EmmaElins

Alla inlägg under januari 2016

Av emmaelins - 5 januari 2016 13:15


Hej allesammans!



Jag tog en liten funderare på någon minut och kom fram till att vi aldrig någonsin gjort någon slags tag eller svarat på frågor som handlar om just mode. Hur kommer det sig? Mode är ju det som denna bloggen till stor del handlar om?!

Jag tog saken i egna händer och har därför hittat på en liten "Fashion Tag", alltså en tag där frågor om mode och kläder kommer besvaras. :)





Let's get into it!









Har du någon särskild stil?

Haha, jag har nämligen döpt min stil till Cute & Causal. Jag gillar den söta stilen men vill inte att det ska bli alldeles för gulligull. När jag använder kjolar, vilket jag gör ganska ofta, brukar jag försöka tona ner sötheten lite grann genom att ha någon någon mer "cool" eller basic topp till. Men det är självklart inget måste att det ska finnas något sött med hela tiden.

Här nedan följer några exempel på outfits i den stil som jag tycker om:








Föredrar du en gammeldags eller modern stil?

Det är ju ofta så att det som är gammaldags blir modernt så småning om. Mode är som en snabbt snurrande hjul. Modet ändras hela tiden, det som var inaktuellt blir trendigt igen. Ibland hänger knappt jag med vad som är inne och ute. För mig finns det inget gammaldags mode. Hängslen, bruna kängor, slitna pösiga byxor och mönstrade/blommiga klänningar som jag tror de flesta förknippar med gammeldags har ju liksom blivit modernt igen! 




Vilken klädbutik brukar du handla i?

Hittar jag något snyggt i någon butik som jag verkligen vill ha så köper jag ju det. Det kan variera väldigt mycket, från H&M till Gina till New Yorker etc. Jag har med andra ord ingen affär som jag konstant går till för att jag vet att de har kläder i den stilen jag gillar.




Föredrar du märkeskläder före vanliga kläder?

Nej, absolut inte. Vissa kollektioner inom olika kända klädmärken tycker jag helt ärligt är fruktansvärt fula. Jag går mycket hellre till H&M och köper en snygg tröja än till Gant och köper en tråkig collage-tröja bara för att man ska se att det varit från just Gant.




Vilket är ditt favortklädesplagg och varför?

Jag skulle nog ändå säga kjol. Det passar både för att laja runt hemma i men också för att gå med på fina fester.




Något trendigt som du fastnat för på den senaste tiden?

Både Emma och jag har fastnat för Over Knee stövlar som varit väldigt inne på våren och hösten under 2015. Vi tycker det är riktigt snyggt och vill båda så gärna ha ett par.




Vad brukar du gör för att piffa upp sin outfit?

Jag brukar lägga till små accessoarer som t.ex halband, klockor, öronhängen eller bälten. Accessorer gör faktiskt stor skillnad!




Vad brukar du ha på dig när du bara ska vara hemma?

Stora tröjor, mjukisar och tofflor. Haha, jag tror inte att jag är ensam.




Gillar du att vara nedklädd eller uppklädd mest?

Jag tror att jag gillar att vara uppklädd mest. Jag tycker om att känna mig fin.




Tips på hur man kan göra för att hitta sin stil?

Nu är det ju inte så att man måste hitta just sin stil. Man kan variera mellan hur många stilar som helst om man vill. Men det kan ju samtidigt kännas lite roligt att ha just en stil som man trivs och passar i. Isåfall kan jag inte säga något mer än att testa, prova, matcha och mixa! Gå helt crazy bananas och prova precis ALLT! ... Eller iallafall tills du känner att du har hittat något som just DU känner att DU trivs i.







Det var allt för denna tagen! Hoppas ni tyckte om den så hörs vi!




  

 











 

Av emmaelins - 4 januari 2016 19:37

Hej på er!



Nu har vi gått in på sista veckan på lovet.. iiiiiiihh nej, varför går det så fort för?

Men det är ju ändå en hel vecka kvar (vi börjar på måndag nästa vecka) så ja, vi kan väl iallafall låtsas som att det är en evighet tills dess? ;)


Vi har funderat lite fram och tillbaka på om vi ska göra ett inlägg där vi visar våra julklappar i år eller inte.

Eller aa, i sådana fall visar vi kanske inte alla utan typ 5 stycken som vi gjorde förra året.

Men vi tänkte höra med er, vill ni att vi gör ett julklappsinlägg?

För vi gör ju det för eran skull. Personligen har jag inga problem med att folk sitter och visar upp sina julklappar - hur exklusiva dom än är. Jag tycker det är kul att kolla på sånt, faktiskt.

Men sedan finns det ju dom som tar illa upp och jämför sig med alla andra. Men jag vill bara säga till dig att du ska vara nöjd över det du har fått! Alla får inte lika mycket och inte lika dyra julklappar, men det är ju sådant man måste acceptera ibland också. Det är inte alltid rättvist här i livet, och det måste man insé.

Det har jag gjort, och därför sitter inte jag och jämför mig med någon annan utan jag är mer än tacksam över allt jag fått.


Så med det sagt så säger jag bara att OM vi gör ett sådant inlägg så gör vi det för att ni vill och även lite för att vi också tycker att det är kul!


Om ni vill att vi gör det så vill det till att man kommenterar det - annars vet vi ju inte ;) 

Så lämna en kommentar vettja!



Ha det bra, hörs!


 









 


Av emmaelins - 3 januari 2016 20:39

Hej allihopa!



Nu tänkte jag visa ett antal bilder som ni aldrig sett förr..

Och det är då bland annat lite "behind the scenes"-bilder, oförberdda bilder och bara allmänt spontana bilder. Så ja, vi kör igång!



 


 

Fina gummistövlar vi har va?

Nä men, när vi är ute och fotar på sommaren brukar vi alltid gå där det är högt gräs och massa snår, så för att undvika fästingar är det gummistövlar på.




 

Här är ett exempel när det var aktuellt med gummistövlar ;)




 

 

 

 

Det här är lite "behind the scenes" på våran stenålders-photoshoot i somras.




 

Här har vi faktiskt tagit oss in på en tennisplan som ligger i stans sport-område.

Vi fotade en tennisinspirerad outfit som dock aldrig lades upp. Jag vet inte varför faktiskt?

Men det var väl inte tillräckligt många bilder som faktiskt blev bra. x)




 


 

 

Såhär roligt har vi på våra photoshoots.

Haha nä men här tror jag vi blev trötta på att det inte var något vidare bra ljus, för att bilderna blev så råa.




 













 

Av emmaelins - 2 januari 2016 22:47



Hej allesammans!



Som ni alla vet är vi nu inne i början av 2016 och vad passar då inte bättre än lite nytt & fräscht på bloggen?

Här kommer lite inspobilder samt några superbra låtar som jag hoppas att ni kommer tycka om!










Snön som äntligen kommit, precis lagom till starten av 2016!




Tyckte att ljusbilder passar väldigt bra just nu med tanke på att man vid denna årstiden bränner mer doftljus än någonsin! Men jag menar, hur mysigt är det inte?






Både Emma & jag är faktiskt väldigt inne för Over Knee Boots just nu. Vem vet? Kanske dags att införskaffa? Riktigt fint och sött till en kjol och någon topp men hur ballt som helst till ett par tajta jeans och en snygg, lång kappa. LOVE IT!







 






 








Av emmaelins - 1 januari 2016 20:55

Gott nytt år på er!



Då var det 2016.

Alltså egentligen är det ju inget annorlunda från igår till idag. Det har bara övergått från 2015 till 2016.

Men nu har man ju iallafall ett helt nytt år framför sig, och det ska bli spännande att se vad som komma skall helt enkelt.


Hade ni en kul nyårsafton igår då?

Själv firade jag och min familj tillsammans med en annan familj som vi alltid har gjort i alla år, nästan.

Det var ju såklart kul, för dem har ju också barn i ungefär samma åldrar som jag & min lillebror.

Själva brukar vi aldrig smälla några fyrverkerier. Det är både synd om djuren som måste lida, och även en mycket onödig grej att slänga ut pengar på. Det finns ändå tillräckligt att kolla på. 


Inför 2016 har vi ju redan en del saker inplanerade.

Bland annat planer för bloggen.

Som vi nämnt innan så är det ju alldeles strax dags att avslöja vad detta faktiskt är.

Jag förstår att ni är nyfikna, så långdragna som vi är.

Jag kan säga att själva processen med detta är i full gång, men det är vissa saker som måste fixas klart innan vi kan berätta vad det är.

Vi har fortfarande saker att klargöra i tillsammans och våra föräldrar måste blandas in i detta.

Så det är lite bestyr, men det är snart klart - jag lovar.

Vi har ju sagt att detta skulle ske i samband med nyår, men detta kan kanske dröja 2-3 dagar till.

Men stay tuned. x)

Nu kanske detta låter som värsta ståhejet, vilket det kanske inte heller är. Men det är iallafall en stor förändring.



Okej, nog pratat om det just nu. Ska inte avslöja för mycket..


Jag tänkte tillsist bjuda på 3 bilder som jag knäppte igår:


 

 

 




 











 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards