EmmaElins

Alla inlägg under september 2014

Av emmaelins - 21 september 2014 21:37

Go kväll på er :)



Hur står det till en sådan här sen söndagkväll?


Själv har jag bara haft det allmänt cozy idag.

Dock fortfarande inte frisk, så det blir ingen skola imon heller..


För min del känns det som om det inte har varit mycket med september 2014.

Nu har mina förkylningar varit lite utspridda fram och tillbaka veckorna som gått, men om man slår ihop hela tiden jag varit sjuk i streck så blir det MINST halva september.

Men det är som tur är inte bara jag som åker på detta gång på gång.

I skolan cirkulerar det ju bara runt, runt och runt. Folk hostar, nyser, går till skolan när man mår halvbra.. och det är ju DÄR problemet uppstår & aldrig ger med sig när folk går till skolan lite förkylda och hostiga.


Men men, jag hoppas på att bli helt frisk i veckan nu och sedan är det BYE BYE med mina förkylningar.


Hoppas även på ett bättre, friskare och härligare oktober nu!

Känner på mig att det kommer bli cooozyyy x)



Vi hörs!



       

                                                  
               Cozy time










 

Av emmaelins - 21 september 2014 17:34

Hejsan! ;)



När Emma och jag bakar gör vi alltid vår såkallade specialare, kladdig men god kladdkaka.

Nu har jag precis gjort en fast utan Emma eftersom hon fortfarade är sjuk.. :(


Tänkte skriva receptet så ni kan göra den själva. (:



 




Du behöver:



2 ägg


3 dl socker


1 1/4 dl smör


1 1/2 dl vetemjöl


4 msk kakao


1 1/2 tsk vaniljsocker




Gör såhär:


Sätt ungen på 150 grader.

Vispa äggen och sockret pösigt.

Smält smöret medan du blandar de torra ingredienserna i en annan skål.

Rör sedan ner det smälta smöret och de torra ingredienserna i de vispade äggen och sockret.

Häll smeten i en form ocg grädda i ugnen i ca 25 minuter.





Sådär! Lätt som en plätt! :D

Men nu ska jag nog njuta av min kladdkaka.




Vi hörs!










 











Av emmaelins - 19 september 2014 19:13









 

Av emmaelins - 18 september 2014 18:21


Här är lite bilder från våran lilla "autumn photoshoot" vi hade häromdagen.

Det är typ bara bilder på Elin eftersom jag har tagit alla x)




     




       




      




                  




                      




              




               





               




              










 

Av emmaelins - 18 september 2014 17:18

Hej allesammans! ;)



Det börjar bli standard nu, att sitta hemma och glo.

Eller rättare sagt vila och inte orka göra någonting.

Sedan den 31 augusti har jag inte varit HELT frisk..

Jag har varit i skolan, men jag har helatiden var lite småhostig och förkyld.


För att inte tala om igår då jag var i skolan med 39 grader feber på eftermiddagen.

Började känna på eftermiddagen att huvudet dunkade som om hjärnan slog volter. x)

Sedan började jag även frysa och skaka som ett asplöv.

Och sista lektonen trodde jag att jag skulle svimma. Nej men nästan iallafall.

Men jag bet ihop hela dagen för att jag ville inte missa massor igen.


Idag var jag hemma IGEN, men idag var det ändå dags att åka ner till sjukhuset och kolla upp det hela.

Besöket gick på 5 minuter ungefär.

Doktorn, kollade lite i halsen - det är där jag har mest problem. Men han kunde inte hitta några fel på varken mig eller halsmandlarna. *lättad suck*

Men jag fick iallafall någon slags speciell spray, så nu får vi verkligen hoppas att det blir bra!


Jaja, nog pratat om detta. Ni måste vara trötta på att höra om mina hals - och förkylningsproblem x)



Annars så har det varit en fin septemberdag idag. Så tråkigt och bara sitta här och titta när det finns roligare saker att göra.

Höstkänslan börjar komma mer och mer, men dock har löven inte börjat skifta färg så mycket ännu.

Så än sålänge är det inga fina höstträd att ta kort på.. ;)



Det blev ett långt inlägg känner jag nu.

Vi hörs!




      

                                        Igga det där himla vecket i tröjan, haha x) 











 

Av emmaelins - 16 september 2014 20:49

 








 

Av emmaelins - 15 september 2014 20:08




 





 



Gjord av bästa Emma :*


 

Av emmaelins - 15 september 2014 17:56

Hejsan!



Nu tänkte vi visa upp några outfits vi satte ihop för några dagar sedan.



  


Klänning: H&M

Skor: Ellos


En jättegullig outfit med små söta kaniner på. Älskar att ha ett skärp till och några snygga boots.

Loove it! :)



            


Kofta: Odd Molly

Jeans: Kappahl

Linne: H&M

Skor: Ellos




          


Kofta: H&M

Linne: H&M

Jeans: Kappahl

Skor: Skopunkten




           


Tröja: Noll - sexton

Kofta: Masion Scotch

Jeans: Kappahl

Skor: Ellos




       


Stickad tröja: Åhléns

Kjol: H&M

Skor: Ellos


Väldigt fin, färgglad och höstig outfit. Enkel att sätta ihop men ändå väldigt snygg.







Det var alla outfits, hoppas ni tyckte om inlägget och fick lite inspiration.

Hörs!









 

      

Foto · Mode

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards