EmmaElins

Alla inlägg under september 2014

Av emmaelins - 7 september 2014 16:53

Hejsan! ;)



Tidigare idag gjorde jag en sminkning på mig själv som jag blev ganska nöjd med. En väldigt natural och vardaglig sminkning. Så i detta inlägget tänkte jag visa vad jag har använt mig av för prudukter och lite andra tips! :D




 





 





 



Jag använde mig av tre borstar och en ögonfransböjare.



- Vanliga ögonskuggsborstar passar bra till att lägga ögonskuggor på hela ögonlocket eller en del av det. Används oftast för att lägga basen (grunden) på ögonlocket.



- Ögonskuggsborstar som är lite spetsiga upptill används ofta där man vill komma åt lite mer. T.ex i globlinjen.



- Snedskurna borstar borstar kan man använda lite var som helst men jag gillar att använda dem till den nedre fransraden och i ögonvrån. (Fick inte med den på bild eftersom den finns på den andra sidan av den ögonskuggsbortsen som är lite spetsigare upptill)



- Den ögonskuggsborsten som är lite större och fluffigare än de andra kallas 'Blending Brush'. Den används till att blanda samman ögonskuggor så att det ser mer inflytande ut och så att alla skarpa linjer och kanter försvinner.





 






 


Jag använde mig av en liten palett med bruna nyanser från Viva La Diva som jag tycker har ett lagom bra pigment.



1. Först så tog jag och lade den ljusaste ögonskuggan på hela ögonlocket med hjälp av den vanliga ögonskuggsborsten.



2. Sedan så tog jag den tredje ljusaste eller mörkaste och lade på yttre kanten utav ögat och jobbade in den mot globlinjen med hjälp av ögonskuggsborsten som är spetsig upptill.



3. Sedan tog jag den mörkaste ögonskuggan och lade den i den yttre kanten utan ögat för att skapa ett djup med samma borste.



4. Tillsist tog jag den ljusa ögonskuggan igen och lade lite i ögonvrån och lite precis under ögat med den snedsskurna borsten så man ska se en aning piggare ut.





  



Mascaran jag använde heter 'Big Eyes' och är från Maybelline New York.

Denna mascaran tycker jag är superbra! :) Jättebra med en mindre borste till underfransarna.



Sådär! Man behöver inte alltid köpa jättedyra produkter för att få till en fin sminkning. Väldigt enkelt dessutom.

Detta blev ett väldigt långt inlägg! x) Men hoppas ni gillade det ändå så hörs vi! ^^







 

Av emmaelins - 6 september 2014 11:00





  






 









 

Av emmaelins - 5 september 2014 19:59



                      

     



    

     



     



                         




Tröja: Ginatricot      

Skjorta: Ginatricot

Jeans: Kappahl

Skor: Converse











 

Foto · Mode
Av emmaelins - 5 september 2014 14:39

Hejsan!



Nu är det minsann min tur att bli sjuk. Vaknade idag ock kände att jag inte hade någon ork att gå till skolan. Om jag skulle pallrat mig iväg till skolan ändå skulle jag fått gå hem igen...

Igår hade jag världens halsont men härdade ut dagen ändå. Idag har mtt halsont försvunnit men helt pigg ska man ju inte få vara... Nu hostar och nyser jag och det rinner ur näsan på mig hela tiden. :/

Men de första veckorna efter sommarlovet slår förskylningen till när alla träffas igen.


Ja.. Jag har inte gjort så mycket idag. Bara vilat ut mig så förhoppningsvis blir jag bättre snart.

När jag är sjuk brukar det inte vara så länge som tur är! ;)




Vi hörs!


 








 

Av emmaelins - 4 september 2014 20:23

Hejs svejs!



Var några dagar sedan nu igen..

Men jag har varit sjuk och vart hemma sedan i måndags eftermiddag då jag fick gå hem från skolan för jag mådde SÅ dåligt :/

Det senaste året har jag blivit sjuk oftare & oftare, och alltid samma sak:

Halsont och förkylning.

Jag som är så hygienisk, tvättar händerna typ jämt x)

Nä, fortsätter det såhär så får jag väl kolla upp det.. ?


Men nu är jag "back on track" igen!



Idag var Elin och jag även på en marknad som ligger lite utanför stan.

Vi slutade skolan 15.10 och bussen skulle gå 15.40 Så det blev väldigt stressigt att först cykla hem och lämna grejerna, och sedan vidare till närmaste busshållsplats som ändå inte ligger precis nära.

Vi gick ombord på en fullsmockad buss, så vi fick stå upp, nästan halvvägs iallafall.


Men iallafall, vi gick där och tittade lite i typ 1 och en halv timme. Köpte dock ingenting,

egentligen är det inte så mycket att ha där ute, det är samma varje år.

Så ja, men det kan väl vara kul att kika runt lite eftersom det bara är en gång om året.



Haha, jag tog en väldigt fin bild på Elin i en väldigt fin peruk x))



         




Ja, men det var väl allt jag hade och skriva nu.

Sov gott :)








 

Av emmaelins - 4 september 2014 18:50

Bang Bang - Jessie J, Ariana Grande, Nicki Minaj









 

Av emmaelins - 3 september 2014 19:06

 

Trikåtopp: H&M


Cardigan: H&M


Jeans: KappAhl



Mycket simpel men ändå snygg som passar till vardags.








 

Av emmaelins - 2 september 2014 20:40

Hejsan! ;)



Tänkte skriva ett litet kort inlägg nu innan jag ska läsa det sista till ett SO-prov min klass kommer att ha imorgon.


Som sagt ska jag ha ett SO-prov imorgon om kommunen och även ett matteprov som alla skolor i min kommun kommer att göra. Ser inte riktigt fram emot det så jag får hoppas på en lååång natt. (;


Vi har också fått en hel del läxor som måste göras. Anlednigen till att vi kanske skippar att blogga någon dag är för att vi har mycket läxor. Tyvärr går ju läxorna först...


Idag har det varit en hyfsad dag, inga roliga lektioner precis men, men..

Imorgon har vi sovmorgon vilket är nice, en hel halvtimme, WOW! Nä, men det är ganska mycket egentligen.



Ja, nu vet ni hur lite hur läget är här. Hoppas alla ni har det bra i skolan!

Kommentera gärna vilken klass ni har börjat i nu efter sommarlovet, alltid lite skoj att veta! :D



Vi hörs!








 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards