EmmaElins

Direktlänk till inlägg 15 maj 2016

Fel vinnare!

Av emmaelins - 15 maj 2016 14:10




Hur fasen kunde Ukraina vinna Eurovision?

Den frågan kommer nog förbli obesvarad, men alltså på riktigt, hur gick det till?


Jag satt och kollade på hela programmet igår kväll - från början till slut. Och jag tyckte faktiskt att det fanns ett antal låtar som var bra & hyffsat bra. Man får inte vara för gnällig när det gäller Eurovision, men jag tyckte faktiskt vissa låtar var bra utan att tänka på att man inte ska ha för höga krav när det gäller detta.

En av dessa låtar fastnade jag redan för i mars, när det precis blivit officiellt vilka låtar som skulle vara med och tävla. Och det var Australiens bidrag "Sound of Silence". Dami Im sjunger fantastiskt bra och låten likaså! Hon var ju överlägsen enligt mig. Men sedan kommer Ukraina in från något konstigt vänster med usel och enformig låt - och vinner alltihop. Stackars Dami från Australien får då se sig besegrad av det där skräpet, på ren svenska.

Nä fy, Australien var så värda vinsten!


En annan sak jag inte förstår är hur Polen kunde få så otroligt mycket tittarröster?

En av de sämsta och tråkigaste låtarna, men får ändå 4:e flest röster av folket. Jag satt på allvar och undrade hur snett det hade gått vid rösträkningen där?


Sedan att Frans faktiskt placerade sig på en femteplats var grymt bra gjort! Jag trodde helt ärligt inte att det skulle gå så bra som det gick. Men å andra sidan stack ju faktiskt Sveriges bidrag ut lite från detta års gapiga ballader, avancerade scenografi osv..

Less is more, som man säger. ;)

De som inte trodde på honom innan Eurovision och hävde ur sig hatkommentar efter hatkommentar, nu kan dessa människor gott käka upp det de sagt och sätta sig ner - "in their face!" ;)



En STOR eloge till duktiga Frans och en STOR stjärna till Australien och Dami Im som är den sanna vinnaren i mina ögon.



Här är hennes fantastiska låt:




 



Hörs!









 

 
 
Ingen bild

Ebba L

15 maj 2016 15:33

Tror att Ukraina vann för att låtens budskap var väldigt starkt och hemskt... Men håller helt med att dom inte borde vunnit!

 
Ingen bild

Sanna

15 maj 2016 18:28

Oj, menade förstås Österrike innan Måns. Inte Polen 😶😅

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards