EmmaElins

Stockholm

Av emmaelins - 1 november 2015 16:29

Hej allesammans!

Vi skrev ju i ett tidigare inlägg att vi skulle berätta lite om de 2 dagar vi var i Stockholm, så det tänker vi göra i detta inlägget.

Det hela började med en extremt tidig måndagmorgon, redan 05.30 var det dags för uppstigning.

Lite drygt timme senare (ungefär) stod vi vid tågstationen och inväntade tåget som gick strax efter 7.

För oss tar det ca 2 timmar upp till Stockholm med tåg, lite mer till och med.

Så det är ju en bit, men det gick ganska fort ändå! Vi var framme ca 09.20

Väl där tog vi oss direkt till hotellet som bara låg ett stenkast ifrån centralstationen.

Så vi lämnade av våra resväskor där lite smidigt för att sedan bege oss ut och gå "all in" i butikerna.

Vi var uppe i "city" lite innan 10 då butikerna öppnar, så när Victoria's Secret öppnade var vi faktiskt först in. Och det är ju inte ofta det händer (att man är ensam där inne), då det oftast brukar vara smockfullt där inne.

Efter det fortsatte vi shoppandet i Gallerian & olika butiker där inne.

Det var väl ungefär så våran förmiddag såg ut.

Efter lunchen drog vi oss mot Östermalm och gick runt där, bland annat i gallerian "Mood", Sephora mm..

Framåt senare eftermiddag/kväll gick vi tillbaka till hotellet och checkade in på våra rum.

Förvånadsvärt fräscht, lyxigt & bra måste vi säga!

Vi hade tidigare pratat om att vi skulle bada i jacuzzin som fanns på hotellet. Vi gick ner dit och bestämde oss sedan för att ta ett dopp - Varmt & skönt var det!

Efter det så gick vi upp på våra rum igen och fixade oss iordning för att gå ut och äta på resturangen.

Vi hade planerat att gå till "Koh Phangan" som ligger på Södermalm, men när vi väl kom dit var det väldigt fullt och musiken där inne var så hög att man inte skulle kunnat föra en normal konversation, man skulle vara tvungen att sitta och gorma tvärs över bordet.

Men precis bredvid låg en resturang vid namn "Bara enkelt" som var såå mysig, så det blev där istället.

Vilket vi verkligen inte ångrar då maten var så jäkla god!

När vi hade ätit klart begav vi oss mot hotellet igen och åkte upp till Skybaren med utsikten över hela Stockholm, by night dessutom. ;) Där satt vi och njöt och hade det underbart bra!

Dag 2 (alltså tisdag) kunde inte heller börjat bättre med världens lyxfrulle.

Ett ord - wow. Allt var så fräscht och dessutom ett väldigt nyttigt tema, inte mycket socker vilket alltid är bra.

Efter frukosten begav vi oss ut i staden återigen för att shoppa loss.

Vi åt lunch på Vapiano på Söder, supergott verkligen!

Man kan verkligen säga att vi har sprungit stan runt alltså, vi har varit överallt känns det som! Vi hann till och med att besöka Gamla stan.

Även NK, Åhléns City och Drottninggatan checkades av på listan.

Som avslutning på dagen gick vi till ett supermysigt fik - Vetekatten. Där åt vi en mumsig fikabuffé med allt från scones, blåbärsmuffins, tryfflar till prinsesstårta.

Där efter drog vi oss ner mot centralstationen igen för att checka ut från hotellet, vila ut en stund och sedan ta nästa tåg hem.

Summan av kardemumman av denna resan är mys, shopping, toppenbra och ännu mera mys.

Hoppas ni orkade läsa igenom hela inlägget långt!

Nu tänkte vi bjuda på lite bilder från resan :)

Elma

1 november 2015 19:03

Var ni där själva? :)

emmaelins

1 november 2015 21:05

Nej, vi var där med våra mammor! ;) Kram!