EmmaElins

Alla inlägg under augusti 2016

Av emmaelins - 3 augusti 2016 18:35

Hej på er!

 

 

Igårkväll var en kväll av det mysigare slaget, verkligen! Elin och jag hade länge funderat på att ha en tacokväll tillsammans med Wilma och Amanda då vi hade en myskväll förra sommaren också fast då med Thai-tema. Igår blev det iallafall äntligen av och det blev väldigt lyckat!

Vi lagade mat tillsammans och pratade & lyssnade på musik samtidigt. Sedan åt vi ju såklart, och alltid är det lika gott med tacos. Vissa maträtter kan jag känna att jag tröttnar på om man äter dem lite väl ofta, men tacos är gott när som helst. Inte för att jag äter tacos ofta, men då och då.

Efter maten spelade vi några omgångar kubb för att hitta på något, och sedan smet Elin och jag in i köket för att förbereda våran lilla "surprise" som varken Wilma eller Amanda visste om. 

Vi lade upp olika frukter på ett fat, både jordgubbar, banan, vattenmelon och vindruvor, och till det smälte vi även choklad för att doppa frukterna i. Mums! Vi gjorde också iordning drinkar i form av hallonsoda med is, hallon och lime i - och även en skiva lime på sugröret också för att snittsa till det lite. ;) Det blev verkligen jättebra och så gott! 

Som avslutning på kvällen kollade vi på film och åt snacks, det var ingen som behövde gå hungrig direkt! 

Kvällar som dessa är verkligen så mysiga att ha någon gång ibland. Att bara träffas, laga mat tillsammans och ha kul är väldigt uppskattat! Så tack för en mysig och lyckad kväll tjejer!

 

 

Här kommer några bilder från kvällen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det blev inga bilder på mig själv, men det är ju oftast bara jag som fotar, iallafall av Elin och mig. Men aja. ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av emmaelins - 1 augusti 2016 21:31

Hej allihopa!

 

 

Här om dagen fick Elin och jag för oss att göra en sminkvideo där vi skulle visa olika sminktips steg för steg på varandra. Hon fixade ögonbryn på mig och jag highlighter på henne. Haha, sådana här videos brukar vi faktiskt spela in någon gång ibland sådär, bara för skoj skull!

Men denna gången gick det lite över styr. Detta kan låta lite lustigt enligt vissa av er, men vi tycker nog ändå att lägga highlighter och fixa ögonbrynen är i princip det roligaste med att sminka sig. Iallafall, det spårade ur. Det slutade med att vi båda satt och vräkte på highlighter i Elins ansikte för att se hur glansig, oljig och glittrig man egentligen kan bli av det. Man kan ju egentligen ta extremt mycket mer än vad vi gjorde, men detta är resultatet av en riklig mängd Mary-Lou Manizer highlighter från The Balm:

 

 

 

 

Ser inte sådär jättenaturligt ut va? ;) Nja, men lite kul att bara vräka på smink ibland då man aldrig gör det till vardags.

 

 

Mitt inlägg om min semester är alldeles strax på gång, så att ni vet. Men anledningen till att uppdateringen från min sida har varit lite halvdan denna veckan är för att jag redigerar, redigerar och redigerar. Både morgon och kväll. Nästan varenda liten egenstund har jag redigerat massor utav bilder - både från semestern, photoshoots och från härliga sommardagar. Det är verkligen en heltidsgöra. Speciellt nu när jag använder Photoshop och pillar med varje bild tills den blir så bra som möjligt. Men som sagt, jag lider inte av det, absolut inte! ;)

Och jag kan lova er fina och bra bilder i kommande inlägg nu. Jag hade en väldigt rolig och mysig dag igår och testade på en väldigt kul grej, och givetvis tog jag massa bilder då som kommer upp inom kort!

 

Ha det bra, hörs!

 

 

 

 

 

 

 

Av emmaelins - 1 augusti 2016 11:30




- Är väldigt envis

Ja, Emma är en väldigt envis person. Jag vet inte om det framgått så jättemycket här på bloggen, men det är iallafall en egenskap som passar Emma som handsken. På både gott och ont.




- Har ett bra lokalsinne

Av Emma och mig så är det Emma som har bäst lokalsinne. Ska jag iväg på äventyr är det nog bäst att jag tar med mig Emma så att jag inte går vilse. Men som allt annat, räcker ibland inte heller Emmas förmåga till, men då är det ju bara att ta fram Google Maps. ;)




- Gillar inte när man sitter i hennes säng

Nä, vill man sätta sig någonstans inne på Emmas rum ska man helst låta bli sängen, annars blir det sura miner kan jag lova.. Men ändå är det en regel jag ganska ofta brukar trotsa. Haha, nejmen hon är inte jätteförtjust i att man sitter i hennes säng.




- ÄLSKAR väskor

Emmas största obsession är definitvt väskor. På den senaste tiden har hon samlat på sig en kollektion och jag har redan tappat räkningen på hur många hon just nu äger.




- Kammar sina ögonbryn med en pjättkamm

Det är någonting Emma gjort sedan många år tillbaka. Hon började någongång i mellanstadiet att kamma sina ögonbryn och än idag ligger pjättkammen, som bytts ut några gånger genom åren, på sin särskilda lilla plats på sminkbordet.




- Beroende av tugummin

Ännu en obsession Emma har. Fast än hon inte tror att jag märker det, ser jag när hon norpar åt sig nere hos mig också. Vi får bunkra upp rejält med alla sorters tuggummin i skåpen när vi börjar nian!




- Har en oerhört stor rädsla för fåglar

Det vet jag att hon själv skrivit i ett par inlägg, men jag tänker nu klargöra hur stor rädslan egentligen är:

1. Skriker.

2. Om vi är i rörelse, det vill säga t.ex cyklar eller går, stannar hon och står sedan blickstilla.

3. Hukar sig ner och slår armarna för huvudet.

Förstår ni då hur extremt rädd Emma är för fråglar? ;)




- Hade just EN kombination av kläder

För några år sedan fick jag se just en klädkombination väldigt, väldigt ofta. Nämligen svarta hellånga tajts, någon slags randig tröja och foppatofflor. Denna kombination slutade dock förekomma i början av sexan.




- Har aldrig varit riktigt intresserad

Nej, Emma har aldrig varit riktigt intresserad av någon. Det är många gånger jag försökt dra ut det ur henne, men det tar stopp helt enkelt. Genom åren har det ändå varit jag som kommit med mina kill-lass.

Vi får se när the perfect person dyker upp för Emma...





 


 








 

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards