EmmaElins

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2016

Typiskt Emma

Av emmaelins - 1 augusti 2016 11:30




- Är väldigt envis

Ja, Emma är en väldigt envis person. Jag vet inte om det framgått så jättemycket här på bloggen, men det är iallafall en egenskap som passar Emma som handsken. På både gott och ont.




- Har ett bra lokalsinne

Av Emma och mig så är det Emma som har bäst lokalsinne. Ska jag iväg på äventyr är det nog bäst att jag tar med mig Emma så att jag inte går vilse. Men som allt annat, räcker ibland inte heller Emmas förmåga till, men då är det ju bara att ta fram Google Maps. ;)




- Gillar inte när man sitter i hennes säng

Nä, vill man sätta sig någonstans inne på Emmas rum ska man helst låta bli sängen, annars blir det sura miner kan jag lova.. Men ändå är det en regel jag ganska ofta brukar trotsa. Haha, nejmen hon är inte jätteförtjust i att man sitter i hennes säng.




- ÄLSKAR väskor

Emmas största obsession är definitvt väskor. På den senaste tiden har hon samlat på sig en kollektion och jag har redan tappat räkningen på hur många hon just nu äger.




- Kammar sina ögonbryn med en pjättkamm

Det är någonting Emma gjort sedan många år tillbaka. Hon började någongång i mellanstadiet att kamma sina ögonbryn och än idag ligger pjättkammen, som bytts ut några gånger genom åren, på sin särskilda lilla plats på sminkbordet.




- Beroende av tugummin

Ännu en obsession Emma har. Fast än hon inte tror att jag märker det, ser jag när hon norpar åt sig nere hos mig också. Vi får bunkra upp rejält med alla sorters tuggummin i skåpen när vi börjar nian!




- Har en oerhört stor rädsla för fåglar

Det vet jag att hon själv skrivit i ett par inlägg, men jag tänker nu klargöra hur stor rädslan egentligen är:

1. Skriker.

2. Om vi är i rörelse, det vill säga t.ex cyklar eller går, stannar hon och står sedan blickstilla.

3. Hukar sig ner och slår armarna för huvudet.

Förstår ni då hur extremt rädd Emma är för fråglar? ;)




- Hade just EN kombination av kläder

För några år sedan fick jag se just en klädkombination väldigt, väldigt ofta. Nämligen svarta hellånga tajts, någon slags randig tröja och foppatofflor. Denna kombination slutade dock förekomma i början av sexan.




- Har aldrig varit riktigt intresserad

Nej, Emma har aldrig varit riktigt intresserad av någon. Det är många gånger jag försökt dra ut det ur henne, men det tar stopp helt enkelt. Genom åren har det ändå varit jag som kommit med mina kill-lass.

Vi får se när the perfect person dyker upp för Emma...





 


 








 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards