EmmaElins

Alla inlägg under september 2014

Av emmaelins - 2 september 2014 13:03

Hallå där! ;)



I detta inlägget tänkte jag skriva lite om helgen som varit, för jag var ju i Stockholm då.

Jag hann tyvärr inte uppdatera något därifrån för att tiden går fortare än vad man tror, så jag hade inte tid helt enkelt.

Men hur som helst, jag berättar nu istället!



Så, vi var uppe i Stockholm cirka 20.30 Seent, men det är ju en bit att åka för min del.

Så det var bara att äta och sedan lägga sig för att samla krafter till lördagen.


Lördagen blev en intensiv dag men väldigt rolig.

Jag och min lillebror var där med min mormor & morfar, så det var kanske inte direkt en 'shoppingresa', för vi gjorde lite annat också.

Men vi gick upp skapligt, tog tunnelbanan in till 'city' och gick i stan hela förmiddagen.

Shoppade lite iallafall, även om vi bara gick i stan några timmar.


På eftermiddagen drog vi oss mot Gamla stan för att kolla lite på slottet och andra gamla byggnader.

Det skulle vara en demonstration i Kungsträdgården vid den tiden, och snacka om kaos alltså!

Poliser överallt o, massor av folk.

Så efter vi hade varit Gamla stan ett tag så tog vi färjan över till Gröna Lund!

Och vi var där hela kvällen vilket var kuul.


På söndagen gjorde vi en liten tripp ut till Kaknästornet.

Det är ett HÖGT torn med utsikt över hela Stockholm. Sedan bar det iväg hemmåt igen.


Helgen har varit grymt kul och jag skulle gärna åka tillbaka imon om jag kunde!

Nu bjuder jag på lite bilder :)



    

                                                  
         Kungsträdgården  



     

    

                                                  
          Gamla Stan 



      

                                                  
      Gamla stan igen x)



      

                                                  
          Gröna Lund



    

                                                  
          Kaknästornet 





     

Hoppas ni gillade inlägget så hörs vi!

Föresten, om ni vill se vad jag har köpt så kan jag visa det! Kommentera isåfall. :)








 


Av emmaelins - 1 september 2014 16:04

Hej!


Nu hade jag tänkt göra min andra 'Elin hissar & dissar' :)





- Glasnudlar

Smakade det för bara nån vecka sen och det var bara så mycket godare än vanliga nudlar!

Loove It! :)




- Kabelstickade tröjor

Älskar kabelstickade tröjor! De passar suveränt på hösten och vintern och är så lätta att matcha!




- Ombre naglar

När man väl får till ombrenaglar är det hur snyggt som helst! Man kan kombinera så många olika färger vilket jag älskar! ;)




- Skolstart 

Från att jag dissade skolstarten till att hissa den! Nä, men det känns ändå skönt att komma tillbaka in i runtinerna efter ett långt sommarlov och dessutom har jag fått nya kompisar i min nya klass som jag knappt pratat med innan! :) Ett minus för läxorna dock..




 




- Läxor

Det dåliga med skolan just nu är läxorna. Känns som jag fått 10 läxor fast än skolan knappt börjat än.. :/




- Ryggsäckar

Jag trivs inte riktigt med att ha ryggsäck. Jag tycker det känns knöligt och klumpigt. Hellre en väska som man kan hänga över axeln!




- Kylan

Nu när hösten är på intåg innebär det att kylan också är det. Jag hatar verkligen att frysa, det är så obehagligt och brr... Så mycket hellre svättas än att frysa.




- Stora mascaraborstar

Jag tycker inte om stora mascaraborstar. Det blir bara klumpigt och dant när jag använder dem.

Enligt mig ska mascaraborstar vara långa och ganska smala, inte tjocka och klumpiga. Allmänt jobbigt!





Det var allt jag tänkte hissa och dissa i detta inlägget!

Vi hörs! :D








 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards