EmmaElins

Direktlänk till inlägg 1 september 2016

Den årliga Adelövs marknad

Av emmaelins - 1 september 2016 20:00

Hej på er!

 

 

Första torsdagen i september är nu kommen och det innebär ju även den årliga Adelövs marknad som vi brukar åka till varje år och har skrivit om nu 3 år i rad. ;) Den är ju bara en gång om året och vi brukar åka dit av ren tradition. I år åkte vi dit med Wilma och Amanda men vi träffade även på en hel del andra kompisar i vår klass och skola. För er som inte vet vad denna marknad är för något så är det bara en vanlig traditionell marknad där det säljs allt från godis, fika, kanske några vettiga saker och en hel del skräp rent ut sagt. De drar alltid dit ett litet tivoli och ställer upp på samma plats varje år. Jag skulle dock aldrig få för mig att sätta mig i en sådan där attraktion på ett lastbilsflak som ser skrangligt och ostabilt ut. 

Iallafall, vi gick runt där och kikade i nästan 2 timmar. Marknaden håller ju på hela dagen men dem där timmarna räcker gott och väl, det är mycket samma sorts saker som säljs överallt och man åker ju liksom inte dit för att shoppa loss. Inte jag iallafall. ;) Men det är alltid mysigt att umgås med kompisar och hitta på något. Elin och jag avslutade med att köpa chokladtoppar, standard! Och sedan tog vi bussen hem igen. 


Några bilder från marknaden:

 

 

Elins traditionella perukprovning och karamelliserade äpple!

 

 

 

 

 

 

Ha det bra, hörs!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards