det ger något. Rekommenderas!






Vi hörs!




 





Av emmaelins - 15 maj 2016 14:10




Hur fasen kunde Ukraina vinna Eurovision?

Den frågan kommer nog förbli obesvarad, men alltså på riktigt, hur gick det till?


Jag satt och kollade på hela programmet igår kväll - från början till slut. Och jag tyckte faktiskt att det fanns ett antal låtar som var bra & hyffsat bra. Man får inte vara för gnällig när det gäller Eurovision, men jag tyckte faktiskt vissa låtar var bra utan att tänka på att man inte ska ha för höga krav när det gäller detta.

En av dessa låtar fastnade jag redan för i mars, när det precis blivit officiellt vilka låtar som skulle vara med och tävla. Och det var Australiens bidrag "Sound of Silence". Dami Im sjunger fantastiskt bra och låten likaså! Hon var ju överlägsen enligt mig. Men sedan kommer Ukraina in från något konstigt vänster med usel och enformig låt - och vinner alltihop. Stackars Dami från Australien får då se sig besegrad av det där skräpet, på ren svenska.

Nä fy, Australien var så värda vinsten!


En annan sak jag inte förstår är hur Polen kunde få så otroligt mycket tittarröster?

En av de sämsta och tråkigaste låtarna, men får ändå 4:e flest röster av folket. Jag satt på allvar och undrade hur snett det hade gått vid rösträkningen där?


Sedan att Frans faktiskt placerade sig på en femteplats var grymt bra gjort! Jag trodde helt ärligt inte att det skulle gå så bra som det gick. Men å andra sidan stack ju faktiskt Sveriges bidrag ut lite från detta års gapiga ballader, avancerade scenografi osv..

Less is more, som man säger. ;)

De som inte trodde på honom innan Eurovision och hävde ur sig hatkommentar efter hatkommentar, nu kan dessa människor gott käka upp det de sagt och sätta sig ner - "in their face!" ;)



En STOR eloge till duktiga Frans och en STOR stjärna till Australien och Dami Im som är den sanna vinnaren i mina ögon.



Här är hennes fantastiska låt:




 



Hörs!









 

Av emmaelins - 14 maj 2016 17:53

Hej på er!



När vi hade våran Cherry blossom photoshoot som ni fick se igår gick vi sedan efter det och tog ett par outfitbilder vid järnvägsstationen. Och det visade sig faktiskt vara riktigt fint även där!



 

 

 

 

  

 


Kappa: St. Tropez

Halsduk: Calvin Klein

Jeans: Gina Tricot









              

Foto · Mode
Av emmaelins - 14 maj 2016 14:36

Hej allesamman!

 

 

Är ni taggade för Eurovision ikväll? Har ni laddat upp med godis, snacks och god dricka? Emma och jag var framme på stan för några timmar sedan och köpte lite gott tills ikväll + lite annat. Idag var det faktiskt lite liv på stan till skillnad från andra lördagar då det ibland brukar vara stendött. Men det var nämligen en loppis där och till min förvåning var det ganska många som slått upp sina stånd, en av dem var faktiskt en nära vän till oss.

 

Men iallafall, vad tror ni om Frans chanser ikväll? Själv så tror jag inte att han kommer vinna men jag tror han kommer komma ganska högt upp på topplistan. 

Det verkar verkligen som man antingen hatar "If I Were Sorry" eller älskar den. Jag älskade den när jag hörde den för första gången men nu har jag lyssnat så mycket på den och tröttnat. x) 

Men sedan tror jag också att man inte kommer rösta på Sverige igen, det är ju väldigt sällan ett land vinner två år i rad. 

 

Ett bidrag jag hört pratats mycket om är Rysslands. Jag hörde låten i en av Semi-finalerna och jag hoppas verkligen INTE att den vinner!! Uppträdandet känns så "wannabe" Måns Zelmerlöw så jag inte vet var jag ska ta vägen. Sedan är ju låten inte ens särskilt bra. Jag tycker helt ärligt inte att någon av bidragen detta året varit jättebra. Å andra sidan har jag ju inte hört alla men av de jag hört har ingen varit något vidare wow. Om jag måste välja en låt så blir det nog Australiens. Den är ändå hyfsat bra!

 

 

Vem hejer ni på? Kommentera jättegärna!

 

Hörs!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av emmaelins - 13 maj 2016 21:38

Hej på er!



Nu tänkte vi äntligen publicera lite härliga bilder från detta års "Cherry blossom"-photoshoot. Det var ju ett tag sedan nu, men bättre sent än aldrig. När vi fotade tog mamma mest bilder på oss båda tillsammans (flera hundra stycken), så vi har bara valt ut ett fåtal att visa er. Men även några som vi själva tog på varandra.




 

 

 

 

 

 

 

 


   

 


Så underbart rosa och fint var det!











               


Av emmaelins - 12 maj 2016 21:15


                 

(Snodde rubriken från Linn Ahlborgs blogg, tihi)


Jag älskar verkligen min instagram just nu. Blåa toner, fräscha bilder men ändå mycket färger. Jag är riktigt nöjd med mitt feed just nu, om man ska få vara lite självgod. Det är verkligen en stor förbättring sedan i julas, då var det inget att hurra för alls.


Ni följer väl mig & Emma? @elinjohansoon @emmahenniing





 

Av emmaelins - 11 maj 2016 12:30


Hej allesammans!


Kan vi bara ägna en sekund åt vädret just nu? Summerfeelings på hög nivå.



Nu börjar skolavsluningen närma sig med stormsteg och därför är det ju bra om man redan nu börjar kika runt på vad man ska ha för skolavslutningsklänning. Vad är inte skönare än att vara ute i god tid? Därför hade jag i detta inlägget tänkt dela med mig av några tips på klänningar som jag själv tycker är väldigt fina.




 Short Lace Over Top Chiffon Dress

Short Lace Over Top Chiffon Dress

Åh, är inte denna klänningen för fin? Jag gillar verkligen när det är spets och att det inte ser för mycket ut. Sedan är ju klänningar med öppningar i ryggen hur fint som helst.

Du kan köpa klänningen HÄR.



Cute Singoalla Short Dress

Cute Singoalla Short Dress

Den här modellen är också väldigt fin. Lite mer avslappnad, men ändå passade till en skolavslutning.

Du kan köpa klänningen HÄR.




Den här klänningen är också väldigt, väldigt fin enligt mig. Jag gillar verkligen när det går över ett spetsöverdrag lite längre ner. Det är det som gör själva klänningen då den annars är ganska simpel.

Du kan köpa klänningen HÄR.





Som sagt tycker jag det är väldigt fint med någon slags spets eller mönster på en skolavsluningsklänning. Detta är också ett exempel som jag gillar. Ett stort + för V-rigningen i ryggen.

Du kan köpa klänningen HÄR.





Sweetheart Printed skater

Sweetheart Printed skater

Den här klänningen är till de som inte vill köra på helvitt. Jag tycker den är superfin, mönster och färgen är ju hur härlig som helst! Love it!

Du kan köpa klänningen HÄR.




Sådär, det var alla tips jag hade och komma med!

Hoppas någon därute fick lite inspiration till vad du kan ha på dig på din skolavslutning.

Hörs!






 

Av emmaelins - 10 maj 2016 19:49



Kan vi bara snacka om vädret just nu?

Helt plötsligt blev det sommar, och då menar jag verkligen sommar!

Det har varit varmt hela förra veckan, och det har hänger i fortfarande. Detta vädret är ju bara för härligt! Men som det ser ut enligt väderprognoserna ska det tydligen svalna av lite nu till helgen, men å andra sidan behöver det ju inte vara såhär varmt nu hela tiden för då kommer det säkert inte bli någon vidare sommar när det väl är sommar sedan. Men nu ska vi inte vara negativa, vi får hoppas att både resten av maj och hela sommaren blir superskön.


Jag har verkligen sommarkänslor nu. Träden har grönskat över en helg när vi var i Berlin, och det är varmt och soligt tills sent på kvällen. Att höra grannarna klippa gräset, doften av grillat och gå i tunna kläder utan att frysa är ju något av det härligaste som finns.

Min familj hade faktiskt premiärgrillat utan mig i helgen, men vi grillade faktiskt igår igen och det var såå gott att äta grillat kött igen tillsammans med klyftpotatis och mammas goda såser som passar perfekt till. ;)


Senare ikväll är det Eurovision semifinal 1 som gäller här hemma. Jag älskar att kolla på Eurovision och har följt det noggrant varje år. Även om vissa låtar är långt ifrån bra så är det ändå ett trevligt program att kolla på, och samtidigt lite tradition nu. I år är det ju även lite speciellt då det hålls i Sverige, och Frans är ju redan direktkvalificerad till finalen på lördag. Dock tycker jag det finns andra som är bättre än Frans, speciellt Australien - älskar den låten! Haha, jag vet inte varför Australien har halkat med i detta egentligen? x)


Ha en mysig kväll hörni, hörs!





2 bilder från grillningen igår kväll:


 

 










 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards