EmmaElins

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2016

Usch

Av emmaelins - 18 augusti 2016 19:55


Jag läste nyss en kommentar som vi fick om att en trend på en skola hade skapats där man mobbar de som inte tillhör det "populära gänget". "Usch", det är verkligen det första som kommer upp i mitt huvud. Visst, det är inget nytt att det finns gäng på skolor där personerna, gängen sinsemellan, kanske inte pratar jättemycket med varandra. Vad vet jag, det kanske finns sådana här såkallade trender att mobba varandra bara för att man inte tillhör ett visst gäng på fler skolor. Vidrigt är iallafall vad det är. 


Jag önskar att det kunde vara mer som när man var mindre, att alla kunde prata och umgås med alla. Men samtidigt förstår jag att det inte skulle gå.

Det är ingen som säger att man måste prata och umgås med alla, men man är förfasen inte dryg och otrevlig mot en människa, av en sådan korkad anledning. Bara för att man inte inte är populär. Usch igen. Tramsigt och elakt beteende är vad det är.


Har du modet att säga till någon som behandlar en "mindre populär" illa är det såklart jättestarkt och bra. Men jag förstår att det inte är så lätt som det låter. Det bästa du annars kan göra är att stå emot. Låt bli att skratta när någon säger "Kolla in töntarna" Uppmuntra inte någon på något sätt till att säga sådana idiotiska saker.

Till er utsatta kan jag bara säga att ni ska fortsätta vara er själva, ändra verkligen inte på något för det är absolut inte er det är fel på.

Personerna som är elaka kommer att ångra sig och när de växer upp och få en rejäl släng av dåligt samvete, även fast det kan vara svårt att tro i nuläget. Då kan ju ni istället stå där och vara stolta över er själva och tänka att du faktiskt var bättre!




 






 

 
 
Ingen bild

Zara

19 augusti 2016 14:21

Håller med, fattar inte vad man tjänar på att trycka ned folk. Hoppas denna texten nådde ut till mobbare och till personer som ser mobbning. Och Hoppas du/ni får ett bra år i skolan 💜

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards