EmmaElins

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2016

Resan till Kroatien

Av emmaelins - 9 augusti 2016 12:30


Hej allesammans!




I det här inlägget hade jag äntligen tänkt lägga upp bilder och berätta lite om min resa till Kroatien!

Som säkert många vet så bilade jag och min familj ner dit tidigare i somras. Det var ett tag sedan jag skrev att jag skulle göra ett inlägg om resan, men jag har helt ärligt inte orkat ta tag i det sedan dess. Men igår tog jag mig själv i kragen och laddade över alla semesterbilder till datorn och redigerade vissa.


Nu kör vi!




 

Vi kan ju starta av det hela med en inte sådär jättesnygg bild på mig. Vi hade stannat på en rastplats i Tyskland när denna bilden knäpptes, och som ni ser var det inte jättevarmt - Hoddien och långbyxorna på.

Jag måste också bara säga att Tysklands rastplatser är on fleek. Så mycket fräschare än Sveriges där toalettpapper är utspritt överallt. Haha, nejmen det är ju faktiskt nästan så det är, ellerhur?




   

Efter två dagars biltur, med ett stopp i Tyskland kom vi ner till den lilla alpbyn Bad-Gastien i Österrike.

Dagen vi kom ner dit var det ganska klart så att man kunde se de snötäckta bergen. Men såklart tog jag ju inga bilder då jag trodde att det ska vara lika fint dagen efter. Men så blev det ju inte riktigt. Det var väldigt disigt, kallt och regnigt och man såg tyvärr inte skymten av de snötäckta bergen mer efter den första dagen. :(

Vi gick upp till en utsiktsplats en av dagarna vi var där och trots molnen var det en väldigt fin utsikt. Man såg ut över hela byn och det såg bara så mysigt ut. Hade lätt kunnat bo där något år då det verkligen är så himla fint.

Det enda negativa med Österrike var att jag fick lock för öronen när vi åkte därifrån. Det är ju sådana höjd- och tryckskillnader där. Själva byn låg ungefär 1000 meter över havet om jag inte minns fel.



 

Denna bilden är tagen på våran terass i Kroatien i staden Rovinj första kvällen där. Samma dag som vi kom till Kroatien åkte vi till Lidl och handlade med oss lite mat. Vi lagade sedan kvällsmat hemma istället för att gå ut på någon restaurang. Så gott och mysigt!



         

 

Andra dagen i Kroatien åkte vi in till den mer gammeldagsa delen av Rovinj och spenderade en stor del av dagen där. Jag märkte också då att det verkligen är skitjobbigt att gå runt i en sådan värme som det var. Som tur var svalkade vi ner oss lite med en Banana split på en restaurang. ;)

Själva staden var väldigt fin. Vi såg många små gränder som ledde ner till havet och utsikten ut över staden var helt otrolig. Det är verkligen en speciell känsla att gå i utländska gamla städer. I Sverige är man van vid att allt är så prydligt men där kunde man se tvätt hänga mellan gränderna, stånd med olika smycken och souvenirer och kablar och ledningar lite överallt.




         

Efter en vecka i Rovinj åkte vi vidare till nästa stopp - Pula. En lite större stad men kanske inte riktigt lika mysig som Rovinj. Vi spenderade en dag i själva staden men resten av dagarna på stranden. Det var verkligen så varmt att bada nästan var det enda man kunde göra. Som ni ser på en av bilderna kunde man ligga och sola på klipphyllor. Vi hyrde en solsäng på en av de här klipphyllorna flera dagar i sträck där vi typ bodde. Man kunde köpa pizza från resortens resaurang och ta med sig den ner dit och äta där. Myyys!

En dag gav vi oss ut på havet med en trampbåt. Haha, jag hade faktiskt aldrig testat på det innan så det var ju lite kul.




 

En dag begav jag och min lillebror oss ut på en sjöborrejakt. Vi lyckades få med oss en upp till vårat solställe utan några som helst stick.




 

Ännu en ful bild på mig. :( Haha, jag tror inte att det blev några bra bilder på mig med kameran. Tror jag glömde sätta på mig mitt fotomood innan vi började bila.





Tre veckor av mycket bilåkande, sol, bad, utforskade och god mat är väl var den här semestern har gett mig och min familj. Precis så det ska vara! ;)





Vi hörs!





   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards