EmmaElins

Direktlänk till inlägg 19 november 2015

En ruskig friluftsdag

Av emmaelins - 19 november 2015 17:15

Hej allesammans!



Just nu sitter jag uppkrupen i soffan med tofflor och en gosig filt över mig. Det är ju högst behövligt då vädret idag inte har varit annat än kallt, regnigt och ruskigt.

Typiskt novemberväder. Men jag har hört rykten om att det ska komma snö till helgen..? Vi får väl se det.


Dagen började hur som helst inte bra alls. Eller jo, morgonen var lugn & skön med lite sovmorgon.

Men när vi kommer till dansen vid 9 visar det sig att vi är en halvtimme sena.

Ingen av oss hade koll på när det började egentligen, så vi tog för givet att det var vid 9 då många andra aktiviteter började då. Men icke.

Så det var väl ingen höjdare precis, men som tur var missade vi bara en del av uppvärmningen, (nästan hela) x)


Vi hade bara dans halva dagen så efter det var man tvungen att gå en promenad eller åka skridskor.

Helt ärligt vet jag inte varför lärarna ska envisas med detta år ut och år in? Varför kan inte bara få hem när aktiviteten är slut? Men aja baja, det får man inte göra.

Så vi gick en trökig prommenad i ösregn och kyla - mysigt var det.. inte.

Jag kan säga att det var sista gången jag gick den där prommenaden som vi gått i två år nu på friluluftsdagar. Tanken var att man skulle gå i 2 timmar!! Men vi lyckades övertala läraren om att gå en "kort" prommenad som tog ca 45 minuter.

Elin och jag vek dessutom av på vägen för att gå direkt hem, så var hemma vid 1 ungefär. 

Så det var den friluftsdagen det.



Hoppas ni haft en bra dag iallafall, hörs!










 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards