EmmaElins

Direktlänk till inlägg 21 juni 2015

Recension: Tre olika mascaror

Av emmaelins - 21 juni 2015 19:45


Hej på er!


I detta inlägget hade jag tänkt visa, samt skriva lite om de tre mascaror jag använde senast.

Mascaror, enligt mig är en väldigt viktig sminkprodukt som gör väldigt mycket i ansiktet, och eftersom jag vet att det är många som håller med mig passar det väl bra att jag skriver om några mascaror som jag rekommenderar, då jag tycker alla dessa mascaror är bra. Då vet ni vad ni ska köpa nästa gång.


Vi kör igång! ...








Maybelline New York - Big Eyes



Volume Express



 


  

 

Denna mascaran har jag tyckt varit väldigt bra. Ett STORT plus till den lilla nederfransborsten, verkligen jättelätt att applicera mascara på underfransarna med. För mig så blir fransarna väldigt naturligt långa men får ändå en touch av volym. Jag tog heller aldrig så mycket mascara, så man kan säkert få ännu mer volym med mascaran än vad j


Tips: För att utnyttja mascaran till max kan du när den tagit slut tvätta rent borsten och sedan använda den till en ögonbrynsborste. Du kan också använda den för att separera fransarna om du tycker det kommit lite väl mycket mascara på dem. Då slipper du köpa separata borstar för det. Smart va? ;)








L'Oréal Paris - Telescopic False Lash



Mascara


 


 

Denna mascaran tycker jag också har varit jättebra. Verkligen en toppenmascara för dig som vill ha långa, volymfulla och separerade fransar. (Vem vill inte ha det?) x)

För mig så blev den tyvärr torr väldigt snabbt, antagligen för att jag inte stängde den ordentligt, så i slutet så var den inte så bra längre. Men annars var den toppen! Men glöm INTE att stänga mascaran ordentligt när du har använt klart den för dagen. Den saken har iallafall jag lärt mig.








IsaDora - Build-Up Mascara



Extra Volume, Waterproof


 


 

Denna mascaran slår verkligen ALLT, och då menar jag verkligen ALLT! När jag säger att de andra mascarorna är jättebra är denna superduper jättejättebra. Fransarna blir verkligen så långa men ändå naturliga och man kan i stort sätt ta hur många lager som helst utan att det blir klumpigt. Skulle faktsikt nästan säga att denna mer är en längdmascara än en volymmascara. Det som gör att fransarna blir så naturliga beror nog på att mascaran inte är helt svart, utan drar mer åt det mörkbruna hållet. Det är verkligen någonting jag gillar och någonting som jag kommer att köra på.

En till sak som är bra med denna mascaran är att fransarna håller sig uppe hela dagen, pekar aldrig rakt fram. Därför föredrar jag nog ändå vattenfasta mascaror eftersom det gör så att fransarna håller sig på plats hela dagen.








Ja, som ni kanske kan förstå så är mascaran från IsaDora min stora favorit. Vilken är eran favorit? Kommentera!




Ni får ha det så bra så hörs vi!





 

 
 
Ingen bild

Anna

26 juni 2015 12:21

Hej!
Är det ni som tar bilderna här på eran blogg?
De är i alla fall väldigt fina och proffsiga. :))
Härlig blogg förresten, lycka till med den i framtiden!
Kram från en läsare

emmaelins

26 juni 2015 19:15

Hej!
Ja, det är faktiskt vi som tar bilderna, tack så jättemycket.
Kram! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards