EmmaElins

Direktlänk till inlägg 20 juli 2016

Fotografering & värmebölja

Av emmaelins - 20 juli 2016 21:15

Hej på er!

 

 

Så komiskt att värmen äntligen kom på riktigt när jag gnällde om att det inte var någon vidare sommarvärme i mitt förra inlägg! Men gud vad härligt det är nu! Det är såhär det ska vara - soligt, varmt och allmänt underbart. Värmen ser ut att vara här för att stanna, och nästa vecka drar vi iväg på en liten semester till sydliga Skåne, mysigt!


Idag har Elin och jag varit med varann och bland annat fotat litegrann. Eller litegrann, vi fotade i över 1 timme faktiskt. Jag hade en idé om att fota bland ett par stora, höga rosa blommor i ett väldigt högt gräs. Jag gick förbi detta stället 1 gång förra veckan och då var blommorna rosa och väldigt maffiga, men idag var de mest rosa på toppen och såg torra och vissna ut på skaftet. 

Vi hade förberett oss innan med att dra på oss tjocka termobyxliknande brallor och gummistövlar för att ha maximalt skydd mot fästningar, mygg och andra kryp i det höga gräset. ;) Det var otroligt varmt och klumpgit att gå runt med, men hellre det än att få 20 myggbett och hitta fästingar i knävecken sedan. 

Jag knäppte ett par bilder på Elin och testade ett tiotal olika vinklar, men ändå blev det inte riktigt som vi tänkt oss. Ett par knäpp senare gav vi upp på det stället då det såg för tråkigt ut. (Behind the scenes på detta kommer!) Men för att vi inte skulle ha fixat oss, gått dit och dragit på oss allt i onödan så fortsatte vi fota en bit längre bort vid en grön och blommig häck och även vid en gärdsgård. Det blev betydligt mycket bättre och helt klart tillräckligt bra för att lägga upp här, så ni kommer att få se en del bilder i ett annat inlägg!

Efter ett tag spårade det hela ur i trams och vi satt och skrek-skrattade åt allt och inget mitt i bostadsområdet vi fotade i. Folk som satt ute på sina altaner måste ju undrat och några tog sig en titt ut genom fönsret då de förmodligen undrade vad som hände där ute.. x)

 

Aja, hoppas ni haft en bra dag så hörs vi imon!

 

 

 

 

Två bilder från idag:


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards