EmmaElins

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2016

Skolstart om 12 timmar

Av emmaelins - 16 augusti 2016 22:10


Yes, som ni kan läsa på rubriken är det nästan exakt tolv timmar kvar till skolan sätter igång igen när jag skriver detta inlägget.

Vi börjar klockan tio imorgon, så lite sovmorgon blir det ju allt, till skillnad från min bror som måste stiga upp tidigt för att börja den vanliga tiden. Han börjar nämligen sjuan, och dem ska tydligen börja tidigare, antagligen för att känna in det hela mer än vad åttorna och niorna behöver. Jag ska inte klaga! ;)

 

Ja, vad känner man kring skolstarten nu då.. Själva lektionerna, nationella, prov, läxor och andra skoluppgifter är väl inget man ser fram emot precis. Däremot ska det ju bli roligt att se alla igen. Haha, det är ju verkligen något alla säger, men jag kommer allvarligt talat inte på någon annan anledning till varför man tycker det ska bli roligt med de första veckorna i skolan. 

Det som jag tycker är lite roligt med den första dagen är att man får se om någon i ens årskurs har förändrats över sommarlovet. Haha, det kanske låter konstigt för vissa men när man har hängt med i ett gäng i tre år blir det på något sätt spännande.

 

Om jag ska summera mitt sommarlov i bara några meningar tycker jag att det varit väldigt bra. Jag har både rest, träffat kompisar, varit på liseberg och gjort andra roliga utflykter. Sedan har ju Emma och jag hittat på många roliga saker också! Det är ju synd att friheten begränsas så mycket när skolan börjar, men jag får se till att hitta på roliga grejer ändå!

 

 

 

Jag hoppas att jag får ett bra sista år på grundskolan och önskar även er en bra skolstart, om ni börjar imorgon. Annars får ni se till att ha en rikigt härlig avslutning på erat sommarlov.

 

 

 

 

 

Vi hörs!

 

 

  

Dessvärre kommer min "first dag of school-outfit" inte vara lika snygg som denna... Jäkla väder!

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards