EmmaElins

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2015

En roligare lördag

Av emmaelins - 15 augusti 2015 21:16

Hej på er!



Igår kväll trodde även jag att vi idag skulle redigera header, och bara vara hemma..

Men det slutade med något helt annat.

Vid strax efter 8 imorse bar det iväg till Skara sommarland som bestämdes igår.

Från där vi bor tar det ungefär 1 timme & 50 min till Skara men det kändes segt, jag trodde det skulle gå mycket fortare än vad det gjorde och det kändes som vi aldrig kom fram, typ.

Men det gjorde vi ju tillslut. (jaså, det menar jag inte.. x))


Vi har varit på Skara sommarland 1 gång innan men faktiskt åkt dit 2 gånger.

Ni kanske undrar vad vi gjorde där den gången vi inte gick in, eller rättare sagt inte kom in.

Det var KAOS, fullständig kaos. Bilkö utan dess like, hela 1 mil lång kö och varenda människa skulle dit!

2 timmar senare i bilkön hade vi masat oss fram ca 2 km, men där gav vi upp. 14.000 pers läste vi i en artikel senare, vilket också var rekord på Skara sommarland - någonsin! GALET!



Hur som helst, idag har iallafall varit en mycket rolig dag.

Vädret var toppen. Såklart var det väldigt mycket folk, men vad hade man trott om en nöjespark som denna?

Det var långa köer till det mesta, men som tur var gick vissa köer hyffsat fort ändå.

Så vi han åka & bada mycket även om det var ett myller av folk.

Det ända som var lite synd var att det var så pass lång kö till den nya attraktionen att vi inte åkte den. Det skulle tagit över 1 timme, så vi skippade den och åkte annat roligt istället!


Efter vi kände oss nöjda med badet gick vi in i själva "tivoli-avdelningen" i parken.

Där skulle vi en gång för alla försöka att vinna något på ett godishjul. Man ser ju folk överallt som går runt med enorma marabouchoklader som de vunnit och man önskar att man själv någon gång kunde få vinna något. Så vi betalade för 4 brickor, varsin och tyckte att vi borde ha en chans att vinna.

MEN som vanligt är vi ju familjen otur och vann inte ett skit. Pappa och jag hade en bricka emellan oss och den vann! Där snackar vi retligt!

Som vanligt är jag en sån som vill vinna så jag blev ganska tjurig efteråt och kunde absolut inte glädjas för den som vann emellan oss. Haha dryg x)

Men å andra sidan, vem är glad när någon annan vinner det man själv vill vinna? Ingen.

Och speciellt när det är en slump också, för man kan ju inget påverka själv.



Iallafall, dagen har varit jättebra och detta blev ju även ett roligt avslut på sommarlovet!






 










 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards