EmmaElins

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2016

Highlighter är grejen

Av emmaelins - 1 augusti 2016 21:31

Hej allihopa!

 

 

Här om dagen fick Elin och jag för oss att göra en sminkvideo där vi skulle visa olika sminktips steg för steg på varandra. Hon fixade ögonbryn på mig och jag highlighter på henne. Haha, sådana här videos brukar vi faktiskt spela in någon gång ibland sådär, bara för skoj skull!

Men denna gången gick det lite över styr. Detta kan låta lite lustigt enligt vissa av er, men vi tycker nog ändå att lägga highlighter och fixa ögonbrynen är i princip det roligaste med att sminka sig. Iallafall, det spårade ur. Det slutade med att vi båda satt och vräkte på highlighter i Elins ansikte för att se hur glansig, oljig och glittrig man egentligen kan bli av det. Man kan ju egentligen ta extremt mycket mer än vad vi gjorde, men detta är resultatet av en riklig mängd Mary-Lou Manizer highlighter från The Balm:

 

 

 

 

Ser inte sådär jättenaturligt ut va? ;) Nja, men lite kul att bara vräka på smink ibland då man aldrig gör det till vardags.

 

 

Mitt inlägg om min semester är alldeles strax på gång, så att ni vet. Men anledningen till att uppdateringen från min sida har varit lite halvdan denna veckan är för att jag redigerar, redigerar och redigerar. Både morgon och kväll. Nästan varenda liten egenstund har jag redigerat massor utav bilder - både från semestern, photoshoots och från härliga sommardagar. Det är verkligen en heltidsgöra. Speciellt nu när jag använder Photoshop och pillar med varje bild tills den blir så bra som möjligt. Men som sagt, jag lider inte av det, absolut inte! ;)

Och jag kan lova er fina och bra bilder i kommande inlägg nu. Jag hade en väldigt rolig och mysig dag igår och testade på en väldigt kul grej, och givetvis tog jag massa bilder då som kommer upp inom kort!

 

Ha det bra, hörs!

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards