EmmaElins

Direktlänk till inlägg 26 december 2015

Min julafton

Av emmaelins - 26 december 2015 20:31

Hej på er!



Har ni haft en bra jul, om man får fråga? ;)

Idag är det ju annandag jul och senast vi hördes var ju dagen innan julafton.

Hur som helst har jag haft en superduperbra julafton och jag hoppas att ni också hade det.


I detta inlägget tänkte jag berätta om min julafton med hjälp av bilder som knäpptes under dagen.

Jag tog en hel del men tyvärr kan jag bara visa 8 av dem för att min familj & släkt är med på majoriteten av bilderna.


Men nu tycker jag vi kör igång!




 




Så dagen började med uppstigning kl halv 8 ungefär.

Vi brukar alltid ha gäster här redan kl 10, så därför blir det att gå upp ganska tidigt på julafton för att hinna göra sig i ordning.

Men iallafall jag är aldrig trött på julaftonsmorgnar, så därför var det inga problem att gå upp.

Vi åt en lite juligare frukost med skinkmacka, gröt osv..

och efter det var det dags att göra sig i ordning.


Sedan kom farmor, farfar & min faster hit och då fikade vi lite på glögg, pepparkakor, saffransbullar och lite annat. Jag tog dock inga bilder på det, men däremot på julklappshögen som började växa till sig under granen.


 

 

 

 




Vid 12-snåret kom även Elin till mig med en julklapp, och självklart hade jag även en till henne. Vad det var i kanske jag inte kan ta nu, det kanske ni eventuellt kan få se i ett inlägg där vi visar lite av våra julklappar (om det blir något sådant). Men det var iallafall något välbehövligt, användbart och samtidigt exklusivt.

Så det tackar jag för Elin!



Senare när alla hade åkt hem igen, så var det dags för oss att åka till mormor & morfar för att äta julmat.

Jag gillar julmat, men dock inte allt. Det kanske är fel att säga att man gillar julmat om man inte gillar Janssons frestelse? ;) Men jag tycker ansjovisen som är i förstör allting, usch. Så därför äter jag alltid vanlig potatisgratäng istället.


 





Efter vi hade ätit klart bänkade vi oss för Kalle anka, och där efter blev det en dessert.

Mysigt & gott!

En stund senare knackade det på dörren och det var då tomten som kom och hälsade på. ;)

Vi brukar få julklapparna av mormor & morfar, och min morbror hemma hos dem och resten öppnar vi här hemma.

Så ja, det var då julklappsutdelning resten av kvällen.



  
(min lillebror som tomte hemma hos mormor & morfar)


 

Bjuder såklart på en selfie av alla som togs! Fråga mig inte varför jag kollar åt ett annat håll?





Efter alla hade öppnat klart alla paket hemma hos mormor & morfar åkte vi hem igen.

Här hemma fortsatte vi på samma spår som tidigare och då fick jag agera tomte.

Det är ganska kul faktiskt! Att sitta där och dela ut julklappar med lite julmusik i bakgrunden.

Sedan öppnade vi alla, och det tog väl sin lilla tid.

Och guud vad jag är tacksam över allt jag fått! Jag är superglad & jättenöjd, verkligen!!

Fick både saker som jag önskat mig och gärna ville ha, och nödvändiga prylar.

Så detta kunde ju inte bli bättre!




Efter paketöppningen avslutade vi med lite kvällsmat, och då blev gröt och skinkmacka igen. :)

Sedan var tiden inne för att bänka sig vid "Svensson Svensson", tradition! Och så lite julgodis till det!

Sedan mina vänner, sedan var jag mätt. x)





Ja, det var väl hela min underbara julafton!

Nu har jag kännt mig väldigt mallig i detta inlägget, men jag hade en så otroligt bra julafton så jag sa bara sanningen. ;)

Heh...



Ha det bra hörni, hörs!









 


Jul
 
 
Ingen bild

Maja

27 december 2015 13:10

kan nt ni göra ett inlägg med era julklappar? Skulle vara kul!

emmaelins

27 december 2015 22:44

Om det är flera som vill det kan vi självklart fixa det. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards