EmmaElins

Alla inlägg under augusti 2014

Av emmaelins - 20 augusti 2014 15:38

Hejsan! ;')



Då var första skoldagen avklarad! Vi (jag) slutade 14.30 så jag kom hem för en stund sedan.

Var vääldigt pirrig imorse, och jag hade sådan ångest igår.

Men denna dagen gick ju helt okej iallafall. På förmiddagen var det bara genomgång och prat om schemat, högstadiet, regler, ämnen osv.. och så gick vi även en liten 'rundvandring' för veta var alla klassrum är.

Men efter lunch var allt som vanligt igen :/


Det var kul att träffa alla igen, för vissa hade jag inte sett på hela sommaren så det var kul.

Några av våra andra kompisar hamnade i en annan klass, vilket var sjukt typiskt.

Men vi såg dem på rasterna iallafall. Men det är ändå inte alls det samma som förut.

Men men, man vänjer väl sig. Men just nu känns det lite annorlunda.



1 plus och 1 minus med högstadiet:


+ Man får ha tuggummi & mobil på rasterna


- Att vi går länge varje dag, till och med fredag :( Runt 3 varje dag.




Aja, denna höstterminen kommer ju bli ganska rolig ändå.

Har lite roliga saker inplanerade framöver, ser fram emot det.

Och samtidigt är det ju lite spännande med högstadet ändå, mycket nytt och så.


Det var allt jag hade och komma med nu.

Hörs!



     

                                                     

       D A G E N S  x)









 

Av emmaelins - 19 augusti 2014 14:36

Hej hej :)



Igår fotade vi lite olika oufits som passar bra till hösten, så vi tänkte visa dem nu.





                     


Blus: Vero Moda

Byxor: Noll - Sexton


En supergullig outfit som passar suveränt till skolan.

Väldigt simpelt men ändå hur fint som helst.







                        


Stickad tröja: Kappahl

Skjorta: Riley

Jeans: Kappahl


Älskar 'lager på lager' - modet, supersnyggt!






              


Stickad tröja: H&M

Scarf: Vet inte riktigt?

Kjol: H&M

Tights: Vet inte det heller.



En jättemysig outfit som passar hösten perfekt. Min favorit outfit av alla! :D





                    


Peplum top: Bik Bok

Jeans: Kappahl

Halsduk: H&M



Enkel och fint!








        


Vitstickad kofta: Kappahl

Marinblå tunika: Noll - Sexton

Kjol: H&M

Strumpbyxor: Vet inte.


När man vill känna sig lite extra fin på hösten så passar denna outfiten perfekt!






                           


Grå kofta: H&M

Tights: H&M

Svart linne: H&M



Haha, H&M-outfit x) Alla gillar H&M!




Hoppas ni gillade inlägget och fick lite inspiration!

Hörs!







      








Av emmaelins - 18 augusti 2014 17:16

Hej på er! :)



Åhh, på onsdag börjar skolan igen! på onsdag !! Bara EN hel tisdag kvar innan vi är på't igen x)

Vill bara stanna tiden just NU. Och sedan starta den igen när JAG VILL.

Men men..


Nu ska jag komma till sak, jag hade tänkt att visa lite bilder och berätta kortfattat om min sommar nu.

Jag tog inte med exakt allt jag gjort, men lite iallafall.

Har haft en jättebra sommar iallafall och vädret har varit det bästa av det bästa.

Föresten, jag tar alla saker i ordning så ni vet.


Enjoy <3





   Skolavslutning


 


Elin och jag efter skolavslutningen, och då hade vi ett låångt sommarlov framför oss.

Påtal om annat, min hårfärg är så mycket ljusare nu än var den var när denna bilden togs.

Jämför t.ex med headern! Det bleks så mycket på sommaren, vilket jag gillar. Haha ointressant fakta kanske x)




   Midsommar


 


En selfie från midsommar. Vi gjorde inget speciellt då faktiskt. Vädret var ju inget vidare då precis..




 


Ser kanske ut som jag tagit denna bilden från google eller något, men nej :)

Jordgubbar blev det en hel del.




   Sjön


 


Har även varit på sjön en del med våran båt. Mysigt!

Denna hilden är tagen i en å/kanal innan man kommer ut på själva sjön ;)



 





   Helsingborg


Våran 'familjesemster' gick till Helsingborg detta år.

Det var verkligen en mysig stad och det var superkul att spendera några dagar där!


 


Bild från någon liten park.


 


Strandeeeen !


 


Jag när vi var uppe i ett torn såkallat "Kärnan" och kollade utsikten över staden.


 


En dag tog vi färjan över till Danmark.


 




   Halmstad


Vi gjorde även ett besök i Halmstad i 4 dagar. Men denna gången för att min lillebror skulle vara med i Laxacupen.

Otur som jag hade blev jag SJUK. såklart? Jag blir ALLTID sjuk vid tillfällen då jag INTE VILL bli sjuk.

Men men, jag kunde iallafall bada lite ändå, och gå i stan, och kolla på fotbollsmatcher.

Dock med halsont och förkylning.. men det var en bra semester ändå!


 


Såhär såg det ut när man var påväg till stranden från campingen vi bodde på. Myyys!


 


Solnedgång vid havet. En kväll hade min lillebrors lag anordnat en grillkväll nere vid havet.

Såå mysigt med solnedgången och allting.


 


På vägen hem gjorde vi ett stopp på Ullared!



   Avslutar med outfitbild *hehe*


 





Ja, det var lite av min sommar. Eller lite? Det MESTA av den iallafall!

Hoppas ni gillade inlägget.

Hörs!







 









Av emmaelins - 17 augusti 2014 19:03

Hej hej!



För en stund sedan gjorde Emma en jättefin frisyr på mig. Två utbakade flätor på sidorna som ledde till en fyrfläta. Passar liksom när som helst, både på sommarn, vintern och på hösten och våren! :)


 







 






 



Tidigare idag var jag och spelade fotbollsmatch i regnet.. :/

Enligt mig ska det helst vara ljummet ute och dugga lite en stund men inte ska det vräka ner i omgångar och vara hur ruggigt och kyligt som attan så man fryser fingrarna av sig på avbytarbänken. Brr..



Nej, nu ska jag nog laga något varmt för det är hur kallt som helst hemma!




Vi hörs! <3









 


Av emmaelins - 16 augusti 2014 19:44



 











 

Av emmaelins - 16 augusti 2014 15:38

Halloj!



Längtar faktiskt lite till hösten nu. Vill dock inte börja skolan igen, men höst vill jag ha!

Påtal om skolan, inte många dagar kvar nu. Vi börjar på onsdag. Det känns som om sommarlovet gick så fort. Känns som att det bara är en månad sedan vi stog där, utanför kyrkan och man hade ett lååångt, nästan oändligt sommarlov framför sig.

Vad nu? 4 dagar kvar..

Men men, nu är det som det är.. det som är kul är väl att träffa alla igen.



För att ladda lite extra till hösten bjuder jag på lite höst-inspo nu :')



 



Ha det bra, hörs!







 

Av emmaelins - 15 augusti 2014 17:33

Hejhej ^^



Som ni ser så har vi bytt header!

Vi har suttit och redigerat den ett bra tag, och tillslut blev vi nöjda x)

Vi har redan fått frågor på hur vi gjort, så det kommer vi givetvis förklara i ett inlägg framöver!




 




Här är även två andra bilder på oss som vi tog samma dag, när vi hade våran lilla "photoshoot" x)




För ett litet förtydligande, det är jag som är Elin:


 



... och jag som är Emma:


 









      

Av emmaelins - 14 augusti 2014 19:24

Go' kväll!



Vill börja med att säga tack.

Tack för att NI gillar och besöker våran blogg!

Igår blev det nytt besökrekord och det var inte illa för att bara ha haft denna bloggen i knappt 2 veckor.

Fortsätt gärna även med att ställa frågor och kommentarer, så kul att se att faktiskt finns lite engagemang hos vissa som ger idéer, förslag, och bra respons :)


Ja, det var det x)


Kan också ta upp att Elin och jag var ute fotade en header igår!

Det var inte det lättaste för vi var ju tvungna till att ställa kameran på ett bord och sedan ställa in den på självutlösning, och få en bra vinkel o jaa.. x)

Men det blev ett par bra bilder iallafall.

Så imorgon ska dessa redigeras och sedan hoppas vi kunna lägga upp en ny header inom kort.



Ja, det var allt jag hade och säga c;

Hörs!








 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards