EmmaElins

Direktlänk till inlägg 7 juli 2016

Bra sommarlovsdag

Av emmaelins - 7 juli 2016 22:03

Hej på er!



Idag har varit en sådan där typiskt bra sommarlovsdag. Att bara hitta på något spontant sådär med favoritvännerna är ju absolut något som är väldigt kul! Elin, Wilma & jag träffades vid lunchtid ungefär och åkte ut till en badplats där det även finns en restaurang och minigolf. Såklart är ju även Amanda med i gänget, men kunde tyvärr inte vara med idag. Hur som helst, vi körde en omgång minigolf där och även om banorna inte håller högsta klass så var det ändå kul. Wilma lyckades få i 4 eller kanske till och med 5 "hole-in-one", medans Elin och jag inte fick i en enda. x) Men jag har aldrig varit något vidare proffs på golf, verkligen inte.

Efter golfen köpte vi glass och satte oss på en bänk i solen och bara pratade om allt möjligt. Sedan cyklade vi där ifrån och istället hem till Wilma en snabbis för att hämta hennes kamera då vi bestämde oss för att cykla ner till hamnen och fota lite. Vi testade lite olika platser och ljus innan vi till slut hittade en bra där bilderna faktiskt blev fina (vissa av dem iallafall) ;).  Vår stads hamn är nämligen i en lång å, och på ena sidan ån finns det ett rep fastknutet i ett träd som är till för att man ska svinga sig ut i ån och sedan hoppa i. Såklart tyckte Elin detta var spännande så vi cyklade dit. Väl där fick Elin för sig att kanske till och med svinga sig ut och hoppa i, med kläder på dessutom. Självklart tänkte jag direkt att det skulle vara underhållande att se så jag var inte emot det. Efter en stund tvekande bestämde hon sig sedan för att ta sats och svinga sig ut över ån, och i vattnet. Haha, och på land stod Wilma & jag och dokumenterade exakt allt. Elin verkade inte heller tycka att det var så farligt så hon hoppade i en gång till! Så detta var absolut en väldigt lyckad och rolig dag.


Här kommer några bilder från idag:



 


 

 

Den högra bilden är ett skärmklipp från en film så där av dålig kvalitét, men detta var helt klart en av dagens höjdpunkter! ;)







 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emmaelins - 23 oktober 2016 14:51

Hej på er!!   OBS! Viktigt att ni läser igenom hela inlägget.     Nu är det offentligt, vår nya blogg är startad!! Shit, vi kan knappt tro det själva, att vi äntligen skulle komma till skott med detta!   Två år och ungefär tre månader p...

Av emmaelins - 22 oktober 2016 19:57


  Hej allesammans!     Idag har det varit en riktig myslördag för Emma och mig. I förmiddags cyklade vi i vanlig ordning fram på stan och köpte med oss lite godis. Vi åkte även till Ö&B, luktade på lite doftljus och jag köpte två sminkborta...

Av emmaelins - 20 oktober 2016 20:50


Hej på er!   *Edit, jag skrev detta inlägget igår (torsdag), så därför står allting i "idag-form".   Idag har vi äntligen chekat av och klarat av en sak jag gått runt och varit nervös och känt press inför i en vecka ungefär. Nämligen orienter...

Av emmaelins - 19 oktober 2016 19:52

Hej allihopa!     Okej hörni, förmodligen är detta sista veckan vi bloggar på denna blogg nu. Nu är allt så gott klart med den nya bloggen och vi satt förra helgen och "renoverade" den. Så nu är allt fixat och den är redo att fyllas med härliga...

2's

Av emmaelins - 18 oktober 2016 21:35


    Älska Digster Hits och topplistorna på Spotify!   ...

Presentation


Hejsan!
Vi är två tjejer på 15 år som är bästa vänner.
Vi är allmänt intresserade av fotografering, mode, skönhet dans och att blogga. Vi är mycket kreativa och glada av oss. Hoppas du kommer att gilla bloggen & stanna kvar som läsare.
Välkommen!



Fråga mig

65 besvarade frågor

KONTAKT

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards