EmmaElins

Alla inlägg under juni 2015

Av emmaelins - 13 juni 2015 09:37

   


     




   

Av emmaelins - 12 juni 2015 22:03



NU ÄR DET SOMMARLOOOV!!!

Alltså sååå galet skönt & kuul !!


Nu ska jag verkligen se till att ta vara på dagarna & bara njuta och ha kul!

Koppla bort skolan totalt, tänker inte kasta blicken åt skolans håll över huvud taget.

Den känslan är inte fel.. ;)


Dagen började redan klockan 6, då jag var tvungen att gå upp så tidigt för att hinna göra mig i ordning utan att stressa och få panik.

Sedan var det skolavslutning kl 8.20 och ca 50 minuter senare hade vi sommarlov!!

Även om klockan bara var 9 ungefär så gassade solen på så att det kändes som att det var 30 grader, vilket det senare också blev.

Kan inte fatta att det blev värmerekord för året just idag, på skolavslutningen.

Det brukar nästan alltid regna och vara lite småkallt, men inte idag - som tur var.


I eftermiddags var vi ju då med Wilma & Amanda, som Elin sa.

Och sedan följde även Elin & jag med upp på våra lillebröders fotbollsmatch, inte för att det var intressant på något sätt, men ändå. Vi tog lite bilder istället.. x)


Såklart har Elin & jag även fotat lite idag, så jag tänkte nämligen bjuda på lite bilder från dagen:

(Kommer förmodligen bjuda på fler bilder då detta inte är alla)



 


 


 


 


 


 


 


 


 



Ha det bra hörni, hörs!








 

Av emmaelins - 12 juni 2015 20:32


Hejsan allesammans!


Först och främst måste jag bara att vi nu tagit sommarlov!! YEEY!! Som jag har längtat efter denna dagen alltså.. Nu behöver man inte sätta foten innaför skolans område på hela TIO veckor, om inte mer. Snacka om skönt!

I eftermiddags var Emma, jag, Amanda och Wilma (två kompisar som ni kanske redan vet) på stan och fikade på ett mysigt café, tog massor av knäppa bilder, och lyssnade lite på musik och så. Emma och jag tog bilder själva också som förmodligen läggs upp på bloggen någon gång framöver.

Ni vet säkert om proceduren med dessa såkallade photoshootsen vid det här laget så det är därför det tar lite tid innan vi lägger upp dem.


Men nu hade jag faktiskt tänkt berätta lite om förberedelserna inför denna skolavslutningen. Eller förberedelser och förberedelser.. När jag klippte mig rättare sagt. x)


Tänkte visa lite före och efterbilder eftersom jag klippte av en bit. (cirkus åtta centimeter, vilket jag tycker är JÄTTEmycket) ...



 



 



 


Här kommer även några från frisörsalongen. Man har ju såklart med sig en personlig fotograf dit så.. ;)




 



 



Snyggt va?

Nä, men jag hoppas iallfall ni tyckte om detta lite blandade inlägget så hörs vi!





 

Av emmaelins - 11 juni 2015 18:40

Hej på er!



Asså min känsla just nu - SÅ GLAAAD!!

Dagarna den här veckan har varit bra på alla sätt, nästan iallafall.

Vädret har varit toppen.

Bara massa kul, trams, och jams x)

Imorgon väntar skolavslutning & på söndag Italien.

Kan det bli bättre?, nja knappast.


Jag har varit lite halvt aktiv på bloggen denhär veckan känner jag.

Men jag har faktiskt gjort inlägg, fast tidsinställda - så ni ska ha något att läsa när jag åker bort.

För när jag väl är i Italien så kommer jag lägga bloggen åt sidan då jag inte vill gå runt där och fundera över vad jag ska göra för inlägg osv..

Men såklart så gör väl förmodligen Elin inlägg som vanligt, men för att ni ska få daglig uppdatering så har jag fixat lite tidsinställda.

För Elin kan man inte alltid räkna med... x) Hehe.. nädå ;)


Idag har vi i klassen haft skattjakt och 5-kamp.

Det var verkligen så kul, speciellt skattjakten. Eller skattjakt och skattjakt, men vi kallar det så.

Då var vi i lag och fick ett helt papper med olika uppdrag som skulle göras på en viss tid.

Och det var ju inte bara "Gå ut på skolgården och hämta en pinne".

Utan man skulle t.ex gå till stan och ta en selfie med personal i en butik, fråga random personer på stan om de kunde säga en sommarhälsning till klassen samtidigt som vi filmade, och fixa fram ett giltigt svensk pass på något vis.. x)

Ja, detta var bara några av alla dessa uppdrag.

Så det var kul, även om inte mitt lag vann.


För att det inte ska bli för mycket att läsa så måste jag nog avsluta detta inlägg nu.

Ha det bra hörni, och imorgon taggar vi skolavslutning!!





 









 

Av emmaelins - 11 juni 2015 17:11

Hej allesammans!



Snart så bär det av till nagelsalongen för min del..

Eftersom vi har våran skolavslutning imorgon tänkte jag för första gången fixa mina naglar lite extra på en nagelsallong. Fransk manikyr tänkte jag faktiskt köra på - ganska enkelt och klassiskt men ändå väldigt snyggt!

Mina naglar är alltid ganska korta och går av väldigt lätt.. Själv så tycker jag att det är som snyggast om man har lite längre målade naglar. Inte riktigt något som alltid fungerar för mig alltså.

När dem är klara kommer jag nog lägga ut resultaten här, jag får se.



När jag väl är inne på ämnet naglar passar det väl bra att jag bjuder på lite somriga nageldesigns! Smart va? Kanske just du hittar lite inspiration för dina kommande naglar... ;)










Alla bilderna är tagna från Google.se.





 

Av emmaelins - 10 juni 2015 19:45


Hej allihopa!



Idag hade jag faktiskt tänkt göra ett "empties-inlägg", alltså ett inlägg där jag visar produkter som jag använt slut och där jag även berättar vad jag har tyckt om dem, om jag tänker köpa dem igen osv..


Denna gången blir det fräscha bilder som är tagna av en systemkamera. Inget suddigt här inte! x)





 


Här har vi då en liten överblick på påsen. Säger väl inte så mycket egentligen men men.. x)







Emma S. - Deodorant


 


Denna deodoranten tycker jag har varit bra. Den luktar gott och den känns vårdande under armarna. Dock har den väl inte världens bästa hållbarhet men det funkar. Skulle kanske heller inte köpa om den eftersom det inte är någon mirakelprodukt. Men den var bra var den, helt okej.







Emma s. - Cleansing Facial Wash


 


Denna produkten från Emma S. däremot.. Verkligen perfekt för att rengöra ansiktet på morgonen. Man känner direkt hur återfuktande och vårdande den är. Rekomenderar denna ansiktsrengöringen starkt och skulle definitivt kunna köpa om den.







Medstop - Moisturising & Protecting Day



Cream


 


Denna dagkrämen tycker jag inte hjälpt mycket alls. Jag tror att jag borde köpa en mycket fetare kräm eftersom jag är ganska så torr i hyn. Så denna krämen har inte riktigt gjort någon skillnad med min hy och därför skulle jag inte köpa om den. Finns inte så mycket att säga egentligen.







Victoria's Secret - Total Attraction Body



Wash


 


Denna body washen tycker jag varit okej..? Alltså, jag vet inte riktigt vad man ska säga om den, märker typ ingen skillnad på olika body washes. Men man blir väl ren, antar jag? x) Detta är nog dock ingen produkt jag skulle köpa om. Man, iallafall jag, köper liksom produkter från Victoria's Secret  bara för att det just är Victoria's Secret fastän själva produkten kanske inte är så jättebra.







Loréal Paris - Calming Gel-cream Wash


 


Denna ansiktsrengöringen/sminkborttagningen har jag faktiskt lite blandnade åsikter om. Själva huden blir ju väldigt ren och fräsch efteråt men däremot så svider den lite på huden vilket kanske inte alltid är så skönt.

Detta är den tredje produkten just av den här sorten som jag har gjort slut på. Jag har ingen blekaste aning om jag kommer köpa den igen. Jag vet inte riktigt om den är värd priset, det kanske inte heller är någon mirakelprodukt precis, men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa istället.. Hmm.. Har ni något förslag på en bra sminkborttagning/ansiktsrengöring?







Dove - Nutritive Solutions daily moisture



conditioner


  


Ärligt talat så märker jag ingen skillnad på dessa ganska billiga balsammen. Jag brukar köpa dem från Dove och Head Shoulders så det är väl inget exlusivt precis. Men jag är iallafall 100 % säker på att jag kommer att köpa dem igen, det gör jag alltid.






Sådär! Det var lite av de produkter jag tagit slut på på den senaste tiden. Det var väl mest ansiktsprodukter men det är väl typ det som är lättast att ta slut på..?



Hoppas iallafall ni tyckte om inlägget så hörs vi!






 

Av emmaelins - 9 juni 2015 22:06
















Alla bilderna är tagna från google.se.




 



Av emmaelins - 8 juni 2015 21:15

Hejsan allesammans!


Såhär i slutet av vårterminenn brukar ju skoldagrna vara lite halvdana.. Det brukar alltid vara ganska chill, vilket är skönt. Men såhär lungt trodde jag aldrig att högstadiet skulle vara..


Redan efter de två första lektionerna, som vi i vanliga fall brukar ha, var vi inne på våran tredje rast som skulle vara 40 minuter lång. Då passade Emma och jag på att städa lite i våra skåp. Mitt skåp såg ut som ett bombnedslag så ja. (Vilket det i och för sig alltid är) x)

Sedan hade vi elevens val och då satt Emma, jag, två tjejer som heter Hanna och Iza i datasalen och spelade dataspel. (Främst från hemsidan Spela.se, om någon undrar) ;)

Efter det hade vi lunch och sedan musik där vi inte gjorde så mycket, as normal. Senare på eftermiddagen kollade vi på en film som handlade om hur man får en bra studieteknik, vilket känns som vi redan gjort tiotusen gånger vid detta laget. Vi avslutade sedan dagen med en lek på engelskan.



Puh, för lungt för att vara en skoldag. Nä, det är ju faktiskt bara skönt.




 


Bjuder på en  lite halvknasig bild från skolavslutningsdagen FÖRRA året. Herreguud va fort tiden går alltså!

+ att jag ser dum ut, men vem bryr sig för nu är det bara 3 dagar kvaar...




 



Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards