EmmaElins

Direktlänk till inlägg 5 januari 2016

Fashion Tag

Av emmaelins - 5 januari 2016 13:15


Hej allesammans!



Jag tog en liten funderare på någon minut och kom fram till att vi aldrig någonsin gjort någon slags tag eller svarat på frågor som handlar om just mode. Hur kommer det sig? Mode är ju det som denna bloggen till stor del handlar om?!

Jag tog saken i egna händer och har därför hittat på en liten "Fashion Tag", alltså en tag där frågor om mode och kläder kommer besvaras. :)





Let's get into it!









Har du någon särskild stil?

Haha, jag har nämligen döpt min stil till Cute & Causal. Jag gillar den söta stilen men vill inte att det ska bli alldeles för gulligull. När jag använder kjolar, vilket jag gör ganska ofta, brukar jag försöka tona ner sötheten lite grann genom att ha någon någon mer "cool" eller basic topp till. Men det är självklart inget måste att det ska finnas något sött med hela tiden.

Här nedan följer några exempel på outfits i den stil som jag tycker om:








Föredrar du en gammeldags eller modern stil?

Det är ju ofta så att det som är gammaldags blir modernt så småning om. Mode är som en snabbt snurrande hjul. Modet ändras hela tiden, det som var inaktuellt blir trendigt igen. Ibland hänger knappt jag med vad som är inne och ute. För mig finns det inget gammaldags mode. Hängslen, bruna kängor, slitna pösiga byxor och mönstrade/blommiga klänningar som jag tror de flesta förknippar med gammeldags har ju liksom blivit modernt igen! 




Vilken klädbutik brukar du handla i?

Hittar jag något snyggt i någon butik som jag verkligen vill ha så köper jag ju det. Det kan variera väldigt mycket, från H&M till Gina till New Yorker etc. Jag har med andra ord ingen affär som jag konstant går till för att jag vet att de har kläder i den stilen jag gillar.




Föredrar du märkeskläder före vanliga kläder?

Nej, absolut inte. Vissa kollektioner inom olika kända klädmärken tycker jag helt ärligt är fruktansvärt fula. Jag går mycket hellre till H&M och köper en snygg tröja än till Gant och köper en tråkig collage-tröja bara för att man ska se att det varit från just Gant.




Vilket är ditt favortklädesplagg och varför?

Jag skulle nog ändå säga kjol. Det passar både för att laja runt hemma i men också för att gå med på fina fester.




Något trendigt som du fastnat för på den senaste tiden?

Både Emma och jag har fastnat för Over Knee stövlar som varit väldigt inne på våren och hösten under 2015. Vi tycker det är riktigt snyggt och vill båda så gärna ha ett par.




Vad brukar du gör för att piffa upp sin outfit?

Jag brukar lägga till små accessoarer som t.ex halband, klockor, öronhängen eller bälten. Accessorer gör faktiskt stor skillnad!




Vad brukar du ha på dig när du bara ska vara hemma?

Stora tröjor, mjukisar och tofflor. Haha, jag tror inte att jag är ensam.




Gillar du att vara nedklädd eller uppklädd mest?

Jag tror att jag gillar att vara uppklädd mest. Jag tycker om att känna mig fin.




Tips på hur man kan göra för att hitta sin stil?

Nu är det ju inte så att man måste hitta just sin stil. Man kan variera mellan hur många stilar som helst om man vill. Men det kan ju samtidigt kännas lite roligt att ha just en stil som man trivs och passar i. Isåfall kan jag inte säga något mer än att testa, prova, matcha och mixa! Gå helt crazy bananas och prova precis ALLT! ... Eller iallafall tills du känner att du har hittat något som just DU känner att DU trivs i.







Det var allt för denna tagen! Hoppas ni tyckte om den så hörs vi!




  

 











 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards