EmmaElins

Alla inlägg under november 2015

Av emmaelins - 19 november 2015 17:15

Hej allesammans!



Just nu sitter jag uppkrupen i soffan med tofflor och en gosig filt över mig. Det är ju högst behövligt då vädret idag inte har varit annat än kallt, regnigt och ruskigt.

Typiskt novemberväder. Men jag har hört rykten om att det ska komma snö till helgen..? Vi får väl se det.


Dagen började hur som helst inte bra alls. Eller jo, morgonen var lugn & skön med lite sovmorgon.

Men när vi kommer till dansen vid 9 visar det sig att vi är en halvtimme sena.

Ingen av oss hade koll på när det började egentligen, så vi tog för givet att det var vid 9 då många andra aktiviteter började då. Men icke.

Så det var väl ingen höjdare precis, men som tur var missade vi bara en del av uppvärmningen, (nästan hela) x)


Vi hade bara dans halva dagen så efter det var man tvungen att gå en promenad eller åka skridskor.

Helt ärligt vet jag inte varför lärarna ska envisas med detta år ut och år in? Varför kan inte bara få hem när aktiviteten är slut? Men aja baja, det får man inte göra.

Så vi gick en trökig prommenad i ösregn och kyla - mysigt var det.. inte.

Jag kan säga att det var sista gången jag gick den där prommenaden som vi gått i två år nu på friluluftsdagar. Tanken var att man skulle gå i 2 timmar!! Men vi lyckades övertala läraren om att gå en "kort" prommenad som tog ca 45 minuter.

Elin och jag vek dessutom av på vägen för att gå direkt hem, så var hemma vid 1 ungefär. 

Så det var den friluftsdagen det.



Hoppas ni haft en bra dag iallafall, hörs!










 

Av emmaelins - 18 november 2015 21:04

Hej på er!



Jag hoppas inte att ni tycker det är allt för trökigt att höra om våran för tillfället enformiga vardag som i princip bara består av skolan.

Men just nu känns det helt ärligt som att skolan tar över helt & hållet. Det finns inte en lucka till att blogga även om jag har massor av idéer. Mitt huvud svämmar över av roliga idéer, men det ända jag har tid att komma med är lite uppdatering kring vardagen.

När denna vecka väl är slut kan jag pusta ut lite mer iallafall, tror jag..?


Jag har suttit dag ut & dag in med en svenska-uppsats som jag dock fortfarande inte är klar med!

Jag blir galen på't! Pårikigt alltså, jag satt i helgen, igår kväll, idag eftermiddag & kväll.. och jag är inte klar. Grejen med den där uppsatsen var att man ska skriva om ett intresse (som våran lärare förmodligen tänkte skulle vara extra roligt och lätt), men inte.

Jag skriver om fotografering, men det är inte bara att skriva "lite kortfattat om sitt intresse", utan det ska letas fakta i mängder, historik dessutom.

Och jag kan säga er att fotograferingens historia måste vara något av det tråkigaste och mest ointressanta jag läst på länge. Men jag har blandat in väldigt mycket om mitt intresse i det också så att det inte bara blir ointressant historia.

Men imorgon ska jag ta och bli klar, jag ska och jag måste då den ska in på fredag.



Imorgon händer 2 saker.

1. Vi har friluftsdag, så då får iallafall ett endags-break från skolan. Jag och Elin har valt dans, såklart ;) Så det blir ju kul! Jag tror vi slutar hyffsat tidigt också vilket också är skönt.


Men den "stora" grejen är att det i natt blir ett år sedan....

det brann på våran skola.

Jag kommer verkligen ihåg händelsen i detalj.

Det har aldrig tidigare hänt något så allvarligt på våran skola och jag kunde heller aldrig tänka mig att det skulle hända. Men det hände.

Om ni vill läsa lite mer detaljerat om det så kan ni gå in på vårat arkiv och klicka på november 2014 för att läsa vårat inlägg från den dagen. 



Ha det bra, hörs!





 






 



Av emmaelins - 15 november 2015 21:33


Hej på er!



Idag har både Emma och jag haft fullt upp med att skriva på våra uppsatser som ska lämnas in för bedömning på onsdag nästa vecka. Jag skriver om Coco Chanel om någon undrar.

Jag kan med en gång meddela att det inte är det lättaste. Bara att formulera en ynka mening kan ta upp till 20 minuter ibland. Jag satsar ganska mycket på denna uppsatsen och jag kan därför säga att jag i vissa lägen är väldigt kräsen av mig. Det är lite jobbigt, då jag ibland bara blir så arg på att jag aldrig kan få till en perfekt mening!! Haha, ja, det kanske låter lite löjligt men det är så det är.

Något possitivt är iallafall att jag ligger ganska bra till i "schemat", eller vad man ska säga. Om det blir som jag har planerat ska jag skriva klart resten imorgon.


Nu ska jag göra mig iordning och sedan läsa vidare i en bok som jag sedan ska skriva en recension på - skolan igen, som ni hör!



Ja, detta blev ett kort inlägg om hur saker och ting ligger till just nu. Det kan ju faktiskt också behövas ibland. Allting kan ju faktiskt inte bara handla om mode och styling! ;)




Vi hörs!






 


Inte tal om att man kan springa utan jacka ute nu - det har verkligen slagit om och blivit svinkallt, brrr!








 

Av emmaelins - 12 november 2015 19:44

Hej på er!



I detta inlägget tänkte jag köra en liten "5 bekännelser om mig", återigen.

Jag ska alltså berätta 5 saker som ni inte vet om mig, och dessa saker är (vissa iallafall) väl en aning lustiga, och kanske inget jag skulle säga till folk irl.

Men det är ju så, att här på bloggen känns det som man kan vara mer öppen.

Jag tror alla känner så, att man kan vara mer öppen på t.ex bloggar när man inte riktigt vet vilka som faktiskt läser detta. Då bryr man sig liksom inte lika mycket.


Men hur som helst, jag vet inte hur jag spårade in på det?

Vi kör igång!





1. Jag planerar alltid vad jag ska ha på mig, och även frisyr dagen innan.

Det är väl inte så konstigt egentligen, allting blir ju mycket smidigare på morgonen då.

Men det är ju inte alltid detta går som planerat heller, det har faktiskt hänt att jag har bytt kläder 3-5 gånger på en skolmorgon. Men om det går så långt är man ju lite väl kinkig, det inser till och med jag.





2. Det värsta jag vet är torr mat.

Jag avskyr när mat är torrt, och värst av allt - torrt bröd.

T.ex skolans hamburgerbröd som bara blir mer kruttorrt för varje gång.

Bröd ska vara saftigt & luftigt, dock inte blött & ihåligt, men det ska inte heller bli som en deg i munnen pågrund av det är så galet torrt.

Ja, som ni hör så har jag ju mina principer om bröd x)






3. Jag använder bodymist i armhålorna.

Detta kanske låter väldigt konstigt, men det är faktiskt ingen dum idé egentligen.

När deodoranten har torkat tar jag bara ett sprut av en fräsch doft som Aqua Kiss, och sedan känner man sig extra fräsch hela dagen. ;)






4. Jag tål verkligen inte höga ljud.

Jag måste alltid hålla för öronen (om jag inte har öronproppar eller något) när vi är på konserter eller andra högljuda tillställningar.

Annars känner jag hur det på riktigt skär in i öronen, det gör verkligen så ont!

Jag har även svårt att vara med personer som skriker och gormar hela tiden, fruktansvärt jobbigt måste jag säga!







5. Jag älskar att spela in mig själv när jag dansar.

Oavsett om det ser bra ut eller inte så brukar jag alltid stå och dansa så bra som möjligt framför kameran x)

Speciellt nu när jag kommit in i period då jag i princip varje kväll gör koreografier till Justin Bieber's låtar.

Inte för att jag är hans största fan, men hans nya låtar "What do you mean?" & "Sorry" är bra danslåtar.






Ja, det var alla bekännelser om mig för tillfället!

Hörs!











 



Av emmaelins - 8 november 2015 18:23

Hej allesammans!



Nu äntligen tänker vi visa vad vi köpte i Stockholm!

Denna haulen har varit väldigt efterfrågad & vi tycker även själva att det är väldigt roligt att göra "hauls".

Mycket mer än så behöver vi väl inte säga, vi kör igång!



 

Egentagen bild.
















 



 

 

Emma & Elin: Victoria's Secret hand & body-cream ~ Frosted Apple.

Doftar underbart gott måste vi säga!














 



 

Elin: Mönstrad kjol.

Just denna outfiten hade jag faktiskt när vi satt och åt på resturangen i Stockholm!







 

Emma: Vinröd polotopp.

Simpel, basic & snygg höstfärg.





 

Emma: Randig polotröja.







 

Emma: Sminkborttagning från Loréal Paris.

















 



 

 

Elin & Emma: NYX HD eyeshadow base.

Vi har båda provat ut denna nu och vi kan säga att den är grym!


















 

Elin: Randig sporttopp.



 

Emma: Svarta Jeans.

Sitter perfa från topp till tå! ;)




 

Elin: Gråa sportmjukisbyxor.

Fungerar väldigt bra till dansen kan jag säga!




 

Elin: Ett par svarta & gråa vantar.






 

Emma: Grå mössa.

Vi kom i skrivande stund på att vi glömt att fota denna, så därför lånade vi bilden från Ginatricot's hemsida.














 



 

Elin: Vampire Blood.

Jag köpte även ett latex men det ligger numera i soptunnan. Det visade sig att förpackningen läckte så den är nu slut..


















 




 

  Emma: Marinblå tröja.







 

Elin: Marinblå T-shirt.








 

Emma: Svart kjol.


















 


 


 

Emma & Elin: MAC pro longwear pressed powder.

Alltså fatta vad nöjda vi var när vi kom ut med varsin MAC-påse & hade köpt våra första macprodukter!




 

Elin: MAC pro longwear concealer.

















SERGELS TORG



 

 

På Sergels torg stod det en man och sålde sådana här "Burberry-inspirerade" halsdukar.
Eller ja, det är ju en kopia av dom, fast inte så dyra som de riktiga.

Så vi köpte varsin! :)









Sådär! Det var faktiskt allt vi köpte i Stockholm.

Och om ni bara visste hur mycket tid vi lagt ner på att göra denna haulen alltså!

Vi har hållt på i timmar totalt sett.

kommentera gärna om ni tyckte det var ett bra inlägg eller om det var kul att se så blir vi jätteglada!


Hörs!











   





Av emmaelins - 6 november 2015 19:54


Hejsan allesammans!

Det var ett tag sedan, men nu är jag tillbaka igen!




Idag hade jag faktiskt tänkt göra ett litet inlägg om We Heart It, igen. Ärligt talat så vet jag inte hur många gånger vi gjort inlägg om just We Heart It. Detta måste minst vara den andra eller tredje gången iallafall. Men jag tycker faktiskt att det är roligt att visa upp bilder från sitt We Heart It-flöde, tro det eller ej!

We Heart It går lite i perioder för mig, vissa då jag verkligen aldrig är inne och vissa då jag är inne varannan timme.

Nu har jag dessutom skapat en ny användare. Var generellt väldigt missnöjd med mitt förra flöde, så jag kände att det lättaste bara var att börja om på nytt. Just NU heter jag "ByElins". Länk nedan:




http://weheartit.com/ByElins




Här kommer några bilder från mitt flöde:





OBS!

Spoiler på vad för typ av feed jag har..




 


 


 


 


 


 


  


 


  



Hoppas ni gillade detta inlägget så hörs vi!





 







Av emmaelins - 2 november 2015 10:15



Den årliga halloween-sminkningen är nu gjord & här är resultatet..

Måste säga att vi är mycket nöjda, det blir ju bättre & bättre för varje år! ;)

Man kan även säga att vi har ägnat mycket tid på detta.

Vi stod halva fredagseftermiddagen fram till halv 6, för att sminka oss till halloweenpartyt vi var på.

Sedan tillbringade vi även 3 timmar igår för att sminka, fota osv..

Så vi gjorde alltså om alltihop igår, allt för att fota sminkningen lite mer då vi bara hann knäppa enstaka bilder lite fort innan vi skulle iväg i fredags.


Hur som helst - här är resultatet:


(Våra miner på vissa bilder är väl inte för fina, men man måste ju leva sig in i det hela lite ;))



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 







   


 

Av emmaelins - 1 november 2015 16:29

Hej allesammans!



Vi skrev ju i ett tidigare inlägg att vi skulle berätta lite om de 2 dagar vi var i Stockholm, så det tänker vi göra i detta inlägget.


Det hela började med en extremt tidig måndagmorgon, redan 05.30 var det dags för uppstigning.

Lite drygt timme senare (ungefär) stod vi vid tågstationen och inväntade tåget som gick strax efter 7.

För oss tar det ca 2 timmar upp till Stockholm med tåg, lite mer till och med.

Så det är ju en bit, men det gick ganska fort ändå! Vi var framme ca 09.20

Väl där tog vi oss direkt till hotellet som bara låg ett stenkast ifrån centralstationen.

Så vi lämnade av våra resväskor där lite smidigt för att sedan bege oss ut och gå "all in" i butikerna.


Vi var uppe i "city" lite innan 10 då butikerna öppnar, så när Victoria's Secret öppnade var vi faktiskt först in. Och det är ju inte ofta det händer (att man är ensam där inne), då det oftast brukar vara smockfullt där inne.

Efter det fortsatte vi shoppandet i Gallerian & olika butiker där inne.

Det var väl ungefär så våran förmiddag såg ut.

Efter lunchen drog vi oss mot Östermalm och gick runt där, bland annat i gallerian "Mood", Sephora mm..


Framåt senare eftermiddag/kväll gick vi tillbaka till hotellet och checkade in på våra rum.

Förvånadsvärt fräscht, lyxigt & bra måste vi säga!

Vi hade tidigare pratat om att vi skulle bada i jacuzzin som fanns på hotellet. Vi gick ner dit och bestämde oss sedan för att ta ett dopp - Varmt & skönt var det!

Efter det så gick vi upp på våra rum igen och fixade oss iordning för att gå ut och äta på resturangen.

Vi hade planerat att gå till "Koh Phangan" som ligger på Södermalm, men när vi väl kom dit var det väldigt fullt och musiken där inne var så hög att man inte skulle kunnat föra en normal konversation, man skulle vara tvungen att sitta och gorma tvärs över bordet.

Men precis bredvid låg en resturang vid namn "Bara enkelt" som var såå mysig, så det blev där istället.

Vilket vi verkligen inte ångrar då maten var så jäkla god!

När vi hade ätit klart begav vi oss mot hotellet igen och åkte upp till Skybaren med utsikten över hela Stockholm, by night dessutom. ;) Där satt vi och njöt och hade det underbart bra!


Dag 2 (alltså tisdag) kunde inte heller börjat bättre med världens lyxfrulle.

Ett ord - wow. Allt var så fräscht och dessutom ett väldigt nyttigt tema, inte mycket socker vilket alltid är bra.

Efter frukosten begav vi oss ut i staden återigen för att shoppa loss.

Vi åt lunch på Vapiano på Söder, supergott verkligen!

Man kan verkligen säga att vi har sprungit stan runt alltså, vi har varit överallt känns det som! Vi hann till och med att besöka Gamla stan.

Även NK, Åhléns City och Drottninggatan checkades av på listan.

Som avslutning på dagen gick vi till ett supermysigt fik - Vetekatten. Där åt vi en mumsig fikabuffé med allt från scones, blåbärsmuffins, tryfflar till prinsesstårta.


Där efter drog vi oss ner mot centralstationen igen för att checka ut från hotellet, vila ut en stund och sedan ta nästa tåg hem.


Summan av kardemumman av denna resan är mys, shopping, toppenbra och ännu mera mys.



Hoppas ni orkade läsa igenom hela inlägget långt!

Nu tänkte vi bjuda på lite bilder från resan :)




 



 

 

 

 

 

 

 

 

 







   

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards