EmmaElins

Direktlänk till inlägg 30 juli 2016

Måla med kol

Av emmaelins - 30 juli 2016 11:30



Hej allihopa!



Igår  testade jag de nya pennorna jag köpte häromdagen. I kittet jag köpte fick man med kolpennor och kolkritor samt några utsuddningsverktyg och ett särskilt suddgummi. Man fick också med antingen blyertspennor eller vanliga färgpennor. Jag är lite osäker då jag inte testade dem igår.


   


Som ni säkert har märkt och som jag har skrivit tidigare så älskar jag att måla ögon. Jag vet inte riktigt varför, antagligen för att de är så detaljerade och vackra.

I hela åttan på mattelektionerna har jag målat små ögon i mitt anteckningshäfte när jag kännt att jag behövt en paus från allt det tråkiga. Snart märkte jag att häftet blev mer och mer fyllt av ögon, efter alla dessa "välbehövliga" pauser. ;) Så jag tror ändå att jag övat upp mitt målande av ögon under det senaste året och därför har det blivit mycket roligare när man känner att det bara blir bättre och bättre.


Om man ska gå över till skillnaden från kolpennor och vanliga färgpennor så blir det mycket intensivare och starkare med kolpennor. Det är också mycket lättare att skapa skuggor och kontraster, eftersom färgen är lätt att blanda och göra stark.

Jag är supernöjd över mina nya pennor och ser fram emot att använda dem mer framöver. Jag rekommender alla som är intresserade av att måla att köpa ett par kolpennor. Det blir verkligen en stor skillnad i kvalité.





Vi hörs!





 

 
 
Ingen bild

Elly

30 juli 2016 22:49

Åh vad bra du målar!! Kan du inte göra någon slags ögon tutorial (typ steg för steg) någon gång? 😍 förstår inte hur du kunde tänka förr att det fanns massa andra som målade bättre, om jag hade målat sådär bra så skulle jag viljat visa upp det för hela världen. 😹😘

emmaelins

31 juli 2016 16:55

Ååh, tack snälla du. Sådana här komplimanger gör mig så himla glad! Absolut, om det så önskas! Kram :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards