EmmaElins

Alla inlägg under juni 2015

Av emmaelins - 21 juni 2015 19:45


Hej på er!


I detta inlägget hade jag tänkt visa, samt skriva lite om de tre mascaror jag använde senast.

Mascaror, enligt mig är en väldigt viktig sminkprodukt som gör väldigt mycket i ansiktet, och eftersom jag vet att det är många som håller med mig passar det väl bra att jag skriver om några mascaror som jag rekommenderar, då jag tycker alla dessa mascaror är bra. Då vet ni vad ni ska köpa nästa gång.


Vi kör igång! ...








Maybelline New York - Big Eyes



Volume Express



 


  

 

Denna mascaran har jag tyckt varit väldigt bra. Ett STORT plus till den lilla nederfransborsten, verkligen jättelätt att applicera mascara på underfransarna med. För mig så blir fransarna väldigt naturligt långa men får ändå en touch av volym. Jag tog heller aldrig så mycket mascara, så man kan säkert få ännu mer volym med mascaran än vad j


Tips: För att utnyttja mascaran till max kan du när den tagit slut tvätta rent borsten och sedan använda den till en ögonbrynsborste. Du kan också använda den för att separera fransarna om du tycker det kommit lite väl mycket mascara på dem. Då slipper du köpa separata borstar för det. Smart va? ;)








L'Oréal Paris - Telescopic False Lash



Mascara


 


 

Denna mascaran tycker jag också har varit jättebra. Verkligen en toppenmascara för dig som vill ha långa, volymfulla och separerade fransar. (Vem vill inte ha det?) x)

För mig så blev den tyvärr torr väldigt snabbt, antagligen för att jag inte stängde den ordentligt, så i slutet så var den inte så bra längre. Men annars var den toppen! Men glöm INTE att stänga mascaran ordentligt när du har använt klart den för dagen. Den saken har iallafall jag lärt mig.








IsaDora - Build-Up Mascara



Extra Volume, Waterproof


 


 

Denna mascaran slår verkligen ALLT, och då menar jag verkligen ALLT! När jag säger att de andra mascarorna är jättebra är denna superduper jättejättebra. Fransarna blir verkligen så långa men ändå naturliga och man kan i stort sätt ta hur många lager som helst utan att det blir klumpigt. Skulle faktsikt nästan säga att denna mer är en längdmascara än en volymmascara. Det som gör att fransarna blir så naturliga beror nog på att mascaran inte är helt svart, utan drar mer åt det mörkbruna hållet. Det är verkligen någonting jag gillar och någonting som jag kommer att köra på.

En till sak som är bra med denna mascaran är att fransarna håller sig uppe hela dagen, pekar aldrig rakt fram. Därför föredrar jag nog ändå vattenfasta mascaror eftersom det gör så att fransarna håller sig på plats hela dagen.








Ja, som ni kanske kan förstå så är mascaran från IsaDora min stora favorit. Vilken är eran favorit? Kommentera!




Ni får ha det så bra så hörs vi!





 

Av emmaelins - 19 juni 2015 15:15

Hej på er!



Jag har under en lång period (ett halvår) använt ett schampoo & balsam i serien "Sheer Blonde" från John Frieda.

Så nu tänkte jag skriva lite om produkten och vad jag tycker osv..

Jag har skrivit om detta innan, men det var precis när jag börjat använda det, så jag tänkte att jag kan skriva en mer fullständig "recension" nu när jag förbrukat hela tuberna.


 


Dessa två (schampoo & balsam) är det bästa jag någonsin haft/testat.

Det står ju "go blonder" på förpackingen, och jag kan kanske inte påstå att man blir blondare, eller ja, något blondare kanske, men inte mycket.

Men däremot så hjälper det till att bevara den blonda färgen man redan har och ger mer lyster och glans. Så att det inte ser så rått ut.


Mitt hår har heller aldrig blivit så jätteflötigt, vilket såklart är jättebra då man absolut inte vill gå omkring med flötigt hår.

Istället får man lite extra volym och håret blir lent och glansigt.

Man skulle lätt klara sig på att bara tvätta håret 2 gånger i veckan med detta, jag tvättar 3 gånger, men 2 räcker ju gott och väl egentligen då schampoot & balsamet är så pass bra.

Doften är också ett plus i kanten, det luktar som ett "frisörschampoo" typ, fräscht och "lyxigt" på något sätt.


Och det är ju också så att man får det man betalar för.

Jag anser att dessa 2 är dyra, om man jämför med ett schampoo & balsam från Garniér för 30 spänn.

Dessa kostar 200 :- tillsammans, så alltså 100 kr st.

Men jag tycker det är värt det, helt klart. Jag har redan köpt 2 nya då jag är väldigt mån om mitt hår.

Ser inte håret bra ut så ser inget bra ut. Håret är väldigt viktigt enligt mig.


En sista sak, du behöver ju förstårs inte bara vara blond för att kunna köpa detta.

John Frieda har nämligen en serie för brunetter som heter "Brilliant Brunette", och en för rödhåriga (eller hur man säger?) som heter "Radiant Red".



Detta är inte ett sponsrat inlägg.


Hörs!







 


Av emmaelins - 17 juni 2015 20:30

Hejsan på er!



Nu var det ett tag sedan jag gjorde ett inlägg där jag skriver vad som händer i "livet" osv.. Så nu hade jag faktiskt tänkt sätta mig ner och göra det.


Igår var jag med Amanda hela dagen och vi hade kul tillsammans. Jag fick bland annat följa med till hennes farmot där vi åt middag - sådant tackar man ju liksom inte nej till. ;) Så det var ju trevligt det.

Lite fun fact kring det hyreshuset Amandas farmor bodde i. I trappuppgången kunde man höra hårdrock innanför en lägenhet. Om man lyssnade noggrant kunde man till och med höra det när vi var INNE i Amandas farmors lägenhet. Man kunde nämligen höra det åtta timmar om dagen berättades det, och detta skulle jag tyckt vara liite jobbigt om det var jag som bodde där.


Idag, däremot, har jag faktiskt inte gjort jättemycket. Mest bara tagit det lungt och städat både toaletten där nere och mitt eget rum. Vädret har ändå inte varit något vidare idag, bara en massa regn och rusk.



Påtal om helt andra saker så är jag verkligen så exalterad över säsong 5 av Teen Wolf. Det första avsnittet har premiär den 29 juni så snacka om att jag kommer att sitta bänkad då. Jag menar, jag har väntat i över ett halvår på denna säsongen nu och snart kommer den att släppas, oaaah!!


Ja, det var väl typ allt jag hade att komma med för denna gången. Innan vi skiljs åt (dramatiskt som det är) får ni njuta av Teens Wolfs trailer för säsong 5, vare sig ni vill eller inte. x)






Vi hörs!




 

Av emmaelins - 16 juni 2015 13:00

Hej allesammans!


(Detta är ett tidsinställt inlägg, så när ni läser detta är jag på semester i Italien) :)


I detta inlägget tänkte jag lyfta fram 4 tjejer som driver bloggar allihopa, och nästan alla - även youtube-kanaler.

Alla 4 bloggar på toppnivå och jag hämtar mycket inspiration från dessa bloggar.

Anledningen till att jag fastnat för dereas bloggar är dels för att alla handlar om mina intressen.

Bara den saken gör ju mycket, är jag intresserad så blir det ju mycket roligare att läsa då man kan ta lärdom av olika tips osv..



- Kenzas.se


 


 


Så otroligt roligt att se alla kreationer av outfits som dagligen läggs upp, och framför allt bilderna!!

Bilderna + poserna + kläderna = top notch.





- Elin.damernasvarld.se


 


Eftersom att jag är väldigt intresserad av hår & frisyrer så har Elin bloggen för mig.

Mycket tips och bilder på makeovers vilket jag älskar att läsa!





- Lindahallberg.se


 


 


Sveriges absolut bästa makeup-artist enligt mig.

Gillar att kolla på hennes yt-videos då hon är mycket bra på att förklara och ge tips!






- Nevnarien.se


 


Kan bara inte sluta inspireras av alla fantastiska bilder som Elin (nevnarien) tar.

Otroligt duktig!










 


Av emmaelins - 15 juni 2015 22:33




Bara jag som tycker denna musikvideon är så himla söt?







 

Av emmaelins - 15 juni 2015 21:20



Av emmaelins - 14 juni 2015 19:54


Hej på er!


Nu var det ett tag sedan jag gjorde ett sådant här inlägg då jag visar tre produkter jag verkligen tycker om, så det är det jag har tänkt göra nu.


Vi kör igång på direkten!



The Balm - FratBoy Blush


 

Några av er kanske kommer ihåg att jag fick detta rouget från The balm när jag fyllde år, och jag har BOKSTAVLIGEN använt det varje dag sedan dess. Ett så bra, högpigmenterat rouge som verkligen är så lätt att blanda ut och som lägger sig så fint på kinderna. WOW säger jag bara. En riktig mirakelprodukt!





Rimmel London - Stay Matte


Pressed Powder


 

Detta pudret GÖR verkligen så att huden håller sig matt relativt länge. Den täcker även svagare rodnader vilket jag verkligen tycker är superbra. Man får även ett lent och jämt resultat vilket jag tycker är ganska viktigt. Man vill ju helst inte ha ett kakigt och strävt resultat precis.. x) Jag är verkligen glad över att jag köpte denna produkten, solpudret hade verkligen inte gått längre alltså.



H&M - Have Fun


 


Detta är helt klart en av mina absoluta favoriter när det gäller parfymer. Jag har haft denna parfymen i snart två år nu och den har fortfarande inte tappat doften. Snacka om bra kvalité!

Det är inte förrän nu på senare tid som jag verkligen börjat använda denna parfymen, och så jag älskar den alltså. Verkligen en sådan här klassisk sommardoft. Söt, fruktig och inte alls för stark.

Ger även parfymen ett stort plus för dess pris. Man behöver liksom inte köpa på sig svindyra parfymer från Chanel eller Gucci för att det ska duga. Denna parfymen kostar under hundra kronor men doftar ändå godare än de flesta parfymer jag känner till. Big loove!




Sådär, det var lite produkter jag hade att komma med för denna gången.


Hoppas ni gillade inlägget så hörs vi!





 


   

Av emmaelins - 13 juni 2015 20:39


Imorgon smäller det - imorgon drar vi ut i vilda världen. Okej, Europa då x)

Har packat en stund nu på kvällskvisten och jag tror nog att jag fått med allt nu, i princip hela min sommargarderob..

Eller nja, inte riktigt, jag har väl fått begränsa mig lite. Men om jag kunde så skulle jag mycket väl kunna ta med mig allt jag vill ha med.


Detta ska hur som helst bli såå kuuul!

Kommer kanske göra något enstaka inlägg, men annars får ni nöja er med tidsinställda och Elins inlägg.


Mycket mer har jag väl inte att säga, ha det bra här hemma i Sverige så hörs vi!



 


 


Bjuder på lite halvdana mobilbilder x)









 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards