EmmaElins

Alla inlägg under augusti 2014

Av emmaelins - 14 augusti 2014 13:00

Hej, hej!



Här kommer lite tips på låtar som vi tycker är jättebra! :)




Break free, Ariana Grande ft. Zedd




Boom Clap, Charli xcx




Anywhere for you, John Martin



Get lost, Icona pop




Ghost, Ella Henderson










      

Av emmaelins - 13 augusti 2014 20:56




 


- Supersnygg Quiltad jacka från H&M! Älskar läderdetaljerna på längst upp på dragkedjan! :)






- Jättegullig rosa trikåtopp. Också från H&M!



 



-Tajta men ändå ursnygga gråa jeans. Från H&M! (;






- Jättefina gråa fodrade sneakers. Passar hur bra som helst när det börjar bli lite kyligare ute! :D Från H&M.



 





 

Av emmaelins - 12 augusti 2014 21:06

Halloj! :)



Idag har Emma och jag varit hela dagen. (;

Vi har gjort lite allt möjligt, både bakat kladdkaka som blev lite väl kladdig, men god iallafall och försökt spela badminton när det regnade och blåste. Gick ju sådär...




Såklart har jag ju målat naglarna idag också.. hehe! :D

Det fick bli Emmas aprikosfärgade O.P.I - Färgen heter "Toucan do it if you try"

Som ni märkt så älskar jag att måla naglarna!

Det är nästan min största hobby efter dans, fotboll, sången och målandet.

Man kan göra så många olika färkombinationer och mönster! :)

Just Love It! <3



 





 





 





Haha! Det fick bli ett litet random inlägg nu ikväll!

Har precis kollat klart på den bästa serien EVER! Teen Wolf! :D

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra men, men! x)





Vi hörs! <3







 

Av emmaelins - 12 augusti 2014 11:09

Hej c:



Nu tänkte även jag göra ett inlägg där jag 'Hissar & Dissar' olika saker!





 



- Michael Kors väskor

Ååååh vad jag vill ha den på bilden, såå snygg!


- OPI nagellack

Älskar OPI's nagellack, lättapplicerat och det kommer bra med färg redan på första lagret, det gillar vi x)


- Neon naglar

Superfint med en stark färg på naglar nu när det är sommar.


- Dans

Snart drar vi igång med dansen igen, tummen upp! :)


- Tuggummi

Jag är beroende av tuggummi, tuggar tuggummi nästan jämt, så självklart hissar jag det med x)







 



- Små applikatorer

Sådanna små ögonskuggs-applikatorer är inget för mig då dem är allmänt krångliga att applicera med.

Bättre med borstar!


- Skolan börjar snart

Vill ha mer lov :( Samtidigt som det är mysigt med höst, men vill bara vara ledig och slippa ha massor att tänka på.


- Lågt batteri

När man verkligen behöver telefonen, så är den nästan urladdad.. ooohh trök.


- Höga converse

Faller inte mig i smaken alls, ser bara allmänt fel ut enligt mig.. x)





Haha, hoppas ni gillade inlägget.

Hööörs!








 

Av emmaelins - 11 augusti 2014 21:46

Hejsan!



Vi hade tänkt börja med en sak som kallas 'Hissar & Dissar' där vi hissar och dissar prudukter eller annat stuff som vi tycker är bra eller mindre bra. x)

Så det är det jag hade tänkt göra i detta inlägget!


- Water Marble Nails


 Sjukt snygga naglar när man får till det. Det roliga är att man kan göra det i så många olika former och olika färgkombinationer. Loove It <3



- Ombre hår


Jag tycker verkligen om ombre hår! Det är något som jag själv verkligen skulle vilja ha.

Det snyggaste är när man har någon ton ljusare i topparna och att de olika hårnyanserna smälter ihop mycket.



- Grillade marshmallows


Något som jag verkligen gillat i sommar. Det är så mycket godare än vanliga marshmallows.



 

- Höstmys


Jag längtar efter höstmyset men vill samtidigt inte att sommaren ska ta slut.

Men att gosa in sig i filtar ocg lyssna på när regnet smattrar mot fönstren är nästan det bästa som finns!



- Endless Love


Jag gillar inte att ha på mig för söta dofter på sommarn. Tillsammans med det och värmen får jag lätt ont i huvudet. Därför har Endless Love passat perfekt! En så fräcsh men ändå så god doft! :)



 


- EOS


Jag tycker inte riktigt om EOS...

De återfuktar inte så bra och man måste trycka jättemycket mot läpparna för att det ska komma något... Nja säger jag.



- Utsvängda Jeans


Trenden med utsvängda jeans tänder inte på mig!

Jag tycker inte alls det är snyggt utan det ser bara ut som Cowboy-byxor enligt mig. :/



- Borste med piggar


Jag tycker bara det gör ont när man borstar håret med sådana borstar och det sliter dessutom bara mer på håret. Nej tack!



- Sommarens slut


Jag längtar till höstmyset men vill ändå inte att sommaren ska ta slut...?

Hmm, lite svårt men jag tar med det ändå.



- Gnäll över att skolan börjar


Att alla håller på och gnäller över att skolan börjar stör jag mig på.

Ta ändå och njut över att du har sommarlov kvar istället för att bekymra dig över hur många dagar det är kvar!




- Skol-start


Men det är klart.. Man vill ju alltid att sommarlovet ska vara lite längre! Man tycker ju att skolan kan vänta lite! c:




Det var allt jag tänkte hissa och dissa idag! Hoppas ni gillade inlägget så hörs vi! :) 









 



Av emmaelins - 11 augusti 2014 13:02

Hej på er! :)



Nu tänkte vi göra en TAG som enbart handlar om skönhet.

Så enjoyy :D



1. Hur många gånger om dagen rengör du ditt ansikte?

Emma: 2   Elin: 1



2. Vad har du för hudtyp?

Emma: Normal, men ibland oljig och ibland torr x)  

Elin: Normal, men på vintern lite torrare.



3. Vad använder du för ansiktsrengöring?

Emma: En ansiktstvål & ansiktsvatten från Clearasil.

Elin: En cleansing-milk från Garnier.



4. Har du fräknar?

Emma: Väldigt lite..

Elin: Pyttelite vid näsan.



5. Använder du någon ögonkräm?

Emma: Nej

Elin: Också ett nej



6. Vet du din huds underton?

Emma: Kall tror jag.. ? c:

Elin: Jag tror också jag har kall.



7. Vad tycker du om lösögonfransar?

Emma: Har aldrig använt det, och tror det känns ganska konstigt.

Elin: Samma här, isåfall korta lösögonfransar.



8. Vilken mascara använder du?

Emma: Big eyes, från Maybelline New York.

Elin: The Rocket eller Big eyes.



9. Sephora eller MAC?

Emma: Tror jag tar Sephora, men svårt att välja.

Elin: MAC tror jag, men också svårt val.



10. Vad applicerar du smink med?

Emma: Borstar oftast.

Elin: Borstar eller fingrarna.



11. Använder du mineralsmink?

Emma: Nej.

Elin: Också ett nej.



12. Vilket är ditt favoritläppglans?

Emma: Victoria's Secret Shiny Kiss

Elin: Har en massa Mini Size läppglans som jag använder och som jag tycker är jättebra! Vet bara inte var dem kommer ifrån.



13. Vilket är ditt favorit puder?

Emma: Fit Me powder, från Maybelline.

Elin: Maybelline New Yorks Dream Sun powder.



14. Tycker du om drugstore smink?

Emma: Jaa

Elin: Ja, såklart, om det är bra.



15. Nämn ett sminkbrott du hatar?

Emma, Elin: Att man inte kan visa sig inför andra utan smink.



16. Föredrar du färgglada eller neutrala nyanser på smink?

Emma: Neutrala

Elin: Också neutrala.



17. Vilken kändis tycker du alltid är snyggt sminkad?

Emma: Kenza

Elin: Ariana Grande



18. Skulle du kunna gå hemifrån osminkad?

Emma: Såklart!

Elin: Absolut!



19. Vilket sminkmärke tycker du är bäst?

Emma: Nu har inte jag smink från något 'dyrt' märke, så jag tar Maybelline New York.

Elin: Har heller inget smink från något dyrt märke så Maybelline New York.



20. Tycker du om smink?

Emma, Elin: Jaa, varför annars sitta och svara på alla dessa frågor? x)





Sådär! Vi kortade ner denna TAG:en typ hälften, från början var det 40 frågor. Men 20 av dom ansågs vara onödiga av oss xD

Hoppas ni gillade det, så hörs vi!









   

Av emmaelins - 10 augusti 2014 13:31

Hej hej!



Nu tänkte jag visa hur man gör dessa superfina naglarna som kallas 'Water Marble Nails' steg för steg. (;


 





Du behöver tre stycken valfria nagellack!

Jag valde ett ett svart Nagellack från Maybelline New York och två nagellack från Nordic Cap, ett silvrigt och ett rött. Sedan behöver du ett toplack, några stycken tops, tandpetare och en mugg. 

Om du vill göra lite prickar som detaljer på de andra naglarna behöver du ett verktyg för det också. :D







 







   




1. Du börjar med att fylla upp ett glas med vatten. Ta ett glas som du inte är så rädd om eftersom nagellacket som kommer att fastna där är väldigt svårt att få bort.



2. Sedan sätter du tejp runt din nagel för att nagellacket inte ska komma för mycket utanför.



3. Sedan är det dags att droppa ner en droppe nagelack i vattnet och låta det sprida ut sig. Sedan fortsätter du att droppa ner de andra nagellacken, ALLTID en droppe tills du själv tycker att det räcker.



 







4. Sedan tar du tandpetaren och gör försiktigt ett mönster med den. Nagellacket kan man säga har lagt sig som en hinna på vattnet så tänk på att den är väldigt skör och om du drar med tandpetaren för häftigt kan det gå sönder.


 





5. Nu kommer vi till den spännande delan! :D Nu ska du doppa ner fingret en liten bit och med hjälp av topsen ta upp den överflödiga runt omkring fingret.



6. Sedan tar du upp fingret och då har en liten bit av mönstret i vattnet fastnat på din nagel! :D Coolt!



7. Efter det tar du försiktigt bort tejpen runt omkring din nagel.

Om det kommit lite utanför ändå så tar du bara lite nagellacksremover på en tops och tar bort det. :) Easy Peasy! x)



Sådär! :) Det behöver ändå inte vara jättesvårt att göra supercoola naglar!

Man kanske inte får till det på första försöket (det fick iallafall inte jag..) xD Men ju mer du tränar desto finare blir resultatet! <3




Lycka till! 







 


Av emmaelins - 9 augusti 2014 18:34

Hej hej!


Oh, idag har jag verkligen haft idétorka på vad jag ska blogga om.

Jag satt typ 20 minuter i förmiddags och funderade och försökte leta inspiration på vad jag kunde skriva om. Men varken hittade eller kom på något intressant, och nu försökte jag med samma sak..

Men inget nu heller.


Haha, vi har ju nyligen startat bloggen och jag har redan idétorka, det börjar ju bra x)

Men så ska det ju inte förbli, så därför behöver vi eran hjälp med att komma med förslag och idéer på saker NI vill att vi bloggar om.

För vi vill ju att ni läsare ska tycka att inläggen är intressanta & roliga,

så därför får ni mer än gärna ge förslag på inlägg.

Vad som helst - men inom kategorierna TAGS, tips & inspiration, mode, skönhet och vardag.


SÅ BARA ÖS IN FÖRSLAG VETTJA! x'D



Nu bjuder jag bara på några inspobilder (:





 



 


 


 











 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards