EmmaElins

Alla inlägg under januari 2016

Av emmaelins - 15 januari 2016 13:15


Hej allesammans!



Jag har ett problem.


...


Okej, jag kan erkänna. Det kanske inte är ett jättestort problem egentligen men det är en sak som jag stört mig på i flera år nu känns det som. Det handlar om mina naglar och att jag aldrig, verkligen aldrig lyckas få dem att hålla eller bli långa!

Mina naglar är ofta väldigt korta och "delar sig", "fläks upp" eller vad man nu ska säga hela tiden. Då måste jag ju pilla bort den där lilla nagelbiten som bara sitter där och irriterar mig. Vips så är mina naglar jättemjuka och sköra igen. De kan ju knappast växa ihop igen, eller..? Tell me!

Det tycker jag är så himla tråkigt eftersom jag då aldrig kan måla naglarna så att det blir snyggt eller bara över huvud taget kan ha dem långa - de går bara av eller fläks upp.


Nu behöver jag eran hjälp!

Jag har aldrig testat någon produkt som ska få naglarna starkare. Jag vet inte riktigt, det känns bara som att jag skulle smeta in naglarna med en massa kemikalier och att ingenting skulle bli bättre ändå. Men jag är ju inget nagelproffs så vad vet jag.

Jag undrar om det finns någon därute med ett liknande problem som har testat någon olja eller någon helt annan nagelprodukt som faktiskt hjälper. Isåfall måste ni verkligen kommentera! Kommentera kommentera kommentera!! Känner inte riktigt att jag kan fölita mig på depends oljor eller något annat vanligt nagellacksmärke men jag är fortfarande verkligen så trött på de här fula, korta naglarna och känner att jag måste börja någonstans.





Hoppas verkligen att ni hjälper nu mig nu så hörs vi!




 

Throwback till då jag hade akrylnaglar och för första gången kände att mina små händer var fina.






 

Av emmaelins - 14 januari 2016 19:18

Hej på er!



Just nu är det ju väldigt trendigt att fota vad man äter - dygnet runt.

Jag följer en del kändisar på instagram och där snålas det inte på matbilder - dessutom ska det vara exklusivt och standarden är hög på det man äter.

Är det något jag i princip aldrig fotar så är det just mat.

Men när jag ser alla dessa fräscha matbilder blir jag så inspirerad att fota på mat!

Dock funkar det ju inte så längre (iallafall om man ska vara proffsig) att bara slänga upp en röra mat på tallriken och fota i gult lampljus.

Utan nu ska det se supersnyggt ut med tillgjorda detaljer. För att få en bra matbild krävs det att man t.ex tar med sig maten och ställer på en fin bricka, ofta i sängen med vita fluffiga påslakan, sprider ut färska hallon lite överallt och skär frukten så noggrant som möjligt. OCH dessutom gör den lyxigaste smoothien som existerar.


Såhär kan det se ut:


 


Bilderna är såå fräscha, fina och ser underbart härliga ut.

Men jag bara undrar.. VEM tar sig ens tiden till att bunkra upp med en sådan här lyxig brakfrukost/mellanmål?

Jag gör det inte iallafall. Men man skulle ju kunna önska att detta blev verklighet någon gång.

I nuläget ser inte mina måltider i närheten ut som det gör på dessa tumblr-bilder.


Att fotografera mat verkar vara så kul, för det blir ju så snyggt! Och det är ju även väldigt kreativt eftersom att man kan göra så mycket med det.

Det enda problemet är ju att dessa upplägg blir svårt att uppnå. Men från och med nu ska jag abslout anstränga mig lite mer för att få till fina bilder på mat.


Här är ett kollage med bilder från olika personers flöden på IG:

Cred; @Kenzas @lisaolssonblog @magnusenglund



 




Ha det bra, hörs!









 

Av emmaelins - 12 januari 2016 20:19



Ja, rubriken talar. Det har gått 2 dagar i skolan och mitt humör är tillbaka på samma irriterade bana som det ibland är när skolan är igång.

Det finns ju något som heter skoltrött, men jag blir snarare sagt skolsur.

Nä då, nu var jag väl lite väl negativ.

Men allvarlig talat så har jag vissa dagar då jag bara blir så trött och sur. Förmodligen är det väl skolan som bygger upp det och sedan bryter det ut här hemma.

Jag är aldrig sådan på lov - utan jag har ett såkallat skolhumör kan man säga.

Sedan är jag ju mitt i tonåren och det kan ju självklart vara humörsvängningar också, men som sagt, detta gäller bara när skolan pågår.


Jag tycker skolan är helt okej. Den är inte tråkig, men inte jätterolig heller. Eller kanske enstaka dagar i så fall.

Men uppenbarligen är det ju någonting med den som påverkar mitt humör?

Jag menar inte att jag blir rosenrasande, men ni vet - bara sådär lite småirriterad.


Så, det var nog om skolan. Nu när den är igång så måste vi försöka variera våra inlägg ännu mer så att ni slipper höra på enformigt skoltugg. Där av blir man ju lite begränsad när man ska tänka ut vilka inlägg man ska skriva, men vi gör vårat bästa såklart! ;)


Nu ska jag äta fruktsallad och mysa framför tv:n, ha det bra hörni!


Och jag säger bara - next stop = sportlov om lite mindre än 5 veckor! x)



 











 




Av emmaelins - 10 januari 2016 13:45

OMG OMG OMG!!!


*haha lite överdrivet kanske



 

Våra egendesignade tröjor





Men nu äntligen är tiden inne för att avslöja vad den stora hemligheten som vi har gått och dragit på så länge egentligen är!

Det är såhär att det faktiskt är flera saker i ett kan man säga. Det är liksom inte bara en stor grej, utan det är flera lite mindre stora grejer som tillsammans blir stort.

För att vara ärliga är detta en större grej för oss, än vad det kanske är för er. Men det är väl klart, vi bloggar ju framför allt för våran egen skull. ;)


Vi kommer punkta upp sakerna som kommer ske här nedanför, så jaaa - nu kör vi!!










....... *trumvirvel ..............
















  • Vi ska byta bloggportal. Det kanske ni redan hade lite på känn? Men nu har vi iallafall fast beslutat att det ska göras. Efter att ha stampat runt på den amatörmässiga Bloggplatsen vill vi nu ta ett kliv ut - till inget mindre än Blogg.se. Det verkar som en mycket bra portal enligt oss, där kan man ju även utveckla sin blogg och göra den mer personlig.


 







  • I samband med att vi byter bloggportal så kommer vi även att byta bloggnamn helt och hållet. Vi vill ha ett mer genomtänkt och klyschigt bloggnamn som fastnar lätt hos folk. Att ha ett bra bloggnamn är ju liksom lite A och O, alltså väldigt viktigt om man vill komma någon vart med bloggen. Vi har funderat i dagar på vad det nya bloggnamnet ska vara, men vi har inte bestämt oss till 100 % ännu. MODESSE är ett av alternativen som faktiskt låter nytt, fräscht och proffisionellt. Läs punkten nedan så kanske ni förstår lite varför just MODESSE. ;)




 








  • Vi kommer även att specificera oss mer när det gäller temat på bloggen. Vi vill inte sitta och skriva om samma gamla vardagstugg dag in & dag ut. Det är inte orginellt för fem öre. Vi vill vara proffsigare än så. Därför kommer framför allt mode & fotografering att vara ett genomgående tema på den nya bloggen. Vi tänkte att vi ska satsa ännu mer på att ha proffsigare bilder & välarbetade outfitinlägg!




 








  • Vi har även tänkt att satsa på bloggen så pass mycket att vi ska registrera oss på ett antal plattformar som gör att man kan tjäna pengar på bloggen. För er som trodde att vi hade gjort det innan så har vi faktiskt inte det. Men nu är det dags!






 






Ännu är faktiskt inte detta klart. Denna procedur var betydligt mer omfattande än vad vi hade trott!

Eftersom att pengar måste blandas in kan detta ta ett litet tag till. Det är även andra saker som måste fixas innan som angår den nya bloggen, men det håller vi oss för oss själva.

Men en sak är säker - DETTA SKA BLI AV, och det är snart!


Hoppas ni tyckte att detta inlägg var spännande att läsa & håll utkik!!











   








E&E
Av emmaelins - 9 januari 2016 22:30

Hej på er!



Jag kan inte riktigt vara glad över att det är helg just nu.

Det är för att jag är medveten om att skolan börjar om lite mer än 1 dag. Jag orkar inte ens skriva hur dåligt och trist jag tycker att det är, men jag bara undrar - varför går loven så fort för?

Men jag känner ändå att jag har gjort mycket på detta jullovet! Verkligen tagit vara på varenda dag och försökt att hitta på något kul varje dag, vilket jag också har lyckats med!

Så jag är helnöjd med detta jullov. Men det är väl egentligen inget att gå och åma sig över att skolan börjar, det gör den ju ändå - vare sig man vill eller inte. Och det är ju faktiskt en dag kvar, den får vi inte glömma. ;)



Men det jag faktiskt skulle säga i detta inlägg är att imorgon smäller det.

Efter ungefär 1 och 1 halv månad ska vi nu berätta för er ... om "den stora förändringen".

Inlägget är skrivet, vi ska bara fota några bilder till det - och sedan släpper vi det!

Gaash, håll ut tills imorgon eftermiddag hörni!!

Vi är så taggade på att säga vad det är, och vi ber om ursäkt för att det har dröjt längre än väntat. Varför förklarar vi i inlägget.

Men kika in här imorgon eftermiddag!




Över till dagen.

Idag bestämde Elin & jag oss för att dra på oss längdskidorna och ge oss ut i spåret.

Nu när det ändå är massor av snö och det är så vintrigt det kan bli så måste man ju ta vara på det och vara ute. Trots att det är kallt så är det faktiskt ganska skönt på samma gång.

Längdskidor är faktiskt inte en så dum idé till utomhusträning på vintern. Om du tar i till max så kan du bli riktigt trött & få upp ett flås som heter duga. Bra konditionsträning!

Riktigt så hårt körde inte Elin och jag, men nog trampade vi på ganska bra ändå ;)


Två mobilbilder från dagen:


 




Ha det bra, eller sov gott kanske man ska säga nu? ;)




 

(en liten sneaky)












 

Av emmaelins - 8 januari 2016 22:23



Hej allesammans!



Idag så har jag & Emma varit med Amanda och Wilma, som vi nämt i några inlägg tidigare. Men om ni skulle ha missat det så är det våra närmaste vänner. Vi har haft jättekul tillsammans, både åkt i en backe som ligger ungefär 50 meter från där vi bor, spelat tv-spel och ett annat "vanligt" spel som heter "Med andra ord". Det slutade i en del skratt kan jag säga er. Efter att dem hade gått hem stannade jag kvar en stund hos Emma som vi varit hos hela dagen. Vi spelade in lite videos när vi dansade och tramsade lite allmänt sådär, haha!


När jag kom hem fixade jag lite i mitt rum. På den senaste tiden har jag inte kunnat bestämma mig var jag ska ha saker och ting. Jag flyttar runt, plockar undan och plockar fram saker i princip varje dag. Jag tycker att det är så mycket som är framme hela tiden. Men nu tror jag minsann att jag är nöjd!



Nu tror jag faktiskt att jag ska göra mig iordning, ta bort sminket och borsta tänderna och sen kolla lite på YouTube. Bäst att göra det innan jag somnar framför min mobilskärm. Har ju aldrig hänt tidigare, hihi fast jo..




Hoppas ni alla haft en bra dag så hörs vi imorgon!





 









 

Av emmaelins - 7 januari 2016 20:12



Sedan förra året har jag typ varit besatt av att se VS fashion show!

Jag såg det för första gången år 2014, och den showen har jag kollat på typ 10 gånger.

Haha, men nästan x)

Självklart var jag väldigt förväntansfull för att se 2015 års show, och den var fantastisk!

Jag kollar främst för att se dem otroliga kreationerna av kläder och vingar, det är faktiskt väldigt inspirerande att se. Kanske inte på så sätt att man känner "ja, men det där ska jag ha på mig imon skolan", utan inspirerande på ett kreativt sätt.


Det är ju även extra kul att se eftersom att det faktiskt är en svensk modell som är med, nämligen Elsa Hosk. Jag tror hon är den ända från Sverige som är med just nu iallafall, vilket måste kännas lite speciellt för henne.

Här är några bilder från VS fashion show 2015 på Elsa:


 

 



Jag vet inte om hela showen finns på youtube att se, för jag hittade den på en annan blogg.

Men jag vet iallafall att det finns ett antal klipp där artisterna framför sina nummer och jag tänkte visa er mina favoriter:







Ha det bra, hörs!











 

Av emmaelins - 6 januari 2016 20:28

Äntligen!!


Snö, frost, sol & minusgrader = fina bilder.

Jag har både varit ute igår och idag för att knäppa bilder när det äntligen har blivit lite fint ute.

Elin & jag var ute förut och fotade lite utan jacka på i 10 minusgrader, men det varade dock inte så länge eftersom att jag förfrös mina händer ganska fort. Brrr...


Men nu tänkte jag iallafall visa en hel del bilder som har knäppts igår & idag! :)






 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Alltså gud vad det är fint att fota på vintern! Det blir ljust, fräscht, vitt & så perfekt det kan bli, ungefär. ;)



Ha det bra, hörs!











 






Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards