EmmaElins

Alla inlägg under augusti 2015

Av emmaelins - 15 augusti 2015 21:16

Hej på er!



Igår kväll trodde även jag att vi idag skulle redigera header, och bara vara hemma..

Men det slutade med något helt annat.

Vid strax efter 8 imorse bar det iväg till Skara sommarland som bestämdes igår.

Från där vi bor tar det ungefär 1 timme & 50 min till Skara men det kändes segt, jag trodde det skulle gå mycket fortare än vad det gjorde och det kändes som vi aldrig kom fram, typ.

Men det gjorde vi ju tillslut. (jaså, det menar jag inte.. x))


Vi har varit på Skara sommarland 1 gång innan men faktiskt åkt dit 2 gånger.

Ni kanske undrar vad vi gjorde där den gången vi inte gick in, eller rättare sagt inte kom in.

Det var KAOS, fullständig kaos. Bilkö utan dess like, hela 1 mil lång kö och varenda människa skulle dit!

2 timmar senare i bilkön hade vi masat oss fram ca 2 km, men där gav vi upp. 14.000 pers läste vi i en artikel senare, vilket också var rekord på Skara sommarland - någonsin! GALET!



Hur som helst, idag har iallafall varit en mycket rolig dag.

Vädret var toppen. Såklart var det väldigt mycket folk, men vad hade man trott om en nöjespark som denna?

Det var långa köer till det mesta, men som tur var gick vissa köer hyffsat fort ändå.

Så vi han åka & bada mycket även om det var ett myller av folk.

Det ända som var lite synd var att det var så pass lång kö till den nya attraktionen att vi inte åkte den. Det skulle tagit över 1 timme, så vi skippade den och åkte annat roligt istället!


Efter vi kände oss nöjda med badet gick vi in i själva "tivoli-avdelningen" i parken.

Där skulle vi en gång för alla försöka att vinna något på ett godishjul. Man ser ju folk överallt som går runt med enorma marabouchoklader som de vunnit och man önskar att man själv någon gång kunde få vinna något. Så vi betalade för 4 brickor, varsin och tyckte att vi borde ha en chans att vinna.

MEN som vanligt är vi ju familjen otur och vann inte ett skit. Pappa och jag hade en bricka emellan oss och den vann! Där snackar vi retligt!

Som vanligt är jag en sån som vill vinna så jag blev ganska tjurig efteråt och kunde absolut inte glädjas för den som vann emellan oss. Haha dryg x)

Men å andra sidan, vem är glad när någon annan vinner det man själv vill vinna? Ingen.

Och speciellt när det är en slump också, för man kan ju inget påverka själv.



Iallafall, dagen har varit jättebra och detta blev ju även ett roligt avslut på sommarlovet!






 










 

Av emmaelins - 14 augusti 2015 21:45



Hejsan allesammans!



Hoppas ni alla mår bra, det jag gör jag nu iallafall! Febern och huvudvärken helt borta, pigg som en lärka! x)


Tänkte bjussa på lite bilder från Diggiloo som vi var på i slutet av Juli. Jag vet inte riktigt varför vi inte lagt upp dessa bilderna tidigare men bättre sent än aldrig, eller hur?




 


 

 


 


 


 


 


 


 



En riktigt mysig kväll!




Imorgon kommer en bildbomb på min nya frisyr. Jag har faktiskt klippt mig (igen) och man kan faktiskt se en viss skillnad denna gången. Vi har även varit ute och fotat en ny header som troligtvis läggs upp imorgon, så håll utkik på bloggen!




Hörs!




 





Av emmaelins - 12 augusti 2015 20:51

Hej allesammans!



Jag har alltid gillat Escada's alla dofter, de föll mig i smaken från första början.

När vi åkte färjan mellan Danmark - Tyskland när vi var på semester så slog jag till på att köpa 4 st småparfymer i "Tax free shoppen" som fanns där.


I detta inlägget hade jag tänkt att visa vilka och skriva lite om var & en.




 


 


Ja, dessa fyra är det då. Alla är så sjukt små och söta! Och framför allt, alla luktar så gaalet gooott!!







Taj Sunset


 


Denna luktar faktiskt väldigt exotiskt och jag tänker direkt på en solnedgång vid medelhavet när jag luktar på den. Ett plus i kanten är att den är fräsch & frisk på samma gång. Gillar inte när parfymer är för tunga och starka.







Turquoise Summer


 


Här har vi en väldigt fruktig och somrig doft! - Vilket är bra!

Enligt mig är det också den här som luktar starkast, men den är fortfarande fräsch.

Detta verkar vara Escada's storsäljare men enligt mitt tycke är det den här jag gillar minst om jag måste välja. Men den luktar ju ändå VÄLDIGT gott ;)






Born In Paradise


 


Detta var den första doften jag luktade på när det gäller Escada och jag fastnade för den direkt!

Den luktar somrigt, friskt & lite lyxigt på något sätt. Haha hur luktar "lyxigt" kan man ju undra? x)








Cherry In The Air


 


Här har vi min absoluta favorit! Detta är den som sticker ut från mängden, luktar mest annorlunda.

Men jag älskar verkligen doften!! Friskt, fräscht, romantiskt & lite mer moget och inte så supersött.

Inte för att de andra luktar supersött, verkligen inte - men om man typ jämför med VS bodymist.

Detta är helt klart min nya favvo! (och Ralph Lauren 2) Rekommenderar starkt!






Hoppas ni gillade inlägget, hörs!










 


Av emmaelins - 11 augusti 2015 22:16


Hejsan allihopa!


Ja, gårdagens natt var ingen rolig natt kan jag säga er.. Jag gick nämligen och lade mig illamående och jag kände mig verkligen inte alls bra i magen. Det slutade med att jag runt midnatt kräktes rakt ut på golvet, två gånger, innan jag hann till toaletten. Jag fick därefter typ som "kräkrefelxer" varannan timme under hela natten, men utan att det riktigt kom upp något.

Morgonen därpå vaknade jag med 39 graders feber och en riktig spränghuvudvärk. Så igår gjorde jag inte mycket med andra ord, sov och åt alvedon-tabletter med jämna mellanrum.

Som tur är mår jag faktiskt ganska bra idag. Febern har sjunkit ner till 37 grader och huvudvärken är nästan borta. (:


En grej som är ganska bra när jag är sjuk är att jag aldrig är sjuk länge. Man skulle kunna beskriva det som en explosion, ena stunden mår jag jättedåligt och allting är jättehemskt men sedan så försvinner det nästan med en gång och allt blir bra igen. Inga förödande följder här inte. x) 

Det är ju iallafall bra i dagsläget då jag inte missar så mycket av den resterande veckan av sommarlovet. (Vill verkligen INTE börja skolan igen, usch fy och blää)




Jag hoppas iallafall att ni mår bra och se nu till att njuta riktigt ordentligt av det sista av sommarlovet nu!



Vi hörs!




 


Denna bilden är en ganska bra beskrivning på hur jag såg ut igår. Ja, bortsett från solbrillorna då..





 

Av emmaelins - 10 augusti 2015 10:37



Tänkte bjuda på lite bilder från en mysig dag/kväll på sjön för ungefär en vecka sedan.




 


 

Denna bild tog jag faktiskt själv, med självutlösaren..

Så egentligen sitter jag inte där och chillar, utan jag har sprungit dit och satt mig på 10 sek och drog lite spontant upp händerna i håret. Ja, som ni kanske märker så gillar jag att ha händerna i håret.. x)





 

På kvällen grillade vi korv i solnedgången, myys.




 

Senare blev det en otroligt fin rosa solnedgång som jag väntat på hela kvällen.

Denna bild har mamma tagit när jag försöker leka vig på en smal klippa med foppatoffler.. x)




 

I båten






 













 

Av emmaelins - 9 augusti 2015 21:44

Hej alla läsare!



Eftersom det inte blivit någon vidare "daglig uppdatering" denna sommaren så tänkte jag ge er lite update på lite bloggrelaterade saker..



Vi kan börja med varför det egentligen inte varit någon vidare uppdatering.

Jag är verkligen ledsen över att vi har utlovat saker som inte blivit av, någon ny header har inte heller tagits osv..

Men när det väl är sommarlov, så vill man för 17 ta vara på det. Man vill göra något bra av varje dag, eller inte göra någonting alls. Man vill göra som man vill helt enkelt.

Och då har bloggen kommit lite i kläm på det sättet. Vi har prioriterat annat och ibland inte haft tid.

Ja, så det är väl det som är anledningen helt enkelt.

Men tack så mycket alla fina läsare att ni stannat kvar & inte tröttnat på oss!



Med detta sagt så kan jag även säga att en NY header kommer fotas denna vecka! Somrig eller inte, men en ny header är ett måste. Det kan vara en av orsakerna att vi inte haft lust att blogga - att bloggen ser enformig och trist ut. Men en ny design kommer garanterat denna vecka!



För 10 dagar sedan hade vi även 1-årsjubileum här på bloggen! Det uppmärksammande vi inte heller på något speciellt sätt, men då var vi båda borta på Bullerby Cup.

Hur som helst är det väldigt kul att vi faktiskt hängt i ett år med bloggen, och fler ska det väl bli..

Och när jag ändå säger så, så har vi ju nyheter & förändringar på gång som vi berättat, håll utkik, vi släpper det snart... ;)



En sista sak, mina reseinlägg.

Vad hände med dom kan man ju undra, ja till och med jag själv undrar..

Men det där har ju att göra med tid, lust osv..

Men bättre sent än aldrig som man säger. Det kan ju vara kul att skriva dom några veckor efter också så man kan få en liten "tillbakablick" till det roliga nu när sommaren dessväre börjar lida mot sitt slut.

Vill inte insé det, vill verkligen inte! Men nä, nu tänker vi inte på det, det är faktiskt lite mer än en vecka kvar.

Hur som helst så kommer reseinläggen att komma denna veckan också! Det första iallafall ;)

Så håll utkik efter det med.




Okej, sådär.. nu har ni fått lite info om hur det ligger till med bloggen osv..

Ha det bra, hörs!






 


En bild när jag var väldigt sminkad.. x)










 

Av emmaelins - 6 augusti 2015 21:45


Hejsan allihopa!

Igår hade jag och Emma tillsammans med våra kompisar Wilma och Amanda verkligen en toppenkväll!

Vi hade bestämt sedan innan att vi skulle träffas någon kväll och ha en såkallad tjejkväll. Den fick hållas igår och det var en kväll med mycket skratt, god mat, mys och jag kan inte förneka att jag blev en aning uppspelt mot slutet. x) En kväll att minnas helt enkelt.


Vi lagade bland annat egen Thai-mat, som för övrigt blev väldigt mumsig, doppade jordgubbar, banan och andra slags frukter och bär i choklad, spelade kubb och pratade en massor om allt och alla.


För några dagar sedan var mamma och jag inne i en godisbutik och där köpte vi en påse med Jelly Beans. Ni har säkert hört talas om en challenge där man ska testa olika smaker på Jelly Beansen och se vem som får den goda och den äckliga smaken, så det testade vi också... Eller det var bara jag och Wilma som testade det, de andra två var lite för fega för det. Nä, jag skojar bara. Men tankte på vad som kan finna i de där bönorna kanske det inte är så konstigt att man inte vill stoppa dem i munnen. Men jag kan väl i stort sätt äta vad som helst, så för mig var det INGA problem, eller, jag fick endel kvällningar men ja...



Här kommer en liten bildbomb från gårdagens kväll som ursäkt att jag inte bloggat på några dagar:




     

 

     

Erkänn att du får lite tumblr-känsla på frukt- och drinkbilderna.

Mobilen i högsta hugg, redo för att fota i bakgrunden. x)



   


En liten reaktion från våran kära Wilma när hon smakar Jelly Beansen. Mums med snor, stinkade sockor, spya eller vad det nu kan ha varit..



 


 



Av emmaelins - 2 augusti 2015 20:41

Hej på er!



Shit, känns som det var jätte längesedan vi hördes sist, i ett sånt här skriftligt inlägg.

Nu i veckan har det ju varit Bullerby Cup i Vimmerby, tror de flesta vet vad det är (hoppas jag), annars får du väl googla på det. Men det är iallafall en av Sveriges största fotbollscuper.

Min lillebror deltog i den så vi har varit där nu 4 dagar i streck.

Det var väl ganska kul enligt mig, dock lite glest med matcher. Hade varit roligare om det var fler, det var liksom max 2 per dag, inte ens det vissa dagar.


Men vädret var faktiskt hyffsat, iallafall igår (lördag). Med tanke på hur det varit nu i juli månad så ställde jag in mig på att ha på mig jeans, tröja & jacka. Men igår kunde jag gå i linne & kortshorts utan frysa!


Vi bodde på en camping en bit utanför "centrum". Även om lilla Vimmerby inte har så mycket till centrum.

Och det finns både positiva & negativa saker med detta campande.

För att vara ärlig står jag inte ut sådär jättelänge..

Tycker mest det är ett enda springande fram & tillbaka till servicehuset.

Man står liksom i husvagnen och känner att man är kissnödig, så man går och gör det..

Kommer tillbaka och blir klabbig av bodylotionen man smorde in sig med, måste traja iväg till servicehuset igen för att tvätta sig.. och så håller det på så.

Puh, nä, det är mycket bekvämare hemma!


MEN, sedan finns det ju såklart bra saker med camping också! ;)

Det är ju väldigt mysigt på samma gång, OM det är vettigt väder..



Jag hade även med mig kameran och knäppte massor av bilder.

Både på fotbollscupen, campingen & inne i stan.

Gick även iväg till en fin äng i solnedgången en kväll, blev faktiskt väldigt bra bilder!



Här kommer bara några av bilderna jag tog under dessa dagar:


 

Fotbollsplanen, med laget i bakgrunden.



 

Denna bild blev spontant väldigt bra då de 2 killarna har samma pose fast spegelvänt mot varann.



 


 










 




Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards