EmmaElins

Alla inlägg under juni 2015

Av emmaelins - 8 juni 2015 20:55



Fotograf: Emma

Modell: Elin

Styling: Emma & Elin




 


 


 


 


 


 


 

 








   

Av emmaelins - 7 juni 2015 20:40

Hej allesammans!



Sista veckan i skolan är kommen. Nu känner jag absolut ingen söndagsångest då veckan vi har framför oss bara är chill & rolig.

Om exakt 5 dagar, eller 4 egentligen, så tar vi sommarlov. Alltså på fredag - ska bli såå galet skönt & ROLIGT. Och nästa söndag vid den här tiden har vi kommit en bit på vägen till Italien!

Lääängtaaar !!


Men egentligen är det bara 2 "normala" skoldagar denna veckan, måndag & tisdag.

Då blir det väl antagligen lite städning och säkert en massa film-tittande på lektionerna.

Sedan på onsdag har vi temadag. Det innebär att alla elever engagerar sig kring ett ämne, t.ex mobbning. Inte för att det är mobbning den här gången, kommer inte ihåg var det var för tema..?

Men iallafall, då ska vi iallafall gå på en föreläsning, kolla på filmer och ha bränbollsturnerning.

Så det blir väl kul!


På torsdag är det "klassens dag". Då får varje klass själva bestämma vad man ska hitta på - typ vad som helst, men inget som kostar pengar för då måste var och en betala själv.

Så i våran klass ska vi ha skattjakt på förmiddagen och 5-kamp på eftermiddagen.

Vi är indelade i 5 grupper som tävlar tillsammans, och var och en av grupperna ska hålla i 1 gren i 5-kampen.

Jag tror det kommer bli riktigt kul faktiskt! Mycket roligare än att sitta och dega med en mattebok framför näsan. Haha x)


Och sedan på fredag är ju tiden inne för skolavslutning !!

Det ända negativa, om jag ska hitta något, är att den är så tidig!

Jag tror den börjar 8.10 eller något sådant..

Vilket är det tidigaste jag någonsin haft skolavslutning. Så det blir väl att knata upp runt 6 på morgonen då.

Men jag kommer nog vara så glad då att jag inte ens orkar vara morgontrött då ;)



När har ni skolavslutning? Kommentera!


Ha det bra, hörs!



 

Av emmaelins - 6 juni 2015 21:25


Har ni någon gång kännt att ni provar massor av olika produkter, men att ni aldrig blir riktigt nöjda? Haha, det kanske inte är en så svår fråga att svara på egentligen.. Så är de iallafall för mig och mina concealers. Jag känner att jag bara köper och köper, men ingenting blir bra. Antingen är de för mörka, för oranga i tonen eller så blir de kakiga när jag blandar ut dem.


Den senaste concealern jag köpte var den från Maybelline's Fit Me kollektion. Alla tycker den är så himla bra men njaa, säger jag. För mig fungerar den inte riktigt, iallafall inte under ögonen.





  • För det första är den alldeles för orange i tonen vilket gör att jag bara ser mörkare och ojämnare ut i huden.
     

  • För den andra är den för torr för att vara en flytande concelar, om ni förstår vad jag menar. Jag behöver nästan en rinnig en eftersom jag är så pass torr under ögnen.
     

  • För det tredje täcker den inte så bra. Det kan bero på att jag är väldigt mörk under ögonen och behöver en ganska så täckade concealer.



 


Så tidigare idag, när Emma och jag var på stan passade vi på att gå in på Åhlens där jag slog till på en annan concealer. Nämligen den från Loreal Paris True Match kollektion. Den verkade faktiskt bra då den drar mer åt det vita hållet än det orange/röda. Täckningen såg ut att vara bra när jag testade lite av den i butiken.

Nu hoppas, hoppas, hoppas jag verkligen att den är braa! Den var ganska så dyr för att vara så liten som den är.

Håller iallafall båda tummarna! ...






Har ni denna concealern? Isåfall, vad tycker/tyckte ni om den?

Kommentera!




 



Av emmaelins - 6 juni 2015 20:04

Hej på er!



Äntligen! Äntligen kom det lite värme, och inte bara lite. Sommaren visade sin bästa sida på en gång.

Det har varit ljummet och soligt i princip hela eftermiddagen. Dock har det svalnat av rejält nu på kvällen vilket är synd.. men dagen var hur som helst väldigt varm.

Kunde gå i korta shorts och t-shirt för första gången, så det var ju bra!

Hoppas bara värmen är här för att stanna.. väderprognoserna svarar tyvärr nej på den frågan, men vi får hoppas att det blir varmare än vad det varit nu de senaste veckorna.


Det är ju även Nationaldagen idag, men jag har faktiskt inte ens tänkt på det.

Hehe..

Men det är liksom inget speciellt egentligen, i min familj firar vi inte det på något speciellt sätt iallafall.

Det ändå vi gjorde var att ha svenska flaggan framme på middagsbordet x)


Firar ni på något speciellt sätt? Kommentera!




 


Bild från idag.







 

Av emmaelins - 5 juni 2015 20:38

Hej allesammans!



Nu tänkte jag återigen bjuda på nya "behind the scenes"-bilder som knäpps då vi har våra photshoots, så vi kör väl igång..



 


 


 


 


 


 


 


 


 








 

Av emmaelins - 4 juni 2015 22:11

 
Just nu är jag så glaad!


För några dagar sedan beställde våran familj hem en grej som jag verkligen längtat jättemycket efter.

Kan ni gissa vad? Ja? Nej, okej...




...*Trumvirvel* ...




En kamera, en systemkamera!!


För ganska länge sedan bestämde våran familj att vi skulle beställa en kamera som vi skulle använda när vi  t.ex reser, är på någon vacker plats osv osv.. Men jag tänker att jag kan använda de för att fota fräschare bilder till bloggen också! Så från och med nu kan ni räkna med bra bilder från min sida också, inte några dassiga mobilbilder. Är det inte toppen?


 


Kameran är en Nikon D3200.




 

Av emmaelins - 4 juni 2015 20:55

Hej på er!



Dagen har varit bättre än vanligt. Normalt sätt så står torsdag på listan av tråkiga skoldagar, enligt mig.

Måste faktiskt säga att vädret har stor betydelse om dagen ska bli tråkig eller rolig.

Idag har solen skinit hela dagen lång, och då blir man automatiskt på bättre humör.

Stormar & regnar det så faller det sig självklart att inte humöret heller är på topp, men som tur var så slapp vi det idag.


Dagen i skolan var chill. Så brukar det alltid vara de 2 sista veckorna, mer chill.

Vi hade bland annat en brand-utbildning med tre brandmän som berättade om ja, bränder och allt inom den fronten.. x)

Och sedan efter det fick vi sluta direkt, alltså 13.50 Vanligtvis brukar vi sluta 15.10 på torsdagar, men nu fick vi istället gå hem från sista lektionen vilket var skönt.


Efter skolan cyklade jag och Elin iväg till stan.

Jag köpte faktiskt ett par skor, igen.. x) Haha, men jag hade tittat ut dom här skorna och ville verkligen ha dom, så jag jag köpte dom helt enkelt.

Sedan passade vi även på att ta en glass och satte oss på ett trä-däck med utsikt över en å i solen, mysigt var det.



 


 






Ha det bra, hörs!










 

Av emmaelins - 3 juni 2015 18:42

Hej på er!



Haft en bra dag? Min har inte varit speciellt bra, går inte in på detaljer men det har helt enkelt inte varit en bra dag idag. Och man kan ju inte alltid ha "bra dagar"..


Hur som helst så tänkte jag ge ett tips på en sak som man bara mår allmänt bra av, iallafall jag.

Och det är..... *trumvirvel*..... Musik.

Ja, musik.. när jag sätter på topplistan på Spotify så släpper jag negativa tankar och massor av roliga minnen kommer upp. Lite lustigt kanske, men vissa låtar får mig att tänka tillbaka på roliga ögonblick.

T.ex "A sky full of stars" med Coldplay förknippar jag med när jag & min förra klass var på Liseberg, av någon konstig anledning.. x)

Men det kan ha varit för att den var så populär just då och för att den spelades i högtalarna inne på Liseberg.



Iallafall, musik är något som får mig och säkert många andra att må bra.

Måste även tipsa om Spotify's egna lista "FRESH", där brukar jag nästan alltid hitta någon NY låt som jag aldrig hört innan men fastnar för.


Tänkte även bjuda på lite låtar som jag personligen tycker är bra, just nu. :)




Waiting for love - Avicii






Sweet Escape - Alesso







Next to me - Otto Knows





Like no One's watching - Molly Sandén






Ha det bra, hörs!









 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards