EmmaElins

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2016

Vi har börjat 9:an

Av emmaelins - 17 augusti 2016 20:52

Hej allesammans!

 

 

Skolan är igång. De senaste dagarna har jag bara varit negativt inställd på skolan. Jag såg ingenting positivt med det överhuvudtaget, och var ännu mer bedrövad över att sommarlovet alldeles snart var slut. Men denna dag kom ju vare sig jag ville eller inte. Okej, som alla säger, det enda positiva var väl att träffa alla som man inte sett på hela lovet.

Att bara bestäma vad jag skulle ha på mig tog mig (typ) flera timmar. Nä men ärlig talat så funderade jag i flera dagar på vad "vad jag ska ha på mig första dagen". Inte för att det spelar världens roll, men man vill liksom ändå vara lite fin första dagen. Iallafall Elin och jag. Det fick bli ganska basic ändå med tanke på vädret, ni ska få se snart.

 

Iallafall, nu när det har gått en dag i skolan känns det faktiskt bra. Jag satt och läste mitt inlägg från första dagen i 8:an förra året och gud vad besviken jag var då. Ingenting kändes bra, dagen hade varit lång och seg och varken jag eller Elin kände oss nöjda med klassen även om vi hade gått i den ett år. Vi båda satt sedan och var ledsna över detta på varsitt håll på kvällen. Usch vilken känsla. 

Men idag känns det betydligt bättre. Vår klass kommer aldrig bli perfekt men det finns ett antal personer som väger upp den positivt. 

Vi har tyvärr fått byta en del lärare nu inför 9:an vilket känns lite sissådär. Jag gillade verkligen våran gamla mentor som vi hade i både SO och svenska. Men jag tror nog att de nya lärarna blir bra ändå, vi ska träffa vår nya svenskalärare för första gången imorgon. Nu är vi iallafall äldst på högstadiet - offatbart egentligen. Vi är nu inne på sista året i grundskolan. Det som kändes som en evighet när man började förskoleklass. Tanken på att det handlar om sista året i grundskolan gör att man blir taggad, men man måste väl ändå "ta vara" på sista året nu. Högstadiet får man bara uppleva en gång i livet.

 

 

 

Nu, dagens outfit:

 

  

Jag körde på blåa färger idag! Toppen jag har på mig är egentligen en "off shoulder", men jag hade den uppdragen i skolan då den ändå bara åker upp hela tiden.

 



 





Hörs!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
Ingen bild

E

18 augusti 2016 14:58

Så fin❤️ har börjat åttan vilket inte är så kul för det är en trend på min skola att mobba de som inte är i "populära gänget". Men aa... Hoppas ni får ett bra sista år ❤️❤️

emmaelins

18 augusti 2016 19:55

Usch, hatar verkligen sådant där. I vår skola finns det helt klart sådana grupperingar som du beskriver men det förekommer ingen mobbning i vår klass vad jag vet.
Jag önskar bara att alla kunde umgås med alla, men det fungerar ju tyvärr inte så.

Hoppas du får ett bra år du med! Försök att strunta i allt det där. Man vill gärna dras med men försök stå emot även om det inte alltid verkar så lät. Jag lovar - man vinner på det i slutändan.

Kram! E&E

 
Ingen bild

Emelie K

18 augusti 2016 16:23

Vart har du hittat din fantastiska beiga (stav?😂) väska Emma? 😍😍

emmaelins

19 augusti 2016 20:53

Jag har faktiskt köpt den på H&M. Tack snälla! :)

E&E

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards