EmmaElins

Alla inlägg under september 2014

Av emmaelins - 14 september 2014 20:36

Hejsan på er! :)


Ja, nu är det söndagkväll igen och det innebär att det är skola imorgon igen..

Herregud vad helgerna går fort! Söndagsångeest...



Idag har Emma och jag varit hela dagen. Och vi har i stort sätt fotat hela tiden. x)

Det var ett tag sen vi gjorde det tillsammans eftersom läxor och sjukdommar kommit emellan.

Får hoppas att det blir mer av det nu i höst. Vi har redan planerat in en såkallad "höstshoot". Bilder från den kommer säkert upp senare. ;)



Nu ikväll har jag suttit och kämpat med min himla matteläxa som inte ville ge sig.

Vi har inte gått igenom de slags uppgifterna än så det förenklade ju inte det hela precis..



Nu ska jag snart göra mig iordning och göra lite te åt mig själv för att lindra min hals lite. Hostar nästan hela tiden.. :(




Vi hörs! ^^






 

Bjuder på en bild på mig i peruk! (;







 

Q&A

Av emmaelins - 14 september 2014 13:54

Hejhej :)



I detta inlägget tänkte vi svara på lite frågor vi fått. ^^



Har ni någon youtubekanal/videofyme?

Nej, vi har inget av det.


Vilken är eran favoritkändis?

Dylan O'brien, Ariana Grande och Kenza.


Hur länge har ni känt varann?

I stort sett hela våra liv, men vi blev bästa kompisar i förskoleklass.


Vad har ni för hoppy's?

Elin: Dansa, sjunga, fotboll, rita, styla (smink) och fotografera.

Emma: Fotografera ofc, dansa, sjunga och styla. (frisyrer & smink)


Vad gör ni på fritiden?

Elin: Jag dansar balett, jazz och modern dans, spelar fotboll och är med kompisar.

Emma: Fotograferar, är med kompisar, och dansar jag med.


Hur har ni gjort eran header?

Vi har använt oss av pixlr.com för att göra våran header.


Favorit body mist?

Emma: Pure daydream

Elin: Endless love


Favorit butik?

Emma, Elin: Sephora, Victoria's Secret.





Ja, det var alla frågor.

Hoppas ni gillade inlägget, hörs!




 



       

Av emmaelins - 13 september 2014 16:35

   



Hej på er! :)



Hoppas ni njuter ordentligt nu när det är helg.

Själv gör jag inget speciellt idag.

Var hos min mormor & morfar i förmiddags på kalas. Eller kalas och kalas, morfar fyllde år så det var därför vi var där.

Snackade lite med Elin som inte var helt pigg idag, lite förkyld så vi kunde inte vara idag heller.

Dessa förkylningar som går i skolan verkar aldrig vilja ge med sig.

Jag till exempel blev sjuk för 2 veckor sedan och hostar fortfarande lite, lite.


Men jaja, nog pratat om förkylningar.


Vad har jag gjort mer idag då?

Jo, jag var en sväng och kollade på min lillebrors fotbolls match förut.

Men brrr, det var verkligen inte skönt och stå där och frysa i lite blåst under en grå och molnig himmel.

Så jag tröttnade ganska fort och åkte hem bums efter matchen var slut.


Och nu har jag bytt om till mjukare kläder och precis fotat lite här hemma.

Det är verkligen något jag aldrig tröttnar på - att fotografera.

Så gaaalet kul och något jag gärna skulle vilja syssla med i framtiden.


          


Här är några av de bilder jag tog förut.




Men ja, ha en fortsatt härlig lördag så hörs vi.

Hej sålänge ;)









 

Av emmaelins - 12 september 2014 18:42






                  




                 



                 



Tröja: Ginatricot

Jeans: JC (crocker)

Stövlar: Vet inte faktiskt..



Älskar, älskar, älskar den marinblåa tröjan. Väärldens mysigaste!

Fick hem den för några dagar sedan och den är redan en favorit. Har en likadan i ljusrosa (:

Det som är bra är att den är nästan exakt likadan som den från Gant. Men den jag har på mig nu kommer från Ginatricot, så då behöver man ju inte lägga 1000 kr på en Gant-tröja. Förutom att Gantmärket inte sitter på denna då x)

Men den är lika fin ändåå <3









 



Foto · Mode
Av emmaelins - 11 september 2014 21:18

Our Story - Mako








 

Av emmaelins - 10 september 2014 19:18

Hej, hej! :)



Idag har det varit en ganska normal onsdag.

Vi hade en halvtimmes sovmorgon idag vilket faktiskt är jätteskönt. Men direkt när man kom till skolan var det bara att köra igång med So-prov som handlade om valet. Men det var inga svåra saker så det gick bra för mig.

På mattelektionen satt jag och en kille i klassen och sköt suddspån på varandra.. Moget?..

Sista lektionen var iallafall hemkunskap och vi fick vänta i åtta minuter innan läraren äntligen öppnade dörren som trodde att vi började tio minuter senare än vad vi egentligen gjorde.

Det är ju så att om man får vänta i mer än i tio minuter på att läraren ska komma innebär det att lektionen är inställd så vissa hade till och med hämtat sina väskor och ryggsäckar förberädda på att gå hem men i åttonde minuten öppnade läraren dörren iallafall.. :(

Vi gjorde någon äcklig omelett som smakade ägg.. :/



För en stund sen gick Emma hem. Vi var ute och fotade lite för vi har inte varit på nästan två veckor innan idag.



Yes. Nu ska jag snart äta ärtsoppa och pannkakor.. Tummen ner för ärtsoppan men tummen upp för pannkakorna. x)



Vi hörs! ^^







 

Av emmaelins - 8 september 2014 18:25

Hejhej (:


Satt och målade naglarna förut, och själv blev jag faktiskt nöjd.

Tänkte visa er resultatet!




      




      



      



      



Nagellacken jag använde mig av var:

- Ett ljust 'nude-färgat' lack från "Moss Copenhagen"

- Guldigt nagellack från Max factor i nummer 01 "Ivory"

- Till sist ett topplack från Depend.










   

Av emmaelins - 7 september 2014 21:20

Hej på er!



Idag har jag gjort.. ingenting.

Gissa vad? När jag skrev i torsdags att jag var "back on track" så blev det inte långvarigt.

När jag skulle sova började jag känna att halsen började svullna igen, och på fredagen hade ont igen.

Dock inte JÄTTEont, så jag gick till skolan ändå. Men sedan kom förkylningen, hostan och resten.


Så denna helgen vart inte som planerat! Så sjukt trist. Hade en sak inplanerad idag men fick ställas in pågrund av denna långdragna förkylning.


Som tur var har jag inte varigt jättehängig. Så jag har iallafall orkat vara uppe och ute.

Men ändå, en hel helg som jag kunde utnyttjat till mycket roligare saker än att vara sjuk.

Men men, inget kan man göra.


Imon är det måndag igen och skola..

går till 15.20 och har 7 lektioner, yey :/


Aja, det kanske uppstår något roligt? Vem vet? x)


Haha, ni får ha det bra! Hörs!









 





Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards