EmmaElins

Alla inlägg under augusti 2014

Av emmaelins - 8 augusti 2014 21:09

Hej svejs!



Jag hade tänkt att uppmana er om en sak i detta inlägget.

Vi, både Emma och jag tycker det är jättekul när ni ställer frågot till oss! :)

Vi vill gärna att ni ställer frågor till oss som vi kan svara på i inläggen.



Det kan vara vad som helst, från 'This or that'-frågor till helt andra random frågor. Något som ni vill veta om oss eller något helt annat. :D



Som sagt, fråga bara en massa frågor för det är verkligen sjukt kul att svara på dem.

FRÅGA FRÅGA FRÅGA! :D



Det blev ett kort inlägg nu ikväll men jag ville bara förmedla detta till er.




Vi hörs! <3








 

Av emmaelins - 8 augusti 2014 13:42

Hejsan allihopa!



Nu hade jag också tänkt visa mina fem 'skönhetsfavoriter'

Jag rekomenderar självklart också dessa produkter eftersom jag tycker de är jättebra! :D

Jag har valt några likadana prudukter som Emma gjorde men olika åsikter har vi ju.




1. O.P.I nagellack


Älskar bara detta nagellacket. Räcker bara med ett lager för att få till en jämn och superfin färg. Nagellacket är absolut inte klumpigt men inte heller för rinnigt. Perfekt konsistens. Detta nagellacket är mindre än orginalet men det är jättebra ändå! :D


 






2. The rocket mascara


Fruktansvärt bra mascara från Maybelline New York. Ögonfransarna blir separerade och får mycket volym. Love it. <3


 






3. I love... Strawberry & Cream body lotion


Body lotion som luktar jättegott av jordgubbe. Brukar använda den på händerna och den återfuktar superbra och man blir mjuk och len om händerna. Självklart luktar man underbart efteråt också. (:


 






4. Tangle Teezer


Borste som borstar håret skonsamt och gör håret mjukt och lent. Funkar även att borsta håret när det är blött. Ett plus för borstens utseende. Den är bara såå fin! :)


 






5. Endless Love body mist


Alla känner ju till Victoria's Secret Body mist. Endless Love är min absoluta favorit.

Vissa tycker Endless Love luktar äckligt men jag förstår verkligen inte varför. Den luktar så fräcsht och nyducshat. Man kan också känna doften av äpple. ÄÄÄLSKAR DEN! <3


 



Det var fem produkter som jag tycker riktigt mycket om. Hoppas ni gillade detta inlägget så hörs vi! ^^









 

Av emmaelins - 7 augusti 2014 21:33

Hejsan hejsan! ^^



Nu hade jag tänkt göra en TAG som handlar om bara hår.

Vi kör igång helt enkelt!



1. När var det första gången du klippte dig?

När jag var liten toppade alltid min mamma mitt hår. Men första gången jag klippte mitt hår kort var nog i förskoleklassen.



2. När var det första gången du färgade/blonderade?

Jag har varken färgat mitt hår eller blonderat det.



3. Vilken är din favorit hårprodukt?

Jag använder inte så mycket produkter i mitt hår eftersom jag tycker om det som det är.

Jag har i och försig inte så mycket så jag kan tyvärr inte svara på det.



4. Vilken hårprodukt är du missnöjd över?

Jag är inte sådär speciellt missnöjd över någon produkt men en produkt jag inte gillar lite mindre är ett hårspray från 'Fashion For you' eftersom håret blir ganska stelt när man använt det.



5. Vilken hårprodukt vill du helst köpa?

Jag vill gärna köpa ett Batiste torrschampo.



6. Hur vill du har ditt hår nästa gång du går till frisören?

Jag vill klippa mitt hår lite mer uppklippt framtill och även lite därbak. Sedan såklart toppa håret! :D



7. Beskriv ditt naturliga hår. (utan värme)

Jag är brunett och har väldigt tjockt och fluffigt hår. Mina toppar böjer sig lite innåt och vid ena sidan av min bena har jag en stark virvel. Från början hade jag mittbena men jag brukar ändra den ofta så nu har jag någonstans mitt emellan.



8.  Vad tycker du om hårförlängningar?

Jag tycker att det kan vara väldigt fint om man passar i det. Själv skulle jag nog inte trivas eller vilja ha det.



9. Har du någon hår-idol, vilken isåfall?

Nej, jag har ingen hår-idol. Visste inte ens att man kunde ha det. :D


10. Säg en hår-regel du inte följer?

Regeln där man inte ska borsta håret efter man duschat brukar jag inte följa. Mitt hår blir så trassligt om jag inte gör det. (:



Sådär! Det var alla frågor i denna TAG:en. Hoppas ni tyckte om den. <3



Vi hörs!








 

Av emmaelins - 7 augusti 2014 13:09

Hejhej (:


Nu tänkte jag visa mina 5 'skönhetsfavoriter'.

Det är lite blandade produkter, från dofter till krämer.

Alla dessa grejer rekommenderas självklart eftersom det är mina favoriter c;




  1. Ralph Lauren parfym


Älskar, älskar denna underbara doften ! Den är ju väldigt populär så jag tror många har den.

Luktar fräscht, lite sött, och 'tjejigt' :'D


  

2. Pure Daydream body mist


Mina absoluta favorit från Victoria's Secret.

Den passar till alla tillfällen och luktar lagom av frukt, bär och fräscht.

LOOOVEE <3


 

3. Big Eyes Mascara


Superbra mascara från Maybelline New York.

Separerar fransarna och ger MYCKET volym. Ett plus för den lilla borsten för underfransarna.


 



4. Tangle Teezer


Superbra borste, och mer skonsam för håret än en vanlig hårborste, plus att du får ett mjukt och fint resultat.

Med den kan man även borsta när håret är blött.




 




5. NIVEA dagkräm


Denna använder jag varje morgon och den är super. Återfuktar huden kanon och man känner sig fräsch i ansiktet efteråt.




 







Sådär! Det var alla produkter. Hoppas ni gillade inlägget så hörs vi :)








 


Av emmaelins - 6 augusti 2014 20:52

Hej på er!



Idag har det varit en jättebra dag!

Min mamma och jag åkte till Jönköping på förmiddagen och vi ägnade nästan en hel dag att shoppa, vilket jag älskar! ^^



Vi köpte lite allt möjligt, från kläder till inredningssaker. Vi köpte saker som jag kan ha när jag börjar skolan, bland annat en mapp och ett PENNFACK?..

Jag vet inte men det känns som man hade pennfack i mellanstadiet men det är väl bra att ha ordning på sina pennor även i sjuan antar jag.. Äsch, jag vet inte! :D



Vi köpte också lite smått och gott som jag kan ha på min anslagstavla, en kalender, lite fina kort osv..



Känner mig inte jättepepp på skolan iår.. Förmodligen för att det blir förändringar som jag inte tycker särskillt mycket om, mer läxor m.m Men lite spännade blir det nog! (:



Nu ska jag mumsa på lite Polly medan jag kollar på min favoritserie, Teen Wolf! Sommarlovet är ju inte slut än! :D 

Tipsar verkligen den serien. Den är verkligen grym!




Vi hörs!







 

Av emmaelins - 6 augusti 2014 13:30

Hej svejs c:


Nu tänkte jag göra en "This or That" - TAG!


1. Sommar/vinter? Sommar


2. Matte/engelska? Engelska


3. Hallon/blåbär? Hallon :p


4. Hus/lägenhet? Hus


5. Choklad/vanilj? Choklad, men om det gäller doft så väljer jag nog vanilj (;


6. Svart/vitt? Vitt


7. Iphone/android? Iphone c:


8. Spotify/youtube? Spotify


9. Hund/katt? Katt


10. Shorts/kjol? Shorts, fast det är fint med kjol också (:


11. Isadora/Maybelline New York? Maybelline New York


12. Stan/landet? Stan


13. TV/dator? Dator


14. Gå/jogga? Jogga


15. Springa i skogen/löpband? Springa i skogen C:


16. Gröna lund/Liseberg? Liseberg


17. Julafton/nyår? Julafton


18. Videofyme/youtube? Youtube


19. Inte musik/musik? Musik


20. Dag/natt? Dag :D


21. Spara/slösa? Spara


22. Mascara/ögonskugga? Mascara


23. Nikon/Canon? Canon


24. Blogga/vlogga? Blogga ofc!


25. Instagram/Facebook? Instagram


26. Sjunga/dansa? Dansa


27. Systemkamera/digitalkamera? Systemkamera


28. Skola/lov? Lov (;




Sådär! Hoppas ni tyckte det var lite kul iallafall c;


Vi hörs!








 

Av emmaelins - 5 augusti 2014 21:19

Hejsan allihopa! ^^



Nu hade jag tänkt berätta, steg för steg, hur man gör dessa enkla men jättesnygga naglarna.



1. Måla naglarna med ett valfritt nagellack som du tycker är fint. Spelar ingen som helst roll vilken färg men nagellacket ska helst vara väldigt flytande, alltså inte klumpigt.



2. Sedan gör du försiktigt tre prickar i kanten av nageln med ett nagellack du tycker passar till. Du kan använda en tandpetare eller något annat verktyg för att göra prickarna.



3. Tillsist målar du bara ett tunt laget toplack för att få ett glansigt och fint resultat. (:



Lätt som en plätt! :D Tre enkla steg för att få jättesnygga naglar! Går på ett nafs!



Lycka till! <3








 

Av emmaelins - 2 augusti 2014 18:17

Hejsan på er!


Nu hade jag tänkt göra en liten tag som heter "About me" så ni får lära känna mig ytterligare lite till.


Vi kör igång direkt!



Vad är ditt mellannamn: Jag heter Maria i mellannamn.



Vad är ditt favoritämne i skolan: Mitt favoritämne i skolan är antingen bild, idrott eller svenska.



Vad är din favoritdryck? Självklart är det Orangina! :D



Vad heter din favoritlåt just nu? Den heter Break Free med Ariana Grande.



Vad är din favoritmat? Allt som har med grillat att göra. :)



Vad var det senaste du köpte? Det är säkert något tuggummi eftersom jag är helt beroende av dem. :D


Vad heter din favoritbok föralltid? Det är "Bara inte du" av Katarina Von Bredow.



Vilken är din favoritfärg? Jag gillar aprikosfärg, vitt, svart och skrikrosa.



Har du något djur? Nej, det har jag inte.



Vilken är din favoritparfym? Jag har ingen favoritparfym men om man ska räkna med bodymistar så är det självklart Endless Love och Coconut Passion från Victoria's Secret.



Vilket är ditt favoritlov/semestertid? Hmm.. Det var svårt men jag tror det är sommarlov.



Är du gift? Absolut! :D Haha! Nej, jag är ju bara tretton år.



Vilka länder har du varit i? Jag har varit i Sverige såklart. Sen har jag varit i Danmark, Kroatien, Grekland och Frankrike.



Pratar du något annat språk? Jag kan engelska men det är inget jag pratar till vardags.



Hur många syskon har du? Jag har ett syskon. En lillebror som sitter här brevid mig och är riktigt störande..




Vilken är din favoritaffär? Hmm.. Jag kan verkligen inte välja men någon klädaffär antar jag. :D



Vilken är din favoritresturang? Samma här. Jag brukar inte äta på resturang så ofta så det är lite svårt att välja.


 


När grät du senast? Som sagt så gråter jag VÄLDIGT ofta så det kanske var för fyra dagar sen.



Vilken är din favoritblogg? Jag gillar Kenzas blogg väldigt mycket. Sedan så kikar jag in på vissa småbloggar som jag tycker är bra också.



Vad heter din favoritfilm? Jag kollar ALDRIG på film och då menar jag ALDRIG så jag kan inte svara på det.



Vad heter din favoritserie? Självklart är det Teen Wolf! Kollar ni inte på den serien MÅSTE ni verkligen börja kolla på den. Den är så frukansvärt bra! :D



Vad gillar du bäst? Pc eller Mac? Det är Mac givetvis!



Vad har du för en mobil? Jag har en Samsung Galaxy S3.



Hur lång är du? Jag är 1,60 meter lång.



Kan du laga mat? Enkla rätter går bra. Helst inte så avanserat.



Det var alla frågor i denna TAG:en. Hoppas ni tyckte om den.



Vi hörs! <3









 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards